Aparat średnioformatowy od Fujifilm

Fujifilm-GA645
Firma Fujifilm pracuje nad średnioformatowym aparatem cyfrowym, na razie wiadomo, że konstrukcja jest na etapie wstepnym. Nie wiadomo czy zostanie wykorzystana matryca typu CMOS o wymiarach 43,8 x 32,8 mm i rozdzielczości 52,99 mln. piksel która znajduje się w Pentaksie 645Z. Być może firma stworzy na własne potrzeby zupełnie nowy czujnik.

Fujifilm ma bardzo duże doświadczenie w produkcji „średniego formatu”, ale popularność tego sprzętu zaczęła topnieć wraz z rozwojem kamer cyfrowych. Ten rynek bardzo się zmienił, dawniej w ofercie można było znaleźć m.in. dalmierzowy Fuji GSW 6×9 III o formacie 6×9 cm, Fujifilm GA645 Zi Professional z wbudowaną lampą błyskową, wbudowanym na stałe zoomem, automatyką nastawiania ostrości i naświetlania, a także ułatwionym ładowaniem filmu. Był też panoramiczny Fujifilm Panorama GX617 Professional w którym uzyskano pomysłową kombinacje mechanicznej precyzji i najwyższej klasy obiektywów profesjonalnych. Nie sposób zapomnieć o takich konstrukcjach jak Fujifilm GX680 III Professional czy GX680 III S, które jeszcze pietnaście lat temu były na porządku dziennym. A były to aparaty niezwykłe, zaskakujące swoimi rozwiązaniami, np. zmiana formatu odbywała się nie poprzez wymianę magazynka z filmem na magazynek o innym formacie, ale poprzez maskowanie odpowiednio 6 x 7, 6 x 6 i 6 x 4,5 cm. Był też system zapisywania danych na filmie, ale do najważniejszych rozwiązań należała możliwość manewrowania osią optyczną we wszystkich płaszczyznach. Chyba ostatnim „średnim formatem” był model Fujifilm GF670 Professional który pokazał się na początku 2009 roku. Był on wynikiem współpracy koncernu z firmą Cosina, potem zaległa cisza.

Fujifilm-GX617-Professional
Być może Fujifilm wystartuje z nowym cyfrowym „średnim formatem”, bo zaplecze istnieje. Warto zaznaczyć, że obecnie cała seria X wykorzystanie doświadczenia w budowie analogowej dalmierzówki Fuji Klasse (także Klase II). Seria ta pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku, aparaty miały m.in. wbudowaną lampę błyskową, zostały wyposażone w pasywny system nastawiania ostrości (z możliwością ręcznego ogniskowania) i obiektyw stałogniskowy Super EBC Fujinon 28 mm f/2,8 (lub Super EBC Fujinon 38 mm f/2,6).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s