Sony A79/A88

Sony-A88
W najbliższym czasie koncern Sony powinien wprowadzić do sprzedaży model A79/A88 (na razie funkcjonują dwa oznaczenia). Prace trwają, aparat, jak powszechnie się uważa, powinien być następcą modelu A77. Zostanie wyposażony w nowo opracowany przetwornik obrazu APS-C HD CMOS o efektywnej rozdzielczości 32 mln pikseli.
Nowa Alfa, tak jak poprzednik, będzie miała wytrzymały korpus. Nie żadne aluminium czy silumin, tylko odlew wykonany z magnezu. Fotograf zarejestruje zdjęcia seryjne z maks. częstotliwością 14 kl./s przy aktywnej funkcji śledzenia ostrości. Taka ilość danych będzie musiała zostać szybko przewtworzona dlatego aparat zostanie wyposażony w bufor o pojemniości 4 GB. Kadry w „A79/A88” skomponujemy na 3,3-calowym uchylnym ekranie lub w wizjerze OLED TruFinder.

Szczegółowych informacji brak. Najciekawsza jest matryca, ale nie wiadomo jaki będzie zakres ekwiwalentów czułości. Dalej – czy będzie np. 15-polowy system AF z 3 czujnikami krzyżowymi? Na razie należy przypuszczać, że filmy będzie można rejestrować z rozdzielczością Full HD (AVCHD, 1920×1080, 50i/25p).

Zobaczymy na targach w Berlinie.