Phase One The A-Series

Phase-One-The-A-Series_1
Na ostatniej Photokinie spółka Capaul & Weber (właściciel marki Alpa) poinformowała, że zawarła starategiczną umowę z firma Phase One (producent m.in. przystawek cyfrowych). Strony podpisały długoletni sojusz i miały  wzajemnie promować swoje produkty, oraz prowadzić badania nad nowymi konstrukcjami aby mogły one być kompatybilnne z wyrobami drugiej strony (zobacz link). Właśnie pojawił się owoc tej współpracy.

Debiutujący system nazwany Phase One The A-Series jest chyba jakimś trikiem marketingowym. Składa się ze znanych elementów: cyfrowej ścianki Phase One (do wyboru jest IQ250 z matrycą CMOS o rozdzielczości 50 mln. pikseli, IQ260 z matrycą CCD o rozdzielczości 60 mln. pikseli, IQ280 z matrycą CCD o rozdzielczości 80 mln. pikseli), obiektywu Rodenstock Alpar 35 mm f/4,0 oraz aparatu Alpa 12 TC (Travel compact). Generalnie nic odkrywczego, bo do znanej od 2006 roku „Alfy” można już było wtedy zakładać przystawki cyfrowe i dopinać różne „szkła” (w ofercie była szeroka paleta obiektywów od 24 od 250 mm). Poszczególne wersje Phase One The A-Series będą nosiły więc symbol A250, A260 i A280.

Phase-One-The-A-Series_2
Dla przypomnienia: Alpa 12 TC czy Alpa 12WA, czy Alpa 12SWA to lunetkowe aparaty średnioformatowe w których modularna budowa przewiduje stosowanie szeregu wymiennych i obrotowych adapterów do magazynków i cyfrowych tylnych ścianek. Alpa 12 TC w porównaniu z wyżej wymienionymi modelami posiada „mikroskopijny” ciężar (216 g przy pozostałych 600 i 610 g). Osiągnięto to dzięki pewnym zmianom konstrukcyjnym i zastosowaniu innych materiałów.

Alpa-12-TC
Aparaty Alpa różnią się od innych dostępnych na rynku niemal pod każdym względem, ale chyba najważniejszym wyróżnikiem jest możliwość stosowania wszystkich formatów średnich. Oznacza to kompatybilność z wieloma typami magazynków montowanych zarówno w pionie, jak i w poziomie. Pasuje także wiele profesjonalnych przystawek cyfrowych: wymieniona wcześniej firmy Phase One,  także Leaf,  a nawet „historycznych jak Imacon, Jenoptik, Kodak, do których potrzebne są tylko adaptery MA lub HO.

W zestawie Phase One The A-Series znajdziemy program Capture One 8.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.