Canon EOS 1300D. Piękne zdjęcia, W-Fi i NFC.

Canon-EOS1300D_7
Firma Canon zaprezentowała lustrzankę dla początkujących użytkowników – EOS 1300D. W porównaniu do poprzednika zaszły zmiany, ale nie są one zachwycające. Nowością jest m.in. nowszy procesor obrazu, moduł Wi-Fi oraz NFC.

Canon-EOS1300D_8
Canon EOS 1300D jest następcą EOS-a1200D i przeznaczony jest dla początkujących fotoamatorów (tzw. entry level). Tak jest zaprojektowany, że nawet niedoświadczony użytkownik, nie powinien mieć problemów z obsługą. Lustrzanka zachowała linię stylistyczną z poprzednich modeli, aparat obecnie jest, obok 100D i 1200D, najmniejszym modelem z serii EOS. W stosunku do poprzednika zmieniło się kilka rzeczy na plus, ale matrycy nie ruszono. Nadal jest to 18-milionowy przetwornik wielkości APS-C (22.3 x 14.9 mm) pozwalający na otrzymanie zdjęć z których powstanie odbitka o wymiarach 29,26×43,89 cm. Na pocieszenie wymieniono procesor obrazu, jest to teraz DIGIC 4+. Warto zaznaczyć, że w dwóch ostatnich modelach tj. 1200D i 1100D królował DIGIC 4.

Canon-EOS1300D_10
W nowym aparacie jest możliwość zwiększenia zakres czułości do ISO 12800, do nowości należy zaliczyć 3-calowy, nieruchomy ekran LCD o rozdzielczości 920 tys punktów (poprzednik ma dwukrotnie niższą). Pozostałe dane techniczne niestety rozczarowują: użytkownik może wykonywać zdjęcia seryjne do 3 kl/s, a następnie zapisać je na karcie SD/SDHC/SDXC w formacie JPEG oraz 14-bitowym RAWie. Aparat rejestruje filmy Full HD (1920 x 1080 przy 30 kl/s) z dźwiękiem stereo, zapisuje je w formacie MOV MPEG-4 (AVC/H.264). Oczywiście dostępne są inne rozdzielczości: 1280 x 720 (maks. 60 kl/s) i 640 x 480 (maks. 30 kl/s). Warto zaznaczyć, że nie zmienił się też mechanizm migawki, najkrótszy czas jej otwarcia to nadal 1/4000 sekundy, synchronizacja z fleszem wynosi 1/200 sekundy. Z poprzednika przeniesiono też lampę błyskową, system zasilania oparty o akumulator LP-E10. Umożliwia ona na wykonanie około 500 zdjęć. Nie wiadomo dlaczego USB to nadal 2.0.

Canon-EOS1300D_9
Główna zmiana, to jednak łączność Wi-Fi i NFC i dzielenie się zdjęciami. Pozwala to łatwo archiwizować czy udostępniać zdjęcia. Za pośrednictwem aplikacji Canon Camera Connect możemy fotografować zdalnie korzystając z urządzeń mobilnych.

Na takich konstrukcjach Canon zarabia najwięcej pieniędzy.