Panasonic AU-EVA1 z mocowaniem EF


W Los Angeles zakończyły się targi Cine Gear Expo 2017 na których Panasonic pokazał nową kamerę filmową AU-EVA1. Została ona wyposażona w nową matrycę Super 35mm 5,7K, oraz bagnet Canon EF.

Urządzenie wykorzystuje zalety kamer VariCam 35, VariCam LT i VariCam Pure. Zapewnia rozdzielczość natywną 5,7K, dając jednocześnie możliwość przeskalowania do 4K, UHD, 2K, oraz 720p. W ofercie firmy model AU-EVA1 będzie lokowany pomiędzy aparatem Lumix GH5, służącym do filmowania w formacie 4K 60p/50p a profesjonalną kamerą VariCam LT. Nie będzie to więc wyzwanie dla takich producentów jak Arri czy RED, tym bardziej że bagnet EF to raczej sprzęt budżetowy, w kamerach najwyższej klasy jest stosowane mocowanie PL. Kamera jest konkurentem dla Sony FS7.


Panasonic AU-EVA1 jest kompaktowy (17 x 13,5 x 13,3 cm), waży jedynie 1,2 kg i posiada zdejmowany uchwyt. Możemy filmować z ręki, z ramienia, a także zamocować urządzenie na dronie czy wysięgnikach. Zaletą jest elektroniczna stabilizacja obrazu, za mocowaniem obiektywu znajdziemy wbudowane koło z filtrami ND z 2, 4 i 6 stopniami powalającymi na precyzyjną kontrolę ekspozycji. Ponadto EVA1 umożliwia usunięcie jednym przyciskiem filtra podczczerwni, przywracając matrycy czułość na promieniowanie IR.

Jedną z ich kluczowych cech nowej kamery jest podwójne natywne ISO. Dzięki wykorzystaniu procesu, który umożliwia odczytanie sensora w diametralnie inny sposób, podwójne ISO wyciąga z niego więcej informacji bez degradacji obrazu. To oznacza, że może przełączać się ze standardowej na wyższą czułość bez zwiększania poziomu szumów i bez generowania artefaktów. Pozwoli to operatorom wykorzystywać mniej światła na planie. EVA1 została wyposażona w funkcję V-Log/V-Gamut, które zapewniają wysoki zakres dynamiczny i szeroki zakres kolorów. Z zalet należy wymienić jeszcze dwa zbalansowane wejścia audio XLR oraz wyjścia wideo HDMI i SDI umożliwiające przesyłanie sygnałów 4K.

Materiał filmowy jest nagrywany na kartach SD z prędkościami do 400Mbit/sek. Filmy zapisywane są w 4:2:2 i 10bitach, a maksymalne klatkaże to 60kl/sek w 4K i aż do 240kl/sek w 2K. Producent nie udostępnia całej listy formatów, pełna będzie dostępna w momencie wejścia kamery na rynek. Jest też planowane uaktualnienie oprogramowania kamery, pozwoli to na wypuszczanie RAW-ów w pełnej rozdzielczości 5,7K na zewnętrzny rejestrator. Nie znana jest również oficjalna cena, sądzi się że za urządzenie trzeba będzie zapłacić 8000 euro.

Zobacz wideo:

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s