Raport Fujifilm: cyfrówki w dół, Instaksy w górę.

Fujifilm-Logo
Zdumiewające, ale w ostatnim raporcie finansowym firmy Fujifilm czytamy, że produkty Instax (aparaty i wkłady) sprzedają się świetnie. Kurczy się natomiast rynek aparatów cyfrowych.

Przełom października i listopada to czas publikacji wyników japońskich spółek za drugi kwartał tego roku. Niedawno Canon zaprezentował swoje sprawozdanie finansowe. Wynika z niego, że zysk tej korporacji zmniejszył się o 21 procent. O taki stan rzeczy wini się spadająca ilość sprzedawanych aparatów (głównie kompaktów) i coraz większy udział bezlusterkowców. Z kolei w raporcie Sony czytamy, że zaintersowanie jej aparatami, obiektywami i akcesoriami jest mniejsze, ale firma odnotuje wzrost zysku, gdyż sprzeda mniejszą liczbę produktów za zdecydowanie wyższą cenę. Na jej sytuację wpłynie też redukcja kosztów, restrukturyzacja i korzystny kurs walut.

W raporcie finansowym Fujifilm chwali się, że mimo spadku zainteresowania „cyfrówkami” (głównie kompaktami), to za pierwsze pół roku firma odnotowano wzrost przychodów operacyjnych do 12,4 mld jenów. To wynik bardzo dobrej sprzedaży aparatów do fotografii natychmiastowej, wkładów do nich, a także innych produktów (w ofercie są m.in. kosmetyki, jej Perfect UV Protector to mleczko zapewniające ultrawysoką ochronę skóry) i usług. Z raportu wynika, że najlepiej sprzedającym się modelem jest Fujifilm X-T10, warto zaznaczyć, że  linia Fujifilm Instax pojawiła się na początku 2008 roku. Pierwszym aparatem był model mini7S, ale inicjatywie nie wróżono sukcesu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s