Lustrzanki w dół, bezlusterkowce powoli w górę

Raport-CIPA
Japońska organizacja Camera & Imaging Products Association (CIPA) opublikowała raport dotyczący produkcji i sprzedaży aparatów fotograficznych. Wiadomo było, że segment aparatów kompaktowych dramatycznie się kurczy, ale niepokojąco natomiast wygląda sprzedaż lustrzanek.

Od 2002 roku Camera & Imaging Products Association bada rozwój technologiczny kamer i aparatów fotograficznych i analizuje ich sprzedaż. W oparciu o własne testy i normy bada także energooszczędność sprzętu. Opublikowany raport dotyczy sprzedaży i produkcji lustrzanek i bezlusterkowców, informacje są zestawione z całym rokiem 2012 i 2013.

Z wykresów widać, że stablilny jest rynek bezlusterkowców. Rośnie on bardzo powoli (w stosunku do maja jest nawet wzrost o około 9%), natomiast lustrzanki są przez klientów rzadziej wybierane. W stosunku do czerwca 2013 roku spadek udziału wynosi około 26 proc. To bardzo dużo. Z innych danych wiadomo, że mniejszym zainteresowaniem cieszą się tylko kompakty których sprzedaż zmniejszyła się aż o około 41 proc. Ich sprzedaż spada, bo wolimy robić zdjęcia smartfonami i tabletami.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.