Photokina corocznie! W maju!


Kolońska Photokina to niewątpliwie największe fotograficzne wydarzenie na świecie i choć targi powoli tracą na znaczeniu, to nadal przyciągają setki wystawców, tysiące ludzi branży, dziennikarzy, zawodowych fotoreporterów i zupełnych fotoamatorów. Impreza przebiega co dwa lata, zapowiadane są jednak zmiany. Już od najbliższej edycji targi będą się odbywać każdego roku.

To przewrót prawie kopernikański. Istnieje jednak obawa, ze wiele firm może nie zaakceptować tej propozycji, gdyż coroczny udział w Photokinie pociągnie za sobą znaczne zwiększenie kosztów. Zarząd Koeln Messe, który odpowiada za organizację targów, swoją decyzję tłumaczy chęcią „optymalnego odzwierciedlenia coraz krótszego cyklu życia produktu w branży cyfrowej”. Podkreśla też, że każdego roku debiutują nowe kamery i technologie przetwarzania obrazu, i Photokina powinna dostosować się do tego trendu. Należy zwrócić uwagę, że podjęto też decyzje o korekcie profilu targów, w przyszłości na imprezie będzie można zobaczyć cała gamę produktów, aplikacji i usług mających znaczenie dla obrazowania (wirtualna rzeczywistość, cloud computing, rozpoznawanie obrazów i holografia, archiwizowanie i zarządzanie treścią, social media, inteligentne aplikacje domowe i obrazy generowane przez komputer). Pojawiła się więc obawa, że targi stracą swój niepowtarzany charakter i staną się jedną z wielu imprez branży elektronicznej. Są tu najwięksi: Nikon, Sony, Canon i Olympus, ale także firmy niezależne których stoisko ogranicza się do stolika i paru krzeseł.


Targi praktycznie nie mają żadnej konkurencji – nie odbywa się PMA, a CES czy CEBIT mają trochę inny charakter. Jest wprawdzie CP+, ale ta impreza nie jest wydarzeniem globalnym. Photokinę odwiedza prawie 200 tysięcy osób (spoza Niemiec około 65%) , swoje produkty około 1400-1500 firm z całego świata.



Najbliższa Photokina odbędzie się we wrześniu 2018 (26-29.09), następna edycja imprezy będzie miała miejsce w maju 2019 roku. Zastanawiający jest wybór tego miesiąca, marzec i kwiecień (przed wakacyjnym sezonem sprzedażowym) są bardziej odpowiednie. Ale tu wchodzi sie w konflikt z targami CP+.

Zobacz materiał informacyjny (kliknij)

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s