Kalendarz Fujifilm 2015.

Kalendarz_Fujifilm_2015
Firma Fujifilm Europe GmbH oddział w Polsce ogłosiła konkurs na 12 najciekawszych zdjęć o tematyce ulicznej, które wejdą do kalendarza firmowego w 2015 roku. Będą rozpatrywane jedynie prace wykonane aparatami serii X tj. XF1, XQ1, X-A1, X-M1, X-E1, X-E2, X-T1, X10, X20, X30, X100, X100S, X100T, X-S1, X-Pro1. Autorzy zwycięskich zdjęć otrzymają wynagrodzenie w wysokości 1000 zł, fotografie można zgłaszać do 23 listopada.

Projekt Kalendarz Fujifilm sięga 2006 roku, w każdej edycji jest inaczej np. w siedem lat temu poszukiwano najpiękniejszych dziewczyn z całej Polski a zdjęcia wykonywała Barbara Czartoryska. Z kolei w 2010 roku temu hasłem przewodnim całego przedsięwzięcia było „Piękno i Testosteron”. Na kartach kalendarza znalazło się, oprócz znanych sportowców – celebrytów (Andrzej Gołota, Paweł Korzeniowski, Paweł Rańda, Marek Kolbowicz, Radosław Majdan, Mariusz Czerkawski), 12 dziewczyn wybranych podczas eliminacji, na które zgłaszały się do laboratoriów Fujifilm w całym kraju za pośrednictwem portalu Sympatia.pl lub magazynu Joy. Zdjęcia wykonywał Krzysztof Dubiel. W 2012 roku tytuł kalendarza brzmiał „Fabryka marzeń”. Zdjęcia Marleny Bielińskiej nawiązywały do dwunastu scen z popularnych, ale niezbyt wybitnych filmów takich jak: „Pan i Pani Smith”, „Piraci z Karaibów”, „101 dalmatyńczyków” i „Dirty dancing”. Podczas sesji pozowało 12 dziewczyn, laureatek castingu organizowanego przez magazyn Joy i Fujifilm w Polsce, Czechach i na Słowacji. Tym razem modelkom towarzyszyło czterech aktorów: Paweł Staliński, Przemek Cypryański, Tomek Ciachorowski i Stefano Terrazzino. Rok temu autorem zdjęć był Filip Ćwik (dwa zdjęcia poniżej), który fotografując modelki inspirował się chińskim kalendarzem z motywami zwierząt. Do castingu zgłosiło się 1313 kandydatek, wybrano 12 osób.

Kalendarz_Fujifilm_2014_1
Kalendarz_Fujifilm_2014_2Edycja 2015 ma być oszczędna, zrezygnowano z wynajęcia profesjonalisty i całej akcji pozyskiwania kandydatek. Wydaje się, że głównym zadaniem konkursu jest wzmocnienie marki X gdyż organizator z miejsca odrzuca prace wykonane takimi modelami jak Fujifilm FinePix S1, FinePix S9200 czy FinePix S8600. Akcja ma formę konkursu, a zdecydowano się na publikacje fotografii ulicznej która staje się coraz popularniejsza w naszym kraju. Całe przedsięwzięcie prowadzone jest także w Czechach i na Słowacji, krajach, które razem z Polską tworzą region Europy Środkowo-Wschodniej. Z naszego kraju zostanie wybranych minimum 8 zdjęć. Organizatorom zależy na pokazaniu ludzi i relacji między nimi, a także emocji. Z pewnością akcja zakończy się imprezą w jednym z modnych klubów w Warszawie. Będzie później przeprowadzona licytacja kalendarzy. Ostatnio, tym sposobem, firma Fujifilm złotych wspierała fundację “A kogo?”, której działalność skupia się na pomocy dzieciom z uszkodzeniami mózgu, pozostającym w śpiączce.

Fotografie będą przyjmowane poprzez stronę http://kalendarz2015.fujifilm.pl/ po uprzedniej rejestracji. Tam też można zapoznać się ze zgłoszonymi pracami i zobaczyć jakimi modelami aparatów uczestnicy fotografują. Jest Fujifilm X100s, X-S1, X10, X100, X20, X T-1, ale rzecz dziwna, wbrew regulaminowi, Nikon D7000 oraz Nikon D300.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.