Mamiya całkowicie przejęta przez firmę Phase One

Phase-One-XF-Lenses
Informacja pochodzi sprzed paru dni i należało się jej spodziewać. Otóż firma Phase One nabyła 100% udziałów w firmie Mamiya Digital Imaging Company. Od sześciu lat była mniejszościowym udziałowcem (45%) i  nosiła się ze zmianą tej sytuacji.

Przez wiele lat nazwa Mamiya była synonimem doskonałych i nowoczesnych kamer zawodowych i obiektywów. Firma została założona w maju 1940 roku przez Seichi Mamiya, konstruktora i Tsunejiro Sugarawa, finansistę. Pierwszym aparatem była celownikowa Mamiya 6, z unikalnym systemem ustawiania ostrości. Potem była Mamiya 6-II, Mamiya 6-III, Mamiya 6-IV itd. Impulsem do rozwoju firmy były duże zamówienie od urzędu zaopatrzenia Stanów Zjednoczonych a także uzyskanie certyfikatu “top camera exporter”. W 1951 roku Mamiya zadebiutowała na tokijskiej giełdzie. W historii firmy warto wymienić jej „kamienie milowe”: Mamiya 6-Automat (1955) – pierwszy japoński aparat z automatycznym naciągnięciem migawki przy przesuwie filmu, Mamiya Flex C Professional (1957) pierwszą w świecie dwuobiektywowa lustrzanka z wymiennymi obiektywami, Mamiya RB67 Pro (1970) pierwsza średnioformatowa lustrzanka jednoobiektywowa, Mamiya M645 (1975) pierwsza japońska lustrzanka jednoobiektywowa o formacie zdjęcia 6 x 4,5 cm, Mamiya 6MF (1993), Mamiya 7 (1995). Były też lustrzanki małoobrazkowe np. Mamiya Prismat, Mamiya Pentaflex, Mamiya Prismat CWP, małoobrazkowe aparaty dalmierzowe (Mamiya 35 I, Mamiya Elca) i konstrukcje o formacie kadru 24×24 oraz 24×18 mm.

Phase-One-645+_1
Kłopoty zaczęły się wraz z rozwojem fotografii cyfrowej, zyski zaczęły gwałtownie spadać. Mały popyt na średnioformatowe aparaty zmusił firmę do działań, postanowiono sprzedać dział fotooptyczny. W 2006 roku nabywcą została firma Cosmos Scientific Systems Inc. Utworzono więc osobny podmiot gospodarczy, do nowopostałej spółki Mamiya Digital Imaging przeniesiono wszystko to co miało związek z fotografią. W starej (Mamiya-OP Co. Ltd) pozostał dział „Golf”, oraz „Electronic Equipment”. Mamiya Digital Imaging postanowiła współpracować z Phase One i pod koniec ubiegłego dziesięciolecia sprzedano jej 45% udziałów (efektem współpracy był m.in. model 645DF+). Kolejnym etapem w firmie było stworzenie w 2012 roku marki Leaf Mamiya. Dwóch producentów: Mamiya Digital Imaging oraz Leaf Imaging Ltd. (firma zależna od Phase One, w jej ofercie są przystawki cyfrowe do średnego i wielkiego formatu) postanowiło integrować linie produktów obu firm w jednym system cyfrowy.

Phase-One-645+_2
Obecna nowa sytuacja stworzy firmie Phase One możliwość rozwinięcia własnej marki w oparciu o sprawdzone rozwiązania techniczne
.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s