Digital Camera Polska 3/2014

DCP3-2014_1

Jeszcze nie skończył się luty a tu zaraz w kioskach pojawi się marcowe wydanie Digital Camera Polska. Chyba najwyższy czas, bo w wielu miejscach pustki, np. w takich Złotych Tarasach czy w Arkadii o kupnie wydania lutowego można pomarzyć. Nie ma, skończyło się. Są za to inne magazyny fotograficzne w ilościach hurtowych.

DCP3-2014_6Tematem numeru wydania marcowego DCP jest fotografia rodzinna, ale chyba najfajniejszy artykuł to megatest statywów. Wygrała oczywiście firma Manfotto, ale czy nie warto było łaskawym okiem spojrzeć na np. statyw Benbo Trekker Mk 3 który jest przeznaczony dla fotografów pracujących w trudnych warunkach terenowych i często korzystających ze skali makro, lub wykonujących zdjęcia z nietypowych pozycji? Benbo nie należy oczywiście mylić z chińską marką statywów i głowic Benro która jest reprezentowana w Polsce przez Foto-Technikę z Gdańska.

DCP3-2014_5
W nowym wydaniu nie brakuje nowości sprzętowych – przecież na targach CES i CP+ ma miejsce wiele najciekawszych premier. Jest artykuł o Olympusie OM-D E-M10, czy Fujifilm X-T1. Niestety zabrakło informacji o paru innych modelach m.in. o Canonie EOS 1200D, Canonie PowerShot G1 X Mark II, Sony Alpha a6000, Panasoniku Lumix DMC-GH4, a ze „szkieł” doskwiera brak wzmianki o Tamronie 16-300mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro czy 28-300mm f/3.5-6.3 Di VC PZD. Na otarcie łez miłośnicy Nikona znajdą w „Strefie sprzętu” test Nikona Df (premiera w listopadzie 2013), czyli pierwszej pełnoklatkowej lustrzanki w stylu retro. Duże wrażenie robią zdania w stylu „…Wygląd i parametry rozpalają żądze fanów marki, ale skutecznie studzi je dość wygórowana cena. Co otrzymujemy za ponad 12 tys. zł?”…  Z kolei do „kanoniarzy” adresowany jest artykuł o szesnastce” czyli PowerShot G16 (premiera we wrześniu 2013). Zwolennicy Fujifilm będą musieli zadowolić się kompaktem Fujifilm XQ1 który został ogłoszony w październiku 2013.

DCP3-2014_2
Z lżejszych artykułów można polecić artykuł Jacka Boneckiego o fotografowaniu wyscigów samochodowych, wywiad z Lorenzo Agiusem czy z Anitą Andrzejewską dotyczący fotografii podróżniczej. Lorenzo to fotograf celebrytów, uwidaczniał m.in. Samuela L. Jackona, Angelinę Jolie, Ewana McGregor, Kevina Spacey, Nicolasa Cage, Beyonce i wielu innych. Specjalizował się w fotografii reklamowej, portrecie, dość głośny był jego współudział przy produkcji plakatu do filmu Trainspotting w 1996 roku.

DCP3-2014_4
Cena czasopisma papierowego wynosi 19 zł, elektroniczne kosztuje 11,50. Można zamówić prenumeratę w cenie 190 zł, ale z bonem podarunkowym wychodzi taniej o około 50%.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.