Trzy obiektywy Nikkor Z. Budowanie systemu.

Wraz z „szóstką” oraz „sódemką” Nikon pokazał trzy obiektywy serii S i adapter do mocowania FTZ. Nowe „szkła” wyposażone są w nowe mocowanie o większej średnicy.

Firma Nikon zaprezentowała więc standardowy zoom Nikkor Z 24-70 mm f/4 S, oraz dwie „stałki”: Nikkor Z 35 mm f/1.8 S i Nikkor Z 50 mm f/1.8 S. Nowy obiektyw zmiennoogniskowy składa się z 14 elementów ustawionych w 11 grupach (w tym 1 soczewka ED, 1 soczewka asferyczna ED, 3 soczewki asferyczne). Powłoka nanokrystaliczna ogranicza efekty flary i powstawanie odblasków. Ostrość uzyskiwana jest od 30 cm, można nakręcać filtry o średnicy 72 mm.

Z kolei Nikkor Z 35 mm f/1.8 S ma gwarantować znakomitą ostrość i rozdzielczość, również na brzegach kadru przy maksymalnym otworze względnym. Zaletą jest skuteczna redukcja aberracji komatycznej, a także miękki i naturalny efekt rozmycia nieostrości. Nowy system wielokrotnego ogniskowania gwarantuje ciche, szybkie i precyzyjne sterowanie autofokusem, a także wydajne odwzorowanie obrazu przy dowolnej odległości zdjęciowej. Nowa „stałka” składa się z 11 elementów w 9 grupach, znajdziemy tam m.in. soczewki ED, 3 soczewki asferyczne, oraz soczewkę z powłoką nanokrystaliczną.

Natomiast Nikkor Z 50 mm f/1.8 S, doskonale odwzorowywuje szczegóły, nowy zaawansowany silnik krokowy pozwala na ciche i precyzyjne ogniskowanie zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów. Zaletą obiektywu jest skuteczna redukcja podłużnej aberracji chromatycznej, ostre i wyraźne odwzorowywanie szczegółów od środka po brzeg kadru, bez względu na odległość ogniskowania. Obiektyw daje miękie rozmycie nieostrości, natomiast powłoka nanokrystaliczna ogranicza efekty flary i powstawanie odblasków. Nowe „szkło”, łącznie z elementami ruchomymi, jest uszczelnione.