„Fotografuj kreatywnie”. Bezpłatny poradnik od Canona

Na trwających targach CES 2019 Canon nie pokazał nic szczególnego co można zastosować w branży foto. Pojawiły się wprawdzie projektory instalacyjne 4K (4K5020Z i LX-MH502Z) i kamera dla vlogerów, ale na „prawdziwe” premiery czekamy do imprezy CP+2019.

Firma Canon Polska więc zaprezentowała darmowy e-book. Według autorów ma on pomóc w opanowaniu trudnej sztuki fotografii. Podstawową jego zaletą jest to, że skupia się na praktyce. Czytelnik prowadzony jest krok po kroku przez proces powstawania zdjęcia. Zaczynając od momentu przygotowania odpowiedniego kadru, w kolejnych krokach omówione zostają ustawienia ekspozycji i sposób zwolnienia migawki. Często także porady idą dalej – do kwestii obróbki gotowego zdjęcia w programach graficznych. Dzięki temu każdy miłośnik fotografii będzie w stanie nauczyć się wielu inspirujących tricków, które znacznie wzbogacą jego dokonania fotograficzne. Każda sekcja e-booka dotyka konkretnego tematu, który w prosty i przystępny sposób jest omawiany przez autorów publikacji. Wszystkiemu towarzyszą zdjęcia poglądowe i grafiki, które nie pozostawiają przestrzeni na domysły. W poradniku znalazły się też m.in. wskazówki na temat fotografowania cieczy w ruchu, wykorzystania różnych efektów świetlnych podczas długich czasów naświetlania oraz makrofotografii.

Publikację otwiera materiał z poradami odnośnie ustawiania balansu bieli. Najczęściej użytkownicy aparatów dopasowanie tej funkcji pozostawiają samemu urządzeniu. Autorzy publikacji starają się pokazać, jak ważny jest to parametr i dlaczego warto opanować to ustawienie manualnie. Podpowiadają także, jak to zrobić oraz jak określić odpowiedni poziom tej zmiennej, aby uzyskać naturalnie wyglądające zdjęcia. W części poświęconej fotografii miejskiej pokazano, jak w kreatywny sposób wykorzystać wszelakie odbicia. Jeśli zaś ich nie ma – poradzono, jak je sztucznie stworzyć, aby fotografia nabrała niecodziennego wymiaru.

Poradnik w formacie PDF dostępny jest do pobrania po zarejestrowaniu się do newslettera Canon pod adresem canon.pl/rozwijaj-fotograficzne-umiejetnosci.