Nowa linia Canon Sumire Prime


Zbliżają się targi NAB 2019, debiutuje więc seria obiektywów filmowych Sumire Prime Canona. Będzie to siedem jasnych „szkieł” typu T-stop z mocowaniem PL (jest możliwość modyfikacji na bagnet EF): CN-E14 mm T3.1 FP X, CN-E20 mm T1.5 FP X, CN-E24 mm T1.5 FP X, CN-E35 mm T1.5 FP X, CN-E50 mm T1.3 FP X, CN-E85 mm T1.3 FP X i CN-E135 mm T2.2 FP X.


Obiektywy są dedykowane do wszystkich kamer filmowych które otrzymały matrycę 35 mm lub Super 35 mm, w tym także do kamer z serii Cinema EOS. Producent zachwala funkcjonalność nowych produktów, podkreślając wierne i naturalne odwzorowanie obrazu, które wyróżnia się „ciepłą tonacją”. Pozwoli to „…filmowcom na uwolnienie kreatywności i potencjału twórczego…”.


Obiektywy doskonale nadają się zarówno do filmowania trudnych scen w warunkach słabego oświetlenia, jak również do rejestrowania kadrów o płytkiej głębi ostrości. W budowie optycznej znajdziemy m.in. soczewkę asferyczną o dużej średnicy i element niskodyspersyjny. Jest też 11-listkowa przysłona, zaletą jest precyzyjne, ręczne sterowanie które umożliwia uzyskanie głębszego efektu bokeh i bardziej miękkiego światła. Należy też wspomnieć o przekładni o skoku 0,8 cala, zarówno dla pierścienia przysłony, jak i pierścienia ostrości. Ponadto soczewki mają tę samą średnicę przednią, co eliminuje konieczność regulacji elementów mocowania na obiektywie w przypadku jego wymiany. Pierścień regulacji ogniskowej we wszystkich obiektywach stawia odpowiedni opór, jego obrót możliwy w 300-stopniowym zakresie. Obiektywy eliminują niestabilność kąta widzenia (tzw. focus breathing), przeciwdziałając wahaniom perspektywy występującym czasem przy zmianie ostrości.



Stephen Hart Dyke, Professional Imaging Product Marketing Manager w Canon Europe, powiedział: „Rosnąca konkurencja na rynku kinematograficznym i rosnące zapotrzebowanie widzów na treści w wysokiej jakości spowodowały, że autorzy zdjęć stanęli przed koniecznością poszerzania granic swej kreatywności. W rezultacie obserwujemy rosnący trend i coraz większe zapotrzebowanie na kamery z pełnoklatkową matrycą 35mm, które pozwalają osiągnąć jeszcze wyższej jakości obraz. Jednocześnie wybór pełnoklatkowych obiektywów do kamer 35 mm jest wciąż stosunkowo ograniczony, stąd nasze najnowsze propozycje z serii Sumire Prime stanowią dla profesjonalnych filmowców doskonałą okazję, aby wyróżnić się na rynku i dać wartość dodaną do realizowanych produkcji filmowych. Technologie wykorzystane we wszystkich siedmiu modelach zapewniają im elastyczność i spójność realizowanych materiałów”.

Więcej informacji na temat nowej serii obiektywów Sumire Prime można znaleźć na stronie https://www.canon.pl/lenses/sumire-prime-series

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.