Hasselblad H5X

Hasselblad-H5X_2
Dzisiaj jest chyba „dzień sprzętowy”. Rano zdebiutowała przystawka Leaf Credo 50, następnie pojawiła się informacja że na premierę czeka kolejny obiektyw Zeissa czyli Distagon 35/1.4 ZM, a chwilę później został pokazany nowy Hasselblad H5X. Jego cena wyniesie około 5920 USD (bez wizjera).

Pod zarządem Iana Rawcliffa Hasselblad idzie jak burza. Firma pokazała ostatnio przystawkę cyfrową o symbolu CFV-50c, oraz model H5D-50c i H5D-200c Multi-Shot. Całe szczęście że nie pojawiają się już żadne klony-Sony.

Hasselblad-H5X_1
Hasselblad H5X jest adresowany do wszystkich użytkowników korzystających z modeli H1, H2, H2F oraz H4X. Wydaje się, że poprawiono trochę jego „chwytliwość”. Aparat może być rezerwową „puszką” dla H5D, współpracuje ze wszystkimi obiektywami z serii HC i HCD, większością ścianek cyfrowych i częścią ścianek analogowych. Czas otwarcia migawki zawiera się w przedziale 1/800 s do 18 godzin. Na uwagę zasługuje znany system nastawiania ostrości True Focus który zapobiega utracie ostrości podczas przekadrowywania zdjęcia. H5X ma lepsze wsparcie przy ustawianiu ostrości, łatwy dostęp do wcześniej zapisanych ustawień (jest osiem banków pamięci), współpracuje z celownikiem HVD 90x (zoptymalizowany dla formatu 36×48 mm) i HV 90x-II (optymalizacja dla 40.2×53.7 mm). Programiści z Hasselblada trochę poprawili interfejs, zasilanie stanowi akumulator litowo-jonowy o pojemnosci 2900 mAh, masa wynosi 830g.

Hasselblad-H5X_3
Aparat będzie też sprzedawany też z wizjerem za 7465 USD. Warto odwiedzić stoisko firmy na Photokinie (AO21, BO20, AO10, hala 02.1).