Uwolnij się od ciężkiego sprzętu – globalna kampania marki Olympus


Z okazji 100. rocznicy swojego powstania firma Olympus rozpoczęła światową kampanię pokazującą zalety oferowanego przez siebie systemu fotograficznego. Producent stawia na kompaktowe i lekkie aparaty oraz obiektywy „dające swobodę przemieszczania się i możliwość wykonywania zdjęć w trudno dostępnych miejscach”.


W swoich materiałach reklamowych firma odwołuje się do serii Olympus PEN który został zapoczątkowany w 1959 roku. Dla wyjaśnienia: ideą, jaka przyświecała konstruktorom tych aparatów, było stworzenie modelu tak małego i tak łatwego w obsłudze jak pióro (ang, pen = pióro do pisania). Ambicją projektantów było przy tym, aby te zgoła miniaturowe, jak na tamte warunki, aparaty niewiele ustępowły jakością i niezawodnością modelom o znacznie większych gabarytach. Po pierwsze, zdobywający wtedy coraz większą popularność mały format 35 mm (24×36) został zmniejszony o połowę. Tym sposobem powstała nowa, niezwykle modna w latach sześćdziesiątych klasa aparatów o formacie półramkowym (half-frame). Początkowo były to aparaty z celownikiem optycznym, w roku 1963 pojawiła się na rynku pierwsza półramkowa lustrzanka Olympus PEN F. Obok zmniejszenia formatu o połowę, duże znaczenie dla zachowania małej wagi i niewielkich rozmiarów PEN-a F miało odwrócenie pryzmatu o 90 stopni (użyto tzw. porro-prism, zamiast typowego dla lustrzanek roof-prims). Na pierwszy rzut oka Olympus PEN F w ogóle nie przypomina tradycyjnej lustrzanki z jej charakterystyczną „wieżyczką” mieszczącą pryzmat. Dla osiągnięcia wyjątkowej popularności i zdobycia światowej renomy PEN-ów niebagatelne znaczenie miały obiektywy. W sumie wyprodukowano 17 różnych typów „szkieł”: od szerokokątnego 20 mm f/3.5 po supertele 800 mm f/8. Istnieją nawet dwa zoomy: 50-90 mm f/3.5 oraz 100-500 mm f/5, a także zestaw akcesoriów.

Tak więc korzenie sa dla Olympusa bardzo ważne. W najnowszych aparatach producent podkreśla wydajną stabilizację obrazu, oraz stale rosnącą gamę obiektywów zapewniające wysoką jakość obrazu na całej powierzchni kadru.

Zobacz wideo:

 

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.