Jest Fujifilm X-T200

Amatorski Fujifilm X-T200 to następca modelu X-T100 który jest na rynku od maja 2018 roku. Oprócz usprawnionej matrycy na pokładzie nowego aparatu znajdziemy 425 punktowy, pokrywających cały kadr AF (poprzednio 91-punktowy), a także możliwość rejestracji filmów w 4K (30 kl./s) lub Full HD (120 kl./s)

Tak jak oczekiwano w środku bezlusterkowca znalazła się 24-megapikselowa matryca z tradycyjnym filtrem Bayera. Piksele detekcji fazy pokrywają cały obszar czujnika, producent chwali się miedzianymi przewodami, co pozwala m.in. na szybsze zczytywanie sygnału. Ekwiwalent czułości ISO można ustawić dla wartości 200-12800 (obniżyć do 100 lub zwiększyć do 51200).

Z zewnątrz nowa „dwusetka” różni się od poprzednika – zniknął 4-kierunkowy wybierak (jest joystick), a także pokrętło na tylnym panelu. Aparat jest lżejszy od X-T100 i waży 370 g („setka” – 448 g). Z tyłu znalazł się większy, 3,5-calowy, obracany i dotykowy ekran LCD w formacie 16:9 o rozdzielczości 2,76 mln punktów (poprzednio 3-calowy, 1040000 punktów). Pewne zmiany dotyczą mechanizmu migawki, nadal najkrótszy czas otwarcia wynosi 1/4000 sekundy (elektroniczna 1/32000 s), ale najdłuższy ograniczono do 4 sekund (30 sekund w X-T100). Wydajniejszy jest tryb seryjny, wynosi on 8 kl/s (poprzednio 6 kl/s), warto zwrócić uwagę, że w nowym aparacie znajdziemy już złącze USB 3.1 Gen 1 (5 GBit/sek) co jest dużym plusem w stosunku do poprzednika gdzie zamontowano USB 2.0 (480 Mbit/sek). Nowszy jest także algorytm śledzenia, jest funkcję wykrywania oka. Zaletą aparatu może stać się cyfrowa stabilizacja przy użyciu żyroskopów, a także możliwość rejestrcji wideo HDR. Fujifilm X-T200 korzysta z akumulatora NP-W126S, ma on niższą wydajność (270 zdjęć) niż w X-T100 (430).

Cena aparatu wyniesie 800 USD (z ob. XC 15-45mm f/3.5-5.6 OIS PZ).