Canon numerem 1 w Polsce

Canon-logo
Pojawiła się informacja, że marka Canon została „numerem jeden” w naszym kraju. Firma badawcza GfK Polonia ogłosiła, że Canon zajmuje pierwsze miejsce w Polsce pod względem sprzedaży aparatów kompaktowych oraz lustrzanek.

Z miejsca nasuwa się ludowe przysłowie: każda sroczka swój ogonek chwali. Warto wczytać się w informację prasową którą z takim trudem przygotował dział promocji Canona. A tam m.in. „…Z badań przeprowadzonych w październiku br. (…) wynika, że Canon jest liderem zarówno jeśli chodzi o ilość sprzedanych aparatów cyfrowych i lustrzanek, jak i udział pod względem wartości sprzedaży. W segmencie lustrzanek cyfrowych Canon posiada 45% udział w rynku pod względem wolumenu sprzedanych sztuk. Z badań wynika także, że praktycznie co drugi kupowany w Polsce aparat DSLR to właśnie Canon. W segmencie aparatów kompaktowych firma ma 26,7% udziału w rynku (ilościowo), co oznacza, że aparaty z serii IXUS oraz PowerShot wybiera co czwarty klient. W łącznym zestawieniu dla produktów z grupy foto za ten okres Canon posiada blisko 32% udziału ilościowego, co daje marce pozycję niekwestionowanego lidera w segmencie sprzętu fotograficznego”…

Pod koniec komunikatu prasowego znajdujemy prawdziwy bełkot marketingowy w rodzaju „..doskonałe wyniki sprzedaży i rosnące udziały w rynku są dla nas potwierdzeniem najwyższej jakości naszych produktów, a przede wszystkich zaufania, jakim darzą nas klienci – profesjonalni fotografowie oraz konsumenci szukający niezawodnego aparatu kompaktowego”… Aż zęby bolą tego słuchać a raczej czytać. Ale cóż, papier zniesie wszystko.

Szkoda, że Gfk Polonia nie zamieściła żadnych wyników sprzedażowych. Faktem jest, że praktycznie od jesieni Canon nie wprowadził żadnego znaczącego modelu. A konkurencja nie śpi – warto zwrócić uwagę, że w tym okresie Nikon zaprezentował model Df, D5300, D610, 1 AW1. Z kolei w ofercie firmy Sony pokazał Cyber-shot DSC-RX10, A7R/A7, QX10 i QX100. Pentax to osobna „działka” która w wykonaniu firmy Apollo Electronics sprawia, że marka nawet nie pojawia się w rankingach.

Czekamy na opracowanie rynku fotograficznego za kolejne miesiące. Tu na marginesie co do rzetelności Gfk Polonia warto wspomnieć, że firma kiedyś podała informację, że nieznana marka jaką jest Kaufland jest najszybciej rozwijającą się siecią w zakresie liczby otwarć. 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.