Canon EOS C500 Mark II i inne produkty


Canon zaprezentował kamerę systemową EOS C500 Mark II, monitor referencyjny DP-V3120 i profesjonalny obiektyw CJ15ex4.3B. Nowe produkty będzie można zobaczyć na targach IBC 2019, które startują w Amsterdamie już 13 września.


Canon EOS C500 Mark II to kompaktowa kamera z pełnoklatkową matrycą, która pozwala rejestrować obraz w rozdzielczości 5.9K (50/60 kl./s). Urządzenie jest pierwszym zawodowym produktem filmowym Canona z technologią 5-osiowej, elektronicznej stabilizacji obrazu, a także rejestrującym filmy 5.9K w Cinema RAW Light na nośnikach CFexpress (jest możliwość nagrywania obrazu w 5.9K na dwóch kartach jednocześnie). Poza możliwością symultanicznego rejestrowania obrazu XF-AVC 4K (4:2:2 10 bit) wewnętrznie na dwóch kartach CFexpress, możliwe jest także nagrywanie materiału wideo w trybie proxy.


Sensor kamery współpracuje z nowym procesorem DIGIC DV 7 i umożliwia wewnętrzny zapis obrazu 4K (10 bit / 4:2:2) w formacie Cinema RAW. Zaletą jest wysoki zakres dynamiczny, wynoszący 15 stopni zapewniają swobodę i elastyczność obróbki obrazu w postprodukcji oraz przy nagrywaniu w trybie HDR. Kamera posiada wbudowane filtry ND (2, 4, 6, 81 i 102 stopni), które umożliwiają rejestrowanie ujęć z małą głębią ostrości.

Użytkownicy kamery mogą skorzystać z dodatkowych modułów rozszerzających – EU-V1 i EU-V2. Dostępne są również dwa opcjonalne wizjery elektroniczne – EVF-V70 i EVF-V50. Moduł EU-V1 posiada interfejs Genlock / Sync BNC, Remote B (do opcjonalnego pilota RC-V100) oraz Ethernet do przesyłania strumieniowego IP lub obsługi za pomocą przeglądarki. Z kolei moduł EU-V2 posiada dodatkowo dwa wejścia XLR i 12-pinowe złącze obiektywu, a dodatkowo wyposażony jest w mocowanie akumulatora V-Lock z kablem D-tap o mocy wyjściowej 24V. Dodatkowo zaawansowany interfejs 12G-SDI (4-krotnie wyższa prędkość transmisji niż 3G-SDI) za pomocą jednego kabla wysyła wysokiej jakości nieskompresowany sygnał 4K 50/60p. Kamera posiada także wyjście HDMI do swobodnego przesyłania obrazu 4K 50/60p za pomocą tego popularnego złącza. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli z serii Cinema EOS, także EOS C500 Mark II wyposażona jest w technologię Dual Pixel CMOS AF. Jest też szybki tryb One-Push AF i ciągły AF, można skorzystać z monitora LCD LM-V2 i intuicyjnego przewodnika Dual Pixel Focus Guide.


Z kolei 15-krotny zoom CJ15ex4.3B4K przeznaczony jest do kamer z matrycą 2/3. Jego zaletą jest niewielka stosunkowo masa (2,19 kg) i kompaktowe wymiary. W budowie optycznej znajdziemy, zmniejszające aberracje chromatyczną, soczewki fluorytowe UD i Super UD. Zaletą jest powłoką ASC (Air Sphere Coating), szeroki gamut barw i obsługa HDR. Wbudowany 2x extender zwiększa możliwości filmowania. Nowy obiektyw jest zgodny ze standardem BT.2020 dot. transmisji 4K/8K UHD.


Atutem nowego monitora DP-V3120 jest szeroka gama kolorów oraz szereg zaawansowanych funkcji monitorowania HDR i wizualizacji parametrów. Dzięki czterem interfejsom 12G-SDI monitor może obsługiwać cztery różne źródła sygnału 4K, umożliwiając widok ekranu podzielonego na cztery części, jak również przełączać się na widok pojedynczego obrazu 4K. Cztery wejścia 12G-SDI umożliwiają obsługę pojedynczego wejścia sygnału 8K. Dzięki nowoopracowanemu systemowi podświetlenia matrycy, monitor zapewnia jasność na poziomie 2000 cd/m² na całym obszarze ekranu. Bazuje on na wysokowydajnych diodach LED (zarządzane przez precyzyjny algorytm sterowania) i zaawansowanej technologii przetwarzania obrazu, dzięki czemu możliwe jest wyświetlanie czerni na poziomie nawet 0,001 cd/m² przy współczynniku kontrastu 2,000,000:1. Zastosowany system podświetlenia działa w oparciu o mechanizm chłodzący, który pozwala na pracę w trybie wysokiej jasności przez długi czas, jednocześnie gwarantując cichą pracę.

Dzięki obsłudze standardowych funkcji wyświetlania 2.2, 2.4, 2.6 i ITU BT.1886 gamma, jak również funkcji wyświetlania HDR (EOTF) SMPTE ST.2084 i ITU-R BT.2100 (HLG), monitor DP-V3120 obsługuje również szerokie przestrzenie barwne BT.2020 i DCI-P3 z wiernym i spójnym odwzorowaniem kolorów, zaspokajając tym samym wymagania produkcji zarówno SDR i HDR. Monitor obsługuje także najnowszy Video Payload ID, pozwalając na identyfikację charakterystyki transferu sygnału oraz wykorzystanie funkcji Auto Setting z możliwością automatycznego przełączania ustawień trybu obrazu. Może być zdalnie sterowany przez połączenie LAN, co umożliwia dostęp do pełnego menu sterowania, ustawień i połączenia z innymi monitorami, jak również dostęp do pełnych ustawień monitora i informacji o sygnale.

Zobacz wideo:

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.