Co z biznesem fotograficznym Samsunga?

Samsung-Camera-Div_1
Według koreańskiej gazety Asia Economy Daily (www.asiae.co.kr) Samsung zamknął dział badawczy zajmujący się działką fotograficzną. Programiści i personel pomocniczy nie zostali jednak zwolnieni, ale przydzielono im sprawy związane ze smartfonami i medycyną. Firma anulowała też kampanie marketingowe, a serwisu samsungcamera.com nie jest aktualizowany.

W artykule można przeczytać, że przynajmniej do 2016 roku nie będą prowadzone prace badawcze. Nie przewidziano też premier sprzetu, być może za rok lub później Samsung powróci z nowym planem biznesowym.

Samsung-Camera-Div_2
Warto zaznaczyć, że niecały miesiąc temu dziennikarze z portalu optyczne.pl zwrócili się do Olafa Krynickiego, rzecznika prasowego Samsunga o wyjaśnienie sytuacji. Otrzymali odpowiedź, że firma nie wycuje się z biznesu fotograficznego, ale w naszym kraju jej aparaty i obiektywy są coraz mniej osiągalne. Wynika to jednak z „..globalnej strategii związanej z ograniczaniem dostępności produktów foto na rynkach, które pod kątem potencjału sprzedaży nie są perspektywiczne..”. Można zrozumieć takie stanowisko, jesteśmy za biedni, ale o dziwo, droga Leica sprzedaje się nieźle. Może nie wagonami, ale zainteresowanie jest. Dla Samsunga Polska może nie jest „perspektywicznym rynkiem”, ale w wielu państwach kłopoty z związane z dostępnością aparatów i obiektywów Samsunga są powszednie. Jak podaje hiszpański magazyn Quesabesde w sklepach w ich kraju oraz sąsiedniej Portugalii ograniczono ofertę tego koreańskiego giganta z uwagi na mniejszą podaż.

Ponad dziesięć lat temu (17 stycznia 2006) pojawiła się pierwsza lustrzanka cyfrowa Samsunga z wymienną optyką.W tym czasie firma bardzo poważnie podeszła do rynku fotograficznego. Chciała go zdominować, dział Digital Imaging został wydzielony z firmy Samsung Techwin i włączony w struktury Samsung Electronics. Celem tych zmian była koncentracja działań koncernu na sprzedaży aparatów i kamer cyfrowych. W Polsce oznaczało to, że wszelkie sprawy związane z aparatami i kamerami odbywały się w ramach firmy Samsung Electronics, Do roku 2007, wyłączność na sprzedaż sprzetu foto Samsunga miała firma K-Consult, a przed nią SM Foto-Plus z Poznania.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s