Hasselblad H6D-50c oraz H6D-100c.

Hasselblad-H6D_3
Zgodnie z oczekiwaniem, w ofercie firmy Hasselblad znalazł się średnioformatowy aparat systemu H – model H6D. Pojawiła się możliwość rejestracji filmów w 4K.


W przeciwieństwie do Hasselblada H5D, będą dostępne tylko dwie wersje nowego aparatu: pierwsza, z sensorem typu CMOS o rozmiarze 53.4 x 40.0 mm, rozdzielczości 100 mln. pikseli. Druga rejestruje zdjęcia w rozdzielczości 8272 x 6200 pikseli, a jej zakres dynamiczny wynosi 14 EV. Cena netto nowych urządzeń na rynku europejskim wyniesie 28900 i 23000 euro.

Hasselblad-H6D_2
Hasselblad-H6D_1
Hasselblad H6D-100c jest modelem najbardziej zaawansowanym. Może fotografować z ekwiwalenten czułości ISO wynoszącym od 64 do 12800, ma możliwość rejestracji wideo 4K UHD (3840 x 2160p). Natomiast zakres ekwiwalentu czułości dla „pięćdziesiątki” wynosi 100-6400, klipy wideo można zapisać jedynie w Full HD (1920 x 1080p).

Hasselblad H6D-50c:
matryca CMOS o wielkości 43.8 x 32.9 mm i rozdzielczości 50 mln. pikseli,
16-bitowa głębia koloru,
zakres dynamiczny – 14 EV,
profil kolorystyczny HNCS (Hasselblad Natural Color Solution)
rejestracja filmów – Full HD 1080p,
zakres ekwiwalentu czułości ISO – 100-6400,
3-calowy, dotykowy monitor LCD o rozdzielczości 920 tys. punktów
zakres czasów otwarcia migawki: 1/2000 s-60 min.
wbudowane Wi-Fi, port USB 3.0 Type-C
podwójny slot na karty pamięci: CFast oraz SD,
cena 25,995 USD (dostawa od czerwca 2016)

Hasselblad H6D-100c:
matryca CMOS o wielkości 53.4 x 40.0 mm i rozdzielczości 100mln. pikseli,
16-bitowa głębia koloru,
zakres dynamiczny – 15 EV,
profil kolorystyczny HNCS (Hasselblad Natural Color Solution),
rejestracja filmów – UHD 4K,
zakres ekwiwalentu czułości ISO – 64-12800,
3-calowy, dotykowy monitor LCD o rozdzielczości 920 tys. punktów,
zakres czasów otwarcia migawki: 1/2000 s-60 min.
wbudowane Wi-Fi, port USB 3.0 Type-C
podwójny slot na karty pamięci: CFast oraz SD,
cena 32,995 USD (dostawa od czerwca 2016)

Zobacz wideo:

Przy okazji premiery nowego Hasellblada warto zastanowić się dlaczego projekt z Lunarami i Stellarami nie wypalił i co firma planuje. Rąbka tajemnicy uchyla wywiad z obecnym prezesem firmy Perry Oostingiem udzielony magazynowi Amateur Photographer. Prezes wyjaśnia, że firma była postrzegana jako dostawca sprzętu dla zawodowych fotografów, a wejście w luksusowe aparaty spowodował bardzo dużą krytykę użytkowników „średniego formatu”. Dla nich do „przełknięcia” był jeszcze Xpan, ale Lunary to już nie. „…Dla mnie, jako byłego dyrektora zarządzającego w Prada i Bulgari oraz Gucci, było to dużym zaskoczeniem. Dlatego słowo luksus jest obecnie zakazane w naszej firmie. (…). W dłuższej perspektywie, Hasselblad może odgrywać decydującą rolę w wizji Victora Hasselblada. Chciał zrobić wielką fotografię dla szerszej publiczności. System V został stworzony nie tylko dla profesjonalnych użytkowników, ale także dla ludzi, którzy są pasjonatami fotografii”…. Oosting w końcu wywiadu stwierdza, że, chciałby doprowadzić do stworzenia aparatu przeznaczonego dla szerszej grupy odbiorców. Jednak na pytanie reportera, czy w związku z tym pojawi się cyfrowy Xpan, nie udziela odpowiedzi.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s