Sony A6500 – poprawiony A6300

sony-a6500_1
Firma Sony zaprezentowała model A6500, należy pamiętać, że poprzednik zadebiutował siedem miesięcy temu. Rodzi to podejrzenie, że nowy bezlusterkowiec jest poprawioną wersja A6300. Aparat będzie kosztował około 1400 USD (w Europie 1700 euro).

sony-a6500_3
Tak jak poprzednik, A6500 otrzymał matrycę CMOS wielkości APS-C o rozdzielczości 24.2 mln. pikseli, procesor obrazu Bionz X oraz 425-punktowy autofocus. Obsługiwane są takie same czułości (100-51200), identyczna jest tryb seryjny wynoszący 11 kl./s. Niezmienny jest także wizjer elektroniczny XGA OLED Tru-Finder, nie zaskakuje znana rejestracja wideo w rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli).

sony-a6500_2
Z nowości warto odnotować nowy mechanizm migawki o czasie otwarcie 30-1/4000 sek. Ma on wytrzymać około 200 tys, wyzwoleń.  Wśród profesjonalnych funkcji wideo na szczególną uwagę zasługuje nagrywanie obrazu Full HD w tempie 100 kl./s przy przepływności do 100 Mb/s i ze śledzeniem ostrości. Takie nagranie można sprawdzać i montować w czterokrotnie zwolnionym tempie, w rozdzielczości Full HD (25p). Jest też tryb S&Q przeznaczony do nagrywania obrazu w zwolnionym i przyspieszonym tempie. Użytkownik ma do wyboru 8 szybkości klatek z przedziału od 1 do 100 kl./s.

Na uwagę zasługuje system 5-osiowej stabilizacji matrycy (producent chwali się skutecznością na poziomie 5 EV) a także układy LSI zwiększające możliwości przetwarzania obrazu. System kompensacji drgań działa z różnymi obiektywami, w tym modelami z mocowaniem typu E bez systemu OSS (Optical SteadyShot) oraz obiektywami z mocowaniem typu Azamontowanymi na odpowiednim adapterze. W przypadku obiektywów z mocowaniem typu E i systemem OSS kompensacja pochylenia i odchylenia odbywa się w obiektywie, a przemieszczenia poziome i pionowe oraz przechyły są kompensowane przez korpus.

Nowością jest także większy bufor (obecnie mieści się w nim 307 zdjęć), a także
ekran dotykowy (będzie więc można dotykowo sterować punktem ostrości). Sony A6500 to pierwszy aparat w ofercie firmy z funkcją gładzika: rolę tę może spełniać ekran LCD, a do komponowania ujęcia i kontrolowania obrazu służy wtedy wizjer. Przesuwając palcem po ekranie, można więc przenieść punkt ostrości z jednego fragmentu na inny. Jest także możliwość wyciągania z filmu pojedynczych zdjęć w rozdzielczości 8 mln. pikseli (tak jak w DSC RX100 V). Tak jak poprzednik, aparat zasilany jest ogniwem NP-FW50, pozwoli to na wykonanie 350 zdjęć (w A6300-400).