Fotografia natychmiastowa Fujifilm trzyma się dzielnie


Jeszcze parę lat temu, wydawać się mogło, że fotografia cyfrowa doprowadzi do eliminacji fotografii natychmiastowej. Tak jednak nie stało, koncern Fujifilm co jakiś czas wprowadza do sprzedaży nowe modele aparatów i ładunki. Odnotowuje coraz większe obroty i zyski.

To niezmiernie optymistyczne na tle ogólnej stagnacji rynku fotograficznego. Dział amatorski nie rozwija się, ostatnie wyniki firmy Ricoh (spadek obrotów o 29%) czy decyzje Nikona w sprawie zamknięcia fabryki w Chinach i wycofania się z bezpośredniej sprzedaży w Brazylii tylko potwierdzają sytuację. Smartfony są zbyt dużym konkurentem dla kompaktów i amatorskich lustrzanek. Pewną nadzieję można wiązać z rynkiem zawodowym, ale jedno jest pewne – sprzęt nie będzie już taki tani jak na początku obecnej dekady. Te czasy minęły, niestety mniejsza ilość sprzedanych aparatów i obiektywów musi rekompensować koszty. Dlatego jest drożej.

Na tym tle pewnym pocieszeniem jest fakt, że moda na fotografię natychmiastową nie mija i można mówić, w przypadku firmy Fujifilm, o prawdziwym boomie. Jest ona liderem rynku, pozycja jest chyba niezagrożona. Taka rolę przez 40 lat spełniał Polaroid, dopiero od pojawienia się materiału Fuji FP-100C sytuacja zaczęła się zmieniać. W zeszłym roku fiskalnym Fujifilm sprzedał 6,6 miliona aparatów Instax, w obecnym, rekord zostanie pobity. Ostrożne szacunki mówią o 7,5 milionach, ale wyniki mogą być lepsze. Aparaty natychmiastowe stanowią więc w całym segmencie obrazowania firmy poważne źródło przychodu. A są jeszcze ładunki i drukarki takie jak Instax Share Instax SP-2 i SP-3. Warto przy tym zaznaczyć, że od 1998 Fujifilm sprzedał łącznie 25 milionów aparatów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.