Poziomica bąbelkowa

Poziomica-babelkowa
Poziomica bąbelkowa pozwala na prawidłowe ustawienie aparatu w płaszczyźnie poziomej. Jest niezmiernie przydatna podczas wykonywania m.in. panoram. W poziomice zostały wyposażone droższe głowice statywowe, a niektóre aparaty mają możliwość elektronicznego ustawienia horyzontu

Co jednak zrobić jak brak jest możliwości prawidłowego ustawienia kamery ? Wtedy należy zaopatrzyć się mały drobiazg (powyżej). Trzeba go wsunąc w stopkę zewnętrznej lampy błyskowej.

Wtedy możemy być pewni, że w czasie fotografowania tor prowadzenia aparatu przebiega prawidłowo. Niestety, przy takim rozwiązaniu nie możemy doczepić na sankach zewnętrzego flesza…

Reklamy

One response to “Poziomica bąbelkowa

  1. Poziomica w fotografii potrafi być niezastąpiona. Opisane tu rozwiązanie niestety dosyć mocno ogranicza właśnie z powodu zajęcia tzw. sanek aparatu. Brak możliwości podpięcia zewnętrznej lampy czy choćby wężyka spustowego znacznie pogarsza efekt końcowy lub kompletnie dyskwalifikuje poprawne wykonanie ujęcia. Z tego względu warto zainwestować w profesjonalny statyw ze sprawną, dokładną poziomicą, przy czym przy zakupie warto sprawdzić i zweryfikować jej poprawne działanie.

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.