Leica Q2 już oficjalnie!

Firma Leica zaprezentowała model Q2, aparat otrzymał pełnoklatkową (36 x 24 mm) matrycę typu CMOS o rozdzielczości efektywnej 47,3 mln. pikseli, oraz odporny na zachlapanie i kurz korpus. Nowy produkt jest już dostępny w sprzedaży, cena wynosi 4995 USD.

Q2 ma taką samą wielkość jak Q, należy jednak zauważyć, że elementy sterujące aparatu zostały nieco uproszczone. Zasilanie stanowi akumulator o większej pojemności niż w Q, można więc wykonać do 370 zdjęć na jednym ładowaniu. Ekwiwalent czułości ISO dobierzemy z zakresu 50-50000, za obróbkę sygnału odpowiada procesor obrazu Maestro II. Pozwala to w trybie seryjnym na fotografowanie z częstotliwością do 20 klatek na sekundę. Najkrótszy czas otwarcia migawki wynosi 1/2000 s (elektronicznej – 1/40000 s). Jest możliwość nagrywania filmów wideo w 4K (30/24p), a także Full HD (120, 60, 30, 24p) w formacie MPEG-4. Zaletą jest wizjer elektroniczny typu OLED o rozdzielczości 3,68 mln. punktów, a także dotykowy, 3-calowy ekran LCD (1,04 mln. punktów). Nowością jest synchronizacja z lampą błyskową wynosi ona 1/2000, (w Q- 1/500 s).

Tak jak poprzednik, nowa Leica została wyposażona w obiektyw Leica Summilux 28 mm f/1.7 ASPH, pozwala to m.in. na zdjęcia makro już od 17 cm. Nie zmieniła się ilość punktów AF (49), tryb pomiaru światła, kompensacja ekspozycji, a także nośnik pamięci (SD/SDHC/SDXC). Do dyspozycji fotografa jest łączność Wi-Fi, oraz Bluetooth Low Energy.