Nikkor Z 58 mm f/0.95 S NOCT już oficjalnie!

Na ten obiektyw czekaliśmy już od zeszłego roku. Początkowo miał zostać pokazany na targach w Las Vegas, ale stało się inaczej. Mimo, że jest ukoronowaniem systemu Z Nikona, to jednak nie znajdzie wielu nabywców. Jego cena wyniesie bowiem prawie 40 tysięcy złotych.

Nowe, manualne „szkło” nawiązuje koncepcją do słynnego obiektywu Noct z mocowaniem F firmy Nikon. Składa się z 17 soczewek (w tym trzy asferyczne i cztery ED) ustawionych w 10 grupach, zaletą są powłoki ARNEO i nanokrystaliczne. Wspólnie redukują flarę i refleksy, natomiast specyficznie szlifowana soczewka asferyczna o dużej średnicy i wysokim współczynniku załamania zapewnia znacznie skuteczniejszą korekcję aberracji. Wytrzymała powłoka fluorowa chroni przed pyłem, brudem i wilgocią. Minimalny dystans nastawienia ostrości wynosi 50 cm, zaletą jest 11-listkowa przysłona. Masa to 2 kg. Przy okazji warto zwrócić uwagę, że powłoka ARNEO pojawiła się już w modelu Nikkor Z 24-70 mm f/2.8 S.

Na tubusie obiektywu znajdziemy wyświetlacz OLED z najważniejszymi informacjami. Podawane są wartości przysłony, odległości zdjęciowej i głębi ostrości, intuicyjny pierścień sterujący pozwala na płynne i bezgłośne sterowanie funkcjami, takimi jak ustawianie przysłony i kompensacji ekspozycji. Do przycisku Fn na obiektywie można przypisać jedną z nawet 17 funkcji odpowiadających przyciskowi Fn na korpusie aparatu, od blokady AE po pomiar ekspozycji i braketing.

Nowy obiektyw będzie sprzedawany razem z walizką. Zobacz wideo: