Srebrny OM-D E-M1, teleobiektyw i telekonwerter.

OM-D-E-M1-silver_8
Czekamy na premierę Canona EOS 7D MKII (kliknij info), a w tzw. międzyczasie warto napisać o nowościach Olympusa, mimo, że firma nie zaskoczyła swoimi produktami. Pokazała srebrną wersję modelu OM-D E-M1 z nowym oprogramowaniem (aparat pierwotnie miał być zaprezentowany razem z PEN E-PL7 – kliknij info), teleobiektyw M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2,8 PRO (kliknij info) i telekonwerter 1.4x. Niestety, nowa wersja firmware do Olympusa E-M1, musi budzić rozczarowanie. Wbrew oczekiwaniom aparat nie będzie mógł rejestrować klipów wideo w rozdzielczości 4K, a także „slow motion”.

OM-D-E-M1-silver_10
Model E-M1 pojawił się jakiś czas temu, ale dzisiejsza premiera miała być ważna z uwagi na nowe oprogramowanie. Ale tak nie jest mimo, że w aparacie pojawiły się nowe funkcje np. dodano „Digital Shift” co pozwoli na skorygowanie zbiegających się linii zniekształcenia trapezowego (efekty korekty są widoczne na podglądzie Live View) czy tryb Live Composite który można stosować kiedy scena jest zbyt jasna dla trybu Live Bulb (fajerwerki, nocne niebo, ruchu uliczny). Nie robią wrażenia dwa nowe filtry „artystyczne” tj. Selektywny Kolor i Vintage. Pierwszy konwertuje zdjęcie do czarno-białego, pozostawiając jedynie wybrany fragment kolorowy, drugi pozwala na uzyskanie efektu Vintage bez użycia np. Photoshopa CS6. Jednak na uwagę zasługuje m.in. możliwość pracy w trybie „tethered shooting”, który ułatwia pracę w studio. Dzięki połączeniu aparatu z komputerem poprzez USB i oprogramowanie Olympus Capture, na ekranie komputera jest możliwy podgląd motywu w trybie Live View. Możemy więc z poziomu komputera wyzwalać migawkę i zmieniać parametry ekspozycji.

OM-D-E-M1-silver_9 Olympus-40-150mm-f2,8-PRO_2
Z kolei obiektyw M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2,8 PRO ma mocną, uszczelniona obudowę i powinien być odporny na kurz, zachlapania oraz mróz. To pierwszy na świecie zoom systemowy w którym wykorzystano dwa silniki liniowe VCM (Voice Coil Motor). Minimalna odległość ostrzenia wynosi 70 centymetrów, ekwiwalent ogniskowych dla „małego obrazka” wynosi 80-300 mm. Zoom składa się z 16 elementów umieszczonych w 10 grupach. Wśród nich znajdziemy soczewkę asferyczną ze szkła ED, soczewkę z niskodyspersyjnego szkła SED, HD, trzy soczewki ED. Można stosować filtry o średnicy 72 mm.

Olympus-konwerter1-4
Uzupełnieniem nowości może być telekonwerter o krotności 1,4, który ma tylko 15 mm wysokości, oraz filtr ochronny, przeznaczony dzisiaj zaprezentowanego „szkła” i zapowiadanej „stałki” 300 mm f/4,0.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.