Ambitne plany Sony


Firma Sony podczas Sony IR Day 2018 zaprezentowała nowy trzyletni plan rozwoju. Do 2021 roku, w fotografii pod kierownictwem prezesa Kenichiro Yoshidy chce być marką numer jeden. Planuje również, że w dział Image Sensors zainwestowanych zostanie prawie 9 mld USD.

Obecnie, w branży fotooptycznej, Canon i Nikon są największymi producentami, ale w ostatnich latach firma Sony zrobiła ogromne postępy. Od 2006 roku (tj. od czasu przejęcia działu foto od Konica Minolta Photo Imaging Inc.) pojawiło się bardzo dużo udanych konstrukcji. Należy wymienić A9, czy całą serię A7. Wykonano dobrą robotę, zdobyto znaczące udziały w rynku (w 2017 roku pod względem wartości sprzedaży udało jej się zająć trzecie miejsce za Canonem i Nikonem). Należy zwrócić uwagę, że firma jest już liderem na rynku czujników obrazu i ma w nim 50-procentowy udział. W planach jest rozszerzenie działalności, pojawią się nowe obiektywy. Sony interesuje się rynkiem profesjonalnym, jednocześnie „wzmacnia produkty” kierowane do zaawansowanego amatora. Do 2021 roku chce być marką „numer jeden”.


Sony ma doświadczenie w tworzeniu ambitnych planów, a następnie osiągnięciu tych celów. Po tym, jak w 2012 roku poniosła potężne straty, prezes Kazuo Hirai zaprezentował strategię”Ony Sony”, której celem m.in. skocentrowanie się na trzech podstawowych filarach: obrazowaniu cyfrowym, grach i urządzeniach mobilnych. Pięć lat później Sony ogłosiło rekordowe zyski, teraz pojawiła się nadzieja wyprzedzić takie firmy jak Canon i Nikon.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.