Jest Ricoh GR II. Żadnych rewelacji.

RicohGRII_1
Jednak pojawił się Ricoh GR II (wcześniej oczekiwano, że aparat zostanie zaprezentowany w drugiej połowie sierpnia). Zmian dużych nie ma – należy wymienić moduł Wi-Fi, NFC, system rozpoznawania twarzy. Układ AF ma pracować teraz szybciej.

Pozostałe parametry techniczne są identyczne jak u poprzednika. Ricoh GR II został wyposażony w matrycę APS-C CMOS (23.7 x 15.7 mm) o rozdzielczości 16,2 mln. pikseli, za obróbkę sygnału odpowiada procesor GR Engine V. Ekwiwalent czułości można nastawić do wartości ISO 25600. Nie zmienił się obiektyw, nadal jest to 28 mm f/2.8 (odpowiednik w „małym obrazku”). Rejestracja ujęć wideo jest możliwa w rozdzielczości 1920×1080 z 30 kl/sek z kodekiem m.in. H.264. Najkrótszy czas otwarcia migawki wynosi 1/4000 sekundy. Zapis filmów i zdjęć jest dokonywany na kartach SD/SDHC/SDXC, złącze USB to nadal 2,0.

RicohGRII_2
Z tyłu aparatu znajduje się 3-calowy, nieruchomy ekran LCD o rozdzielczości ok. 1,23 mln punktów, który wyświetla 100% pola widzenia. Z nowości należy wymienić zwiekszenie ilości ustawień balansu bieli, zapis do 10 zdjęć seryjnych typu RAW z częstotliwością 4 kl./s.

RicohGRII_3
Obecnie Ricoh GR kosztuje 520 USD, „dwójka” trafi do sprzedaży w lipcu w cenie 800 dolarów. Można więc liczyć, że stary model stanieje o około 150 USD.