Sony liderem! W matrycach


Nowy raport serwisu Nikkei powołując się na Techno Systems Research informuje, że Sony (właściwie Sony Semiconductor Solutions) pod kątem wartości sprzedaży posiada blisko 50 proc. udziałów rynku przetworników obrazu.

Rok temu wartości te były niższe i wynosiły 40% i pomimo zapowiedzi, że firma ograniczy inwestycje w matryce, wzrosły. Widać jednak, że rynek rozwija się pomimo spadku zapotrzebowania na aparaty cyfrowe. Czujniki obrazu znajdują zastosowanie nie tylko w fotografii, ale także np. w elektronice samochodowej. W raporcie na drugim miejscu znalazła się firma Samsung, tu warto zaznaczyć, że koncern ten wyprzedził firmę OmniVision.

W najbliższym czasie Sony zamierza obniżyć koszty, zwiększyć wydajność, a także sprzedaż czujników obrazu używanych w samochodach. Ruchy mają na celu zabezpieczenie działalności przed bardzo zmiennym ostatnio popytem na smartfony. Nie dadzą jednak przewagi nad konkurencją, potrzebne są innowacyjne produkty.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.