Obiektyw Canona 18-55 mm z wbudowanym ekranem LCD?

Wygląda na to, że Canon pracuje nad nowymi obiektywami które zostaną wyposażone w elektroniczne wyświetlacze informacyjne. Prawdopodobnie najwcześniej zostanie pokazany „kitowy” zoom o zakresie 18-55 mm.

W dokumentach dot. nowego patentu Canona (JP2018005130A) znajdziemy m.in. ilustrację przedstawiającą wygląd obiektywu 18-55 mm f/3,5-5,6 IS III. Ekran informacyjny znajduje się obok przełączników AF / MF i IS ON / OFF. Warto zwrócić uwagę, że już we wrześniu 2016 roku pojawił się Canon 70-300 mm f / 4-5.6 IS II (zdjęcie poniżej). Zawiera on, oprócz m.in. soczewki UD (ultraniskodyspersyjnej), cyfrowy wyświetlacz informacji o ustawieniach. Pokazuje on ogniskową, głębię ostrości dla różnych wartości przysłony czy odległość ostrzenia. W ofercie firmy Zeiss znajdziemy też m.in. Zeiss Batis 85 mm f/1.8 który ma ekran OLED umieszczony na tubusie.

Nie wiadomo jaka byłaby cena nowego obiektywu Canona. Obecnie kitowy zoom 18-55 mm kosztuje zaledwie 200 USD, z kolei na Canona 70-300 mm f / 4-5.6 IS II trzeba wydać 500 dolarów. Zeiss Batis jest droższy, jego cena przekracza 1000 USD.

Zobacz wideo dot. Canona 70-300 mm f/4-5.6 IS II: