Jest Fujifilm X-T2 i inne akcesoria

Fujifilm-X-T2_12
Zgodnie z oczekiwaniem pojawił się Fujifilm X-T2, aparat wyposażono w, pozbawioną filtra dolnoprzepustowego, matrycę X-Trans CMOS III formatu APS-C o rozdzielczości 24.3-mln. pikseli. Pojawiła się możliwość filmowania w 4K (3840×2160). Z bezlusterkowcem pokazano nową lampę błyskową, futerał i uchwyty.

Fujifilm-X-T2_11
Korpus aparatu został zabezpieczony przed kurzem i wilgocią w 63 punktach, w porównaniu do poprzednika zauważymy większy grip, gwint wężyka spustowego, oraz dwa wejścia na karty SD (UHS-II). Dwa gniazda mogą być wykorzystywane sekwencyjnie, jako „Backup” w opcji RAW / JPG w celu zapisu danych RAW w gnieździe 1 oraz danych JPEG w gnieździe 2, jak również w opcji „Miejsce na wideo” („Video Destination”). Znikł przycisk filmowania, to co zwraca uwagę to nowa możliwość odchylania ekranu (do boku). Niestety, monitor nie jest dotykowy, jego rozdzielczość wynosi 1,040 mln. punktów. Elektroniczny celownik o powiększeniu 0.77x, może odświeżać obraz w trybie Boost z częstotliwością do 100 klatek na sekundę. Na tylnym panelu korpusu aparatu umieszczona został joystick dźwigni ostrości. Można go przesuwać w górę, w dół, w lewo, w prawo oraz ukośnie, co pozwala na zmianę obszar ostrości. Firma deklaruje, że AF działa teraz szybciej, czas nastawiania ostrości wynosi 0,06 sekundy. Liczba punktów ostrości została zwiększona z 49 do 91 obecnie (a nawet do 325 punktów). Około 40% obszaru obrazu (centralny obszar zawierający 49 punktów ostrości) pokryte jest pikselami AF detekcji fazowej. Ustawianie ostrości można uzyskać nawet w słabych warunkach oświetleniowych na poziomie -3EV. Punkty detekcji fazy pokrywają 75% kadru w pionie i 50% w poziomie, jest możliwość precyzyjnej regulacji systemu AF względem szybkości i precyzji śledzenia. Algorytm AF-C został poprawiony. W zależności od rodzaju ruchu, można wybrać indywidualne ustawienia odnoszące się do “Czułości śledzenia”, “Czułości szybkości śledzenia” oraz “Przełączania obszaru strefy”, bądź też można wybierać spośród pięciu zaprogramowanych ustawień, które obejmują określone wartości wspomnianych tu parametrów.

Fujifilm-X-T2_13
W aparacie znajdziemy dziewięć trybów symulacji filmu światłoczułego (dostępna jest też opcja ACROS) które teraz mogą być także wykorzystywane przy filmowaniu. Procesor obrazu X-Processor Pro, w połączeniu z matrycą umożliwia fotografowanie z ekwiwalentem czułości wynoszącym 200-12800 (rozszerzane do ISO 100 – 51200). Warto zaznaczyć, ze w matrycy zastosowany losowy układ pikseli redukujący efekt mory oraz fałszywych barw. Migawka mechaniczna pozwala na fotografowanie z najkrótszym otwarcia czasem wynoszącym 1/8000 s (migawka elektroniczna do 1/32000 s) i synchronizację błysku do 1/250 s. X-T2 obsługuje wyjście sygnału „Clean HDMI” przy filmowaniu 4K, a także oferuje opcję “F-Log”, która wykorzystuje szeroki zakres dynamiczny matrycy, aby zarejestrować szerszą gamę kolorystyczną materiału filmowego ułatwiając cykl produkcyjny nagrań wideo.

Fujifilm-EF-X500_4
Fujifilm-EF-X500_2
Z aparatem pokazano lampę EF-X500, grip MHG-XT2, skórzany futerał BLC-XT2, oraz uchwyt zasilający VPB-XT2. Flesz o liczbie przewodniej 50 (ISO100) obsługuje tryb FP (synchronizacja błysku z krótkimi czasami migawki), głowica może być nachylana w górę o 90 stopni,w dół o 10 stopni w lewo o 135 stopni oraz w prawo o 180 stopni. Regulacja kąta rozsyłu światła odpowiada ogniskowym 24-105 mm (z rozpraszaczem 20 mm). Lampa może być wykorzystywany w zestawach wielu lamp błyskowych ułatwiających swobodne sterowanie oświetleniem głównego motywu i tła. Sterowanie błyskiem TTL jest dostępne dla pojedynczej lampy, jak również dla zestawu obejmującego wiele lamp. EF-X500 wyposażony jest w lamkę LED do wykorzystania przy filmowaniu, a w celu skrócenia czasu ładowania można dokupić zewnętrzny zestaw zasilającu EF-BP1 który mieści osiem ogniw AA.

Fujifilm-VPB-XT2
Z kolei uchwyt VPB-XT2 dysponuje spustem migawki, dźwignią ostrości, przyciskiem AE-L, przyciskiem AF-L, pokrętłami sterującymi, przyciskiem Q oraz przyciskiem Fn. Mieści dwie baterie, co pozwoli w trybie Normal na wykonanie 1000 zdjęć. W trybie Boost, kilka baterii działa ze sobą jednocześnie zwiększając sprawność i wydajność aparatu w zakresie zdjęć seryjnych, interwału pomiędzy zdjęciami, czasu opóźnienia w wyzwoleniu migawki. Tryb ten wydłuża także czas rejestrowania obrazu wideo 4k do około 30 minut.

Cena nowego bezlusterkowca wyniesie około 1600 USD.

Zobacz wideo:

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s