Nowe obiektywy Sony. Nie było niespodzianki.

Nowosci-Sony
Zgodnie z oczekiwaniem (kliknij info) firma Sony, zaprezentowała cztery, „pełnoklatkowe” obiektywy i nowe konwertery. Pojawiła się również aktualizacje wewnętrznego oprogramowania, które zwiększają funkcjonalność wybranych obiektywów z mocowaniem typu E.

Wśród nowości jest: Zeiss Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA, FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS, FE 24-240 mm f/3,5–6,3 OSS, FE 28 mm f/2. Wszystkie „szkła” są przeznaczone do bezlusterkowców z pełnoklatkowymi matrycami obrazu.

Sony-Distagon-T-FE-35mm-f1
Zeiss Distagon T* FE 35 mm f/1,4 ZA jest odporny na kurz i wilgoć. Jest to pierwszy obiektyw z mocowaniem typu E z dużą jasnością: f/1,4. Otrzymał napęd DDSSM (Direct Drive SSM) który może pracować w dwóch trybach. Podczas nagrywania filmów zaletą będzie bezgłośne, bezstopniowe działanie, natomiast przy fotografowaniu wygodniej jest włączyć charakterystyczny „klik”. 9-listkowa przysłona kołowa pozwala na uzyskanie miękkiego rozmycia tła.

Wymiary – 78,5 x 112 mm, masa – 630 g, średnica filtra – 72 mm, minimalna odległość ostrzenia – 30 cm. Przewidywana cena wyniesie około 1600 USD.

Sony-FE-90mm-f2
Z kolei Sony FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS także otrzymał odporną na pył i wilgoć obudowę, stabilizator Optical SteadyShot (OSS) oraz mechanizm DDSSM. System wewnętrznego ogniskowania gwarantuje stałą długość obiektywu. Można również korzystać z przycisku blokady ostrości oraz z przesuwnego pierścienia nastawiania ostrości, pozwalającego szybko przełączać tryby automatycznej i ręcznej regulacji ostrości.

Wymiary – 79 x 130,5 mm, masa – 602 g, średnica filtra – 62 mm, minimalna odległość ostrzenia – 28 cm. Przewidywana cena wyniesie około 1100 USD.

Sony-FE-24-240mm-f3.5-6
Podobnie wygląda sprawa z zoomem FE 24–240 mm f/3,5–6,3 OSS. Mamy tutaj uszczelnioną obudowę i stabilizator Optical SteadyShot (OSS). W konstrukcji optycznej znajdziemy m.in. pięć soczewek asferycznych i jedną ze szkła ED, mechanizm nastawiania ostrości jest napędzany silnikiem liniowym.

Wymiary – 80,5 mm x 118,5 mm, masa – 780 g, średnica filtra – 72 mm, minimalna odległość ostrzenia – 27 cm. Przewidywana cena wyniesie około 1000 USD.

Sony-FE-28mm-f2.0
Czwartym „szkłem” jest Sony FE 28 mm f/2. W konstrukcji tej „stałki” znajdziemy m.in. trzy soczewki asferyczne (w tym jedną AA) oraz dwa elementy ze szkła ED. Ich powierzchnie pokryte są powłokami które minimalizują odbicia i „duszki”. Mechanizm automatyki ostrości jest napędzany silnikiem liniowym, a system wewnętrznego ogniskowania gwarantuje stałą długość obiektywu.

Wymiary – 64 x 60 mm, masa – 200 g, średnica filtra – 49 mm, minimalna odległość ostrzenia – 29 cm. Przewidywana cena wyniesie około 450 USD.

Do rozszerzenia kąta widzenia można użyć dwóch oferowanych oddzielnie konwerterów: ultraszerokokątnego SEL075UWC i „rybiego oka” SEL057FEC. Po ich zamontowaniu ogniskowa zmienia się odpowiednio na 21 i 16 milimetrów, a maksymalna przysłona na f/2,8 f/3,5. Kąt widzenia obiektywu z założonym konwerterem „rybie oko” wynosi 180 stopni. Nowe konwertery są rozpoznawane przez aparat, pozwala to na wygenerowanie prawidłowych danych EXIF. Z kolei VCL-ECU2 jest przeznaczony do współpracy z szerokokątnymi obiektywami do matryc APS-C: 16 mm f/2,8 i 20 mm f/2,8. Zmienia się wówczas ogniskową do 12 mm lub 16 mm. Konwerter „rybie oko” VCL-ECF2 umożliwia uzyskanie charakterystycznej, przerysowanej perspektywy i zwiększenie kąta widzenia.

Zobacz wideo:

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.