Nowa strategia Nikona

Nikon-logo

Minął miesiąc od wywiadu z szefem Nikona Makoto Kimurą przeprowadzonym dla Bloomgerg.com. Prezes firmy był zaniepokojony rosnącym rynkiem fotografii mobilnej. W rozmowie podkreślił, że chce stworzyć produkt, który zmieni koncepcję aparatów. Jedno ze zdań spowodowało lawinę komentarzy; „..najwyższy czas coś wymyślić, bo będzie po nas”…

Na razie nie wiadomo co dokładnie prezes miał na myśli, rozwiązanie zagadki trochę potrwa gdyż efekty mają pojawić się na rynku w ciągu pięciu lat. W elektronice to wieczność. Niektórzy podejrzewają, ze Nikon chce zmierzyć się ze smartfonami smartfonami. Być może będzie to urządzenie typu Google Glass. Nie wiadomo, ale jest o co walczyć gdyż eksperci zakładają, że wartość rynku fotografii cyfrowych do 2017 r. wzrośnie z 55 do 77 mld dol.

Po wywiadzie Kimury, Nikon opublikował raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał fiskalny. Dane nie są zbyt optymistyczne, firma postanowiła zrewidować prognozowany zysk operacyjny z 85 na 65 bilionów jenów. Wpływ na całą sytuację ma spory spadek sprzedaży aparatów na świecie. Wszystkich producentów. I tak rynek kompaktów skurczył się o 48%, Nikon odnotowuje ogromny zmniejszenie zainteresowania w tym segmencie który jest przejmowany przez rosnący rynek smartfonów. Mniejszy niż zakładano jest też popyt na bezlusterkowce, przedstawiciele Nikona nie spodziewali się, że system Nikon 1 będzie sprzedawać się aż tak słabo (z wyjątkiem rynku azjatyckiego).

Wobec powyższych danych firma postanowiła zrewidować strategię planowania produktów. Zarząd został zdyscyplinowany po tym jak spadła wartość giełdowa Nikona. Z pewnością zostaną ograniczone nakłady finansowe na bezlusterkowce które obok kompaktów są odpowiedzialne za słabe wyniki finansowe. Zostanie okrojone portfolio tych ostatnich, w ofercie pozostaną tylko bardziej zaawansowane. Producent skupi się na wprowadzaniu nowych tanich lustrzanek klasy entry-level (amatorskich). Mają one być „koniem pociągowym” i generować duże zyski.

Nie wiadomo czy powyższa koncepcja rozwoju się sprawdzi. Swego czasu Sony miało w swojej ofercie dużo tanich amatorskich lustrzanek. Strategia nie sprawdziła się i firma się z niej wycofała. Na początku pojawią się „lustra” oznaczona symbolem D10xx. Będą niżej ustawione niż seria D3xxx.

One response to “Nowa strategia Nikona

  1. Pingback: Nikon D5300 i D610 nadchodzi? « polfoto

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.