Konkursy 10/2019

XV Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny im. Wiktora Wołkowa „Podlasie w obiektywie”

data nadsyłania: 15.10.2019

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Muzeum i Ośrodek Kultury Białoruskiej w Hajnówce, tematem konkursu jest Podlasie z jego architekturą, przyrodą, ludźmi, mozaiką kulturową. Organizator nie narzuca żadnych ograniczeń w interpretacji tematu, jak również pozostawia swobodę środków jego realizacji. Konkurs ma charakter otwarty mogą wziąć w nim udział wszyscy chętni zarówno z Województwa Podlaskiego jak i z Polski, profesjonaliści, jak i amatorzy. Każdy uczestnik może więc zgłosić maksymalnie 3 powiększenia (odbitki) w formacie A3 (30 x42 cm) wraz z ich wersją elektroniczną (w formacie JPG lub TIF). Wystawa pokonkursową planowana jest w grudniu 2019 r.

adres: Muzeum i Ośroedek Kultury Białoruskiej w Hajnówce, 3 Maja 42 , 17-200 Hajnówka. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (85) 682 28 89, e-mail: kontakt@muzeumbialoruskie.pl
————————————————————————————
II Concurs Internacional de Fotografia „La Carxofa – Flor D’Hivern 2019” (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 15.10.2019

Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (zdjęcia cz-b), temat dowolny (kolor), podróże, , temat „wiodący” – Karczoch. Opłata za udział w konkursie wynosi 20 euro. Laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy) i nagrody rzeczowe.

Terminarz:
obrady jury: 19.10.2019
werdykt jury: 28.10.2019
wystawa: 6-30.01.2020
zwrot prac: 26.01.2020

adres: Grup Fotografic Santboia dPhoto Sbpepe Martinez Badajoz, 208830 Sant Boi De Llobregat, Hiszpania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: concursos@dphotosb.com, strona organizatora konkursu: http://www.dphotosb.com
————————————————————————————
Travel Photographer Of The Year 2019

data nadsyłania: 15.10.2019

Konkurs jest otwarty zarówno dla amatorów jak i profesjonalnych fotografów i ma na celu promocję zarówno samej fotografii, jak i podróżowania w najróżniejsze zakątki świata. W tym roku organizatorzy ustranowili następujące kategorie: Travel Photographer of the Year 2019, Portfolio – Art of Travel, Portfolio – Ludzie i kultury, Portfolio – zagrożona planeta, Portfolio – emocje i przygoda, One Shot – Street Life, One Shot – oceany, morza, rzeki, jeziora, One Shot – fotografia przy słabym świetle i w nocy, Smart Shot – fotografia telefonem komórkowym i tabletem, Young Travel Photographer of the Year. Jest też stypendium fotograficzne im. Timothy’ego Allena (TAPSA) za oryginalną fotografię dokumentalną z podróży. Do zdobycia są nagrody m.in.: stypendia o wartości 5000 GBP, aparaty Fujifilm XT-3 z zoomem 18–55 mm, lornetka Swarovski CL Companion 8×30, wyprawa żaglowcem w ramach Northern Lights i Whale, 10-dniowa wycieczka do Sharjah i Xposure, pięciodniowe warsztaty fotograficzne podczas Festival of Photography, odzież outdoorowa Paramo, portfele ze skóry, członkostwo w Royal Photographic Society (RPS).

Zdjęcia będą przyjmowane poprzez stronę http://www.tpoty.com, przesłane pliki powinny mieć format JPEG w rozdzielczości 72dpi (zalecany 1500 pikseli wzdłuż najdłuższego boku). Nie powinny przekraczać 1 MB, zdjęcia wyjściowe muszą mieć wystarczającą rozdzielczość, aby można je było drukować w co najmniej 30×25 cm. Opłata za zgłoszenie w zależności od kategorii i ilości zdjęć, wynosi od 8 do 30 funtów.

Terminarz:
Ogłoszenie finalistów: początek listopada 2019
Ogłoszenie zwycięzców: styczeń 2020

adres: Travel Photographer of the Year, Broadway Barn, Monk Soham, Suffolk, IP13 7HB, Anglia. Strona organizatora: http://www.tpoty.com
————————————————————————————
Pomorskie Spotkania z Diaporamą 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 15.10.2019

W listopadzie odbędzie się kolejna odsłona Pomorskich Spotkań z Diaporamą. Spotkania umożliwiają twórcom konfrontację dzieł z różnych zakątków świata. Zgłoszone diaporamy muszą odpowiadać wymogom określonym przez regulamin projekcji FIAP, czas przeznaczony na jeden pokaz nie może przekroczyć 12 minut. Prace należy zapisać na płycie CD lub DVD, muszą one spełniać pewne warunki techniczne: rozdzielczość min. 1024×768 pikseli, a długość dłuższego boku powinna wynosić maksymalnie 1920 pikseli. Dźwięk powinien być zapisany w formacie MP3 lub WAVE, a plik startowy samouruchamiający się w trybie pełnoekranowym w formacie EXE (przygotowany w programach, jak: PicturesTo Exe, ProShow Gold, Wings Platinum, MObjects, Lanterna Magica). Może też być plik mp4 lub avi (kompresja H.264 – 1080/25fps). Kompletne zgłoszenia musi zawierać pliki, nazwane według wzoru:

1. Diaporama- plik exe/mp4/avi „IMIĘ I NAZWISKO_NAZWA DIAPORAMY”.
2. Zdjęcie autora- plik jpg 600×800 pixeli „IMIĘ I NAZWISKO AUTORA”.
3. Karta zgłoszenia „IMIĘ I NAZWISKO AUTORA_NAZWA DIAPORAMY”.
4. Notka biograficzna plik txt/doc „IMIĘ I NAZWISKO AUTORA_ŻYCIORYS”.
5 Ogólny kontekst pracy -do 5 zdań- w przypadku podkładu dźwiękowego w obcym języku- plik txt/doc „NAZWA DIAPORAMY_KONCEPT”
6 Plakat/slajd tytułowy diaporamy- plik jpg/bmp 1500×1100 pixeli „NAZWA DIAPORAMY”

Terminarz:
obrady jury: 16.11.2019
werdykt jury: 30.11.2019
pokaz: 17.11.2019
zwrot prac: 21.12.2019

adres: Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Beata Boguslawska, ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: dia@zamek.szczecin.pl, strona organizatora konkursu: http://www.zamek.szczecin.pl
————————————————————————————
4th Exhibition Desire 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 16.10.2019

Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (zdjęcia cz-b), natura, podróże, , reportaż, , temat „wiodący” – ptaki. Opłata za udział w konkursie wynosi 20 euro.

Terminarz:
obrady jury: 30.10.2019
werdykt jury: 11.11.2019
wystawa: 23-27.12.2019
zwrot prac: 5.01.2020

adres: Balkan International Photo Club, Sladjana Aleksic Nikole Pasica 30.419210 Bor, Serbia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: balkaninternationalphoto@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.photobalkan.com
————————————————————————————
Konkurs „Rozwój w obiektywie” 2019

data nadsyłania: 16.10.2019

Ministerstwo Spraw Zagranicznych zaprasza do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym „Rozwój w obiektywie”. Grand Prix wynosi 5000 złotych, do zdobycia są też trzy nagrody po 3000 złotych oraz wyróżnienia po 1000 zł.

Konkurs realizowany jest przez firmę Burda Publishing Polska, wydawcę m.in. magazynu „National Geographic” i „Traveler”. Celem przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa polskiego na problemy i wyzwania stojące przed krajami ubogimi i przechodzącymi transformację ustrojową. Oceniane będą fotografie przybliżające tematykę demokracji, praw człowieka, edukacji, czy wpływu człowieka na środowisko naturalne w krajach rozwijających się i przechodzących transformację ustrojową. Zdjęcia można zgłąszać w 5 kategoriach tematycznych: Dobrobyt, Ludzie, Partnerstwo, Planeta, Pokój. Aby zgłosić swoje zdjęcie musisz być zalogowany w serwisie https://konkursmsz.national-geographic.pl/.

Będą przyjmowane wyłącznie zdjęcia cyfrowe i powinny one spełniać pewne warunki techniczne (format JPG, kolory w standardzie: RGB, dłuższy bok powienien mieć nie mniej niż 2400 pikseli).

http://www.konkursmsz.national-geographic.pl/
————————————————————————————
LensCulture Black & White Awards 2019

data nadsyłania: 16.10.2019

Organizatorem konkursu jest magazyn fotograficzny LensCulture, i jest on adresowany do osób pełnoletnich. Tematyka zdjęć jest dowolna, cz-b prace będą oceniane w dwóch kategoriach: „zdjęcie pojedyncze” i „zestaw”. Pula nagród wynosi 15000 USD (w kategorii „seria”: 5000, 3000 i 1500 USD, w kategorii „pojedyncze zdjęcie”: 3000, 1500 i 1000 USD).
Organizatorzy poszukują „nowatorskich spojrzeń”, mają nadzieje na prace które uwypuklują tekstury, kształty, linie i formy. Fotografie można zgłaszać za pośrednictwem formularza na stronie konkursu http://www.lensculture.com.

Opłaty za udział w konkursie wynoszą:
– 10 USD za jedno zdjęcie (do 25 września 2019 jedno zdjęcie można zgłosić bezpłatnie),
– 50 USD za 5 pojedynczych zdjęć,
– 60 USD za serię powiązanych tematycznie lub estetycznie zdjęć (maksymalnie 10 fotografii).

http://www.lensculture.com
————————————————————————————
International Circuit Camera Obscura 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 16.10.2019

Konkurs składa się z kilku salonów: Donji Milanovac (Serbia), Minsk (Białoruś), Edenvale – (południowa Afryka), oraz Krosno. Można zgłaszać zdjęcia wykonane Camerą Obscurą w kilku kategoriach: fotografia barwna (temat dowolny), cz-b (temat dowolny), natura, podróże. Opłata za udział w konkursie wynosi 40 euro.

Terminarz:
obrady jury: 30.10.2019
werdykt jury: 11.11.2019
wystawa: 20-27.07.2019
zwrot prac: 5.01.2020

adres: Photo club Danube Serbia, Borislav Milovanovic 3. oktobar 91.2119210 Bor, Serbia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: photoclub.danube@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.photoclub-danube.com
————————————————————————————
8th. Bardaf International Exhibition, Gabriel Grund Memorial (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 16.10.2019

W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby nie związane profesjonalnie z fotografią. Będą przyjmowane tylko niepublikowane prace, każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie do 4 zdjęć w formie cyfrowej. Tematem tegorocznej edycji są „sport i akcja”, krajobraz, dziedzictwo kulturowe UNESCO, ale można zgłaszać fotografie w kategorii temat „dowolny”. Opłata za udział w konkursie wynosi 15-30 euro, laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy), oraz dyplomy uznania.

Terminarz:
obrady jury: 26.10.2019
werdykt jury: 10.11.2019
wystawa: 23-31.12.2019
zwrot prac: 18.12.2019

adres: Fotoclub Bardaf, Jaroslav Gutek Sazavskeho 408501 Bardejow, Słowacja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: fotoclubbardafbardejov@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.fotoclubbardafbardeiov.sk.
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Perły Polskiej Przyrody”

data nadsyłania: 18.10.2019

Organizatorem Konkursu jest Wdecki Park Krajobrazowy, przedsięwzięcie ma charakter otwarty i jest adresowane do wszystkich fotografujących, zarówno amatorów jak i profesjonalistów, zamieszkałych na terenie Polski. Tematyka obejmuje następujące kategorie: grzyby, rośliny, owady, ptaki, ssaki, krajobrazy. W każdej kategorii można zgłosić 3 prace, należy je zapisać w formacie JPG bez kompresji lub TIF. Dłuższy bok powinien mieć 3000 pikseli, proporcje boków powinny wynosić 3:2, będą przyjmowane wyłącznie fotografie o orientacji poziomej. Nazwa pliku powinna składać się z nazwiska i pierwszej litery imienia oraz kolejnego numeru fotografii, np. Kowalski Jan przysyła dwie fotografie zatytułowane: Kowalski_J_01, Kowalski_J_02, numer musi być zgodny z podanym w zgłoszeniu.

Udział w konkursie jest bezpłatny, zdjęcia należy nagrać na płytę CD lub DVD i wraz z kartą zgłoszenia wysłać pocztą tradycyjną. Laureaci oraz osoby wyróżnione w konkursie otrzymają nagrody rzeczowe. Konkurs zostanie rozstrzygnięty 31 października 2019 roku.

adres: Wdecki Park Krajobrazowy, ul. Rynek 11a, 86-150 Osie. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres perlypolskiejprzyrody@wdeckipark.pl
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Uniwersytet”

data nadsyłania: 18.10.2019

Konkurs odbywa się w ramach XIV Dni Jana Pawła II, organizator, Politechnika Krakowska, zaprasza do udziału profesjonalistów i amatorów. Każdy uczestnik może nadesłać 4 pojedyncze zdjęcie lub zestawy (format minimum 30×40 cm). Każda praca powinna zostać oznaczona na odwrocie godłem oraz tytułem, a także datą i miejscem wykonania. Do prac należy dołączyć zaklejoną kopertę z wypełnioną i podpisaną kartą zgłoszenia oraz elektroniczną wersją prac na CD lub DVD (w formacie JPG o wymiarach minimum 1200×1600 pikseli). Koperta powinna być opisana godłem, takim samym jak fotografie.

Zostaną przyznane trzy nagrody: 1500, 1200, 1000 zł. Wernisaż i ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w czasie trwania Dni Jana Pawła II: 5-7 listopada 2019 r.

adres: Galeria Politechniki Krakowskiej „Kotłownia”, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków.
————————————————————————————
32e Concours International De Photos Pour La Jeunesse 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 19.10.2019

Konkurs przeznaczony jest dla młodych osób (do 21 roku życia). Każdy uczestnik może nadesłać do 4 zdjęć cyfrowych w nast. kategoriach: „temat dowolny-kolor”, „temat dowolny-cz-b”. Do kompletu należy dołączyć kartę uczestnictwa. Nie ma opłaty wstępnej. W przypadku osób niepełnoletnich organizatorzy wymagają dołączenia do koperty z danymi uczestnika pisemnej zgody rodziców (opiekunów) na udział dziecka w konkursie i jest to równoznaczne z zaakceptowaniem przez osobę dorosłą postanowień regulaminu.

Terminarz:
obrady jury: 26.10.2019
werdykt jury: 4.11.2019
wystawa: 16-17.11.2019
zwrot prac: 9.12.2019

adres: Photo Club Petange, M. Jos Perrard, 19, rue des Allies, L-4712 Petange, Luksemburg. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: concours@photoclubpetange.lu. Strona organizatora: http://www.www.photoclubpetange.lu.
————————————————————————————
Belgrade Photo Autumn (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 20.10.2019

Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (zdjęcia cz-b), oraz tematy „wiodące”: „życie miasta”, „muzyka, piosenki i taniec”, religia na świecie”. Opłata za udział w konkursie wynosi 22 euro.

Terminarz:
obrady jury: 3.11.2019
werdykt jury: 13.11.2019
wystawa: 16-19.12.2019
zwrot prac: 26.01.2020

adres: „Goran Malic Pr.”, Belgrad, Serbia, Goran MalicLjuba Vuckovica 27, apt. 34 11010. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: fotogram.artstudio@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.fotogram.in.rs
————————————————————————————
1st Red Rock International Photo Contest 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 20.10.2019

Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (zdjęcia cz-b), natura, podróże. Opłata za udział w konkursie wynosi 15 – 30 euro.

Terminarz:
obrady jury: 27.10.2019
werdykt jury: 2.11.2019
wystawa: 23-24.11.2019
zwrot prac: 21.12.2019

adres: Photo-Club Deifferdeng, Paulus Lucien 10, rue Arthur Thinnes3919 Mondercange, Luksemburg. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: chairman.pcd@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.pcd.lu
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „W Chinach i o Chinach”

data nadsyłania: 20.10.2019

Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie 5 prac, przy czym w jednej kategorii można zgłosić najwyżej 3 zdjęcia. Fotografie zostaną ocenione w następujących w kategoriach: Zdjęcia można zgłaszać w trzech kategoriach tematycznych: Człowiek w Chinach, Chiński krajobraz, Chińskie inspiracje (fotografie wykonane poza Chinami, w dowolny sposób nawiązujące do Chin). Należy zaznaczyć, że ostatnia kategoria przeznaczona jest dla osób które nigdy nie odwiedziły „Państwa Środka”, a ich zdjęcia w jakikolwiek sposób nawiązujące do Chin lub mogące się z nimi kojarzyć.

Będą przyjmowane wyłącznie pliki cyfrowe, muszą one spełniać spełniać pewne warunki techniczne: format – JPG; rozdzielczość 300 dpi; długość krótszego boku nie może być mniejsza niż 2000 pikseli. Wielkość pliku nie może przekraczać 3MB, zdjęcia wraz z imieniem i nazwiskiem autora, nazwą kategorii, tytułem pracy oraz miejscem i datą wykonania, można wysłać na adres e-mail: konkursy.instytut.konfucjusza@uj.edu.pl. W nazwie pliku należy umieścić godło uczestnika oraz symbol kategorii A, B lub C, np.: jackiechan_A1.jpg. Do wiadomości należy załączyć skan podpisanej zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz klauzuli informacyjnej RODO. Autorzy najlepszych zdjęć mają szansę zdobyć nagrody o łącznej wartości 2800 złotych.

Wybór zwycięzców Konkursu nastąpi dwuetapowo. Wyłonienie finalistów w I etapie nastąpi do 28 października 2019 i będzie polegało na wyborze przez jury 20 najlepszych zdjęć. Spośród nich zostanie wyłonionych trzech zwycięzców w kategorii A i B oraz jeden w kategorii C. Dodatkowo wszystkie finałowe zdjęcia wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego wybrany zostanie zdobywca nagrody publiczności. Głosowanie odbędzie się na stronie http://www.facebook.com/instytutkonfucjusza od 28 października do 4 listopada 2019 roku.

adres: Instytut Konfucjusza, ul. Radziwiłłowska 4, 31-026 Kraków.
————————————————————————————
6th Golden Digital Salon 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 20.10.2019

Konkurs ma charakter otwarty, mogą w nim wziąć udział wyłącznie osoby nie związane profesjonalnie z fotografią. Będą przyjmowane do oceny tylko zdjęcia cyfrowe w 2 kategoriach: prace cz-b, prace barwne. Opłata za udział w konkursie wynosi 20 – 25 euro.

Terminarz:
obrady jury: 3.11.2019
werdykt jury: 16.11.2019
wystawa: 30-30.11.2019
zwrot prac: 30.11.2019

adres: Naestved Fotoklub, Freddie Hansen Horsebjergvej 144700 Naestved, Dania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: thegoldendigital@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.the-golden.dk
————————————————————————————
International Sillian Organisation 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 20.10.2019

Konkurs ma charakter otwarty, można zgłaszać tylko zdjęcia cyfrowe. Zostaną one ocenione w czterech kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (zdjęcia cz-b), kreacja, natura, reportaż, , temat „wiodący” – krajobraz. Opłata za udział w konkursie wynosi 20 euro.

Terminarz:
obrady jury: 27.10.2019
werdykt jury: 3.11.2019
wystawa: 15-16.11.2019
zwrot prac: 15.12.2019

adres: International Sillian Organisation, Christian Devers Boulevard Leopold 18.17500 Tournai, Belgia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: doubledeclic@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.ddcontest.com
————————————————————————————
Nagroda im. Krzysztofa Millera 2019

data nadsyłania: 25.10.2019

Celem konkursu jest „promocja fotografii o wyjątkowych wartościach dziennikarskich, wyróżniających się pogłębionym, rzetelnym i właśnie odważnym spojrzeniem na trudne tematy społeczne, polityczne, ekonomiczne i kulturowe”. Konkurs ma upamiętnić Krzysztofa Millera, autora fotoreportaży o tematyce wojennej oraz autora wielu znanych zdjęć. Przedsięwzięcie zakończy się uroczystą galą – wtedy zostanie ogłoszone nazwisko laureata. Wcześniej jury w składzie: Ewa Ewart, Anna Bedyńska, Wojciech Nowicki (pisarz i kurator), Ewa Wieczorek (redaktor naczelna Wysokich Obcasów Extra), Jerzy Wójcik, Adam Lach, Tomasz Kowalski (Prezes Zarządu Deutsche Bank Polska), Maciek Zieliński (Digital Camera Polska) oraz Beata Łyżwa-Sokół wybierze finalistów. Na autorów najlepszych zdjęć czekają nagrody w wysokości 10 000 zł (nagroda im. Krzysztofa Millera) i 5000 zł (nagroda w kategorii #PositiveImpact).

Do konkursu mogą przystąpić zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Fotografie można nadsyłać za pomocą formularza, który znajduje się na stronie wyborcza.pl. Zdjęcia muszą być wykonane między 1 września 2018, a 1 września 2019 roku, zestaw powinien zawierać minimum 7 prac (ale nie więcej niż 12). Każdy uczestnik może zgłosić 3 fotoreportaże. Do konkursu można zgłaszać wszystkie formy fotograficzne: w tym fotoreportaż, dokument, serię portretów czy pejzaży, wykonanych dowolną techniką – profesjonalnym sprzętem fotograficznym lub telefonem komórkowym.
————————————————————————————
Golcuk Municipality And Golcuk Photography And Cinema Art Association (GFSD) 5 Th International „Migration” Photo Contest (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 27.10.2019

Konkurs ma charakter otwarty, tematem tegorocznej edycji są „migracje”. Będą przyjmowane tylko diaporamy które muszą odpowiadać wymogom określonym przez regulamin projekcji FIAP. Brak jest opłata za udział w konkursie, laureaci otrzymają m.in. medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy).

Terminarz:
obrady jury: 1.11.2019
werdykt jury: 5.11.2019
wystawa: 24-30.11.2019
zwrot prac: 23.01.2020

adres: Golcuk Municipality, Ismail IkizAlbay Burak Cad. No: 5 Golcuk 41650 Kocaeli, Turcja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: info@gfsd.org.tr.
————————————————————————————
14eme French Digital Tour 2019 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 28.10.2019

Konkurs składa się z kilku salonów: 8eme Salon International de Lege, 13eme Salon International de St Aignan de Cramesmil, 6 eme Salon International de St Martin De Crau, oraz 22eme Salon International de Bagnols Marcoule. Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (zdjęcia cz-b), natura, temat „wiodący” – sceny uliczne. Opłata za udział w konkursie wynosi 40 euro.

Terminarz:
obrady jury: 30.10.2019
werdykt jury: 8.12.2019
wystawa: 15-10.02.2020
zwrot prac: 15.02.2020

adres: Declic Image Lege 44, Barbier Gerard 27 bis Chemin du Pain Perdu 85300 Challans, Francja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: contact@frenchdigitaltour.com, strona organizatora konkursu: http://www.frenchdigitaltour.org
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny HumanDOC Camera

data nadsyłania: 31.10.2019

Konkurs odbywa się on w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych HumanDOC i ma charakter otwarty. Tegoroczny temat brzmi „Skarby, które możemy ocalić”. Do zdobycia jest 2000 zł, udział w wyprawie organizowanej przez Fundację WWF Polska, a także w warsztach fotograficznych podczas imprezy „Foto Camp”.

Aby wziąć udział w konkursie należy przesłać prace na adres e-mail: konkurs@humandoc.pl wraz z imieniem, nazwiskiem oraz numerem telefonu autora. Następnie, po weryfikacji i otrzymaniu zgody organizatora, należy opublikować je na prywatnym profilu uczestnika na Facebooku oraz Instagramie z hasztagami: #HumanDOCFestival2019 #HumanDOCCamera2019 #HDZobaczWięcej oraz #HDWatchMore. Zgłoszone zdjęcie powinno być zapisane w formacie png, gif, jpg, jpeg w rozdzielczości nie mniejszej niż 1200×1200 pikseli. Nie powinno przekraczać 4MB (pliki poglądowe).

Zgłoszone prace będą na bieżąco możliwe do podglądu za pośrednictwem strony internetowej http://www.konkurs2019.humandoc.pl .Wybrane zdjęcia zostaną również zamieszczone na profilu Festiwal HumanDOC i Fundacja HumanDoc na Facebooku (www.facebook.com/HumandocFoundation, http://www.facebook.com/HumanDoc) oraz w mediach społecznościowych parterów konkursu. Najlepsze fotografie zostaną wybrane przez jury pod przewodnictwem Wojciecha Grzędzińskiego, wyniki zostaną ogłoszone 10.11.2019 na stronach organizatora

Po otrzymaniu wiadomości o wygranej zwycięzca jest zobowiązany, w terminie do 3 dni od daty przesłania wiadomości przesłać na podany w wiadomości adres e-mail oryginalny plik źródłowy, z którego powstała zwycięska fotografia zgłoszona na konkurs oraz następujące dane; imię i nazwisko, numer PESEL o ile został nadany, telefon kontaktowy.

adres: Fundacja HumanDoc, ul. Jana Kropidły 8A/10, 45-092 Opole.
————————————————————————————
Viva! Photo Awards 2019

data nadsyłania: 31.10.2019

więcej: www.polfoto.wordpress.com/2019/09/30/viva-photo-awards-2019/
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Etnoklimaty” 2019

data nadsyłania: 31.10.2019

Celem konkursu jest rejestracja tematów związanych z kulturami tradycyjnymi i ludowymi, wielokulturowością, współczesnymi przejawami tradycji, kulturami lokalnymi i regionalnymi, subkulturami, a także kulturą popularną. Organizatorzy zachęcają do poszukiwania różnorodności kulturowej, interesujących przejawów codzienności zarówno w najbliższym otoczeniu, jak i w miejscach, odwiedzanych podczas różnorakich podróży.

Każdy może zgłosić maksymalnie w 5 plików cyfrowych w formacie JPG lub TIF. Krótszy bok powinien mieć minimum 2500 pikseli. Do zdjęć należy załączyć formularz zgłoszeniowy. Obróbka zdjęć może polegać jedynie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej tj. na rozjaśnianiu, zmianie kontrastu, redukcji koloru, wypalaniu. Wszelkie inne zmiany, opracowania, fotomontaż są niedopuszczalne.

Jury przyzna następujące nagrody: I miejsce: 1000 zł, II miejsce: nagroda rzeczowa, III miejsce: nagroda rzeczowa, oraz nagroda specjalna przyznana przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika dla studenta lub absolwenta UMK.

adres: Muzeum Etnograficzne im. Marii Znamierowskiej-Prüfferowej w Toruniu z siedzibą przy ul. Wały gen. Sikorskiego 19, 87-100 Toruń.
————————————————————————————
Wielkopolska Press Photo 2019

data nadsyłania: 31.10.2019

Organizatorem konkursu jest Wojewódzka Biblioteka Publiczna i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu. W konkursie mogą wziąć udział osoby, które mieszkają lub pracują w woj. wielkopolskim (zdjęcia konkursowe mogą być wykonane w Polsce i poza jej granicami), a także osoby spoza Wielkopolski (zdjęcia konkursowe muszą być wykonane w Wielkopolsce).

Konkurs jest adresowany do wielkopolskich fotoreporterów, fotografie mogą być wykonane w dowolnym regionie Polski lub świata. Pozostałe osoby mogą zgłosić swoje prace, ale tylko pod warunkiem że zdjęcia powstały w woj. wielkopolskim.

Będą przyjmowane prace wyłącznie w wersji cyfrowej poprzez stronę http://www.wbp.poznan.pl w pięciu kategoriach tematycznych: Wydarzenia, Człowiek i jego pasje, Życie codzienne, Sport, Przyroda i ekologia. Fotografie powinny być wykonane w IV kw 2018 oraz w całym 2019 roku. Muszą spełniać następujące warunki techniczne: rozdzielczość – 300 dpi, długość dłuższego boku – min 2600 pikseli. Dana prace może zostać zgłoszona do konkursu tylko raz i tylko do jednej kategorii. Zestawy powinny liczyć od 3 do 9 zdjęć.

Za zgłoszenie zdjęć do konkursu organizatorzy pobierają „wpisowe” – 30 złotych. Wpłaty należy dokonać na konto WBPiCAK: 89 1500 1621 1216 2000 8820 0000 (tytuł wpłaty: „press”). W konkursie przyznawana jest główna nagroda Grand Prix – 2 000. zł.za fotografię lub zestaw zdjęć o najwyższej wartości informacyjnej, merytorycznej i technicznej, nie pozbawionej oryginalnej wizji autora, a wykonanej przy zachowaniu etycznych kanonów zawodu fotoreportera. Zdjęcie do głównej nagrody Grand Prix zostanie wybrane spośród wszystkich prac nadesłanych na konkurs. Oprócz nagrody głównej przyznane zostanie po jednej nagrodzie w poszczególnych kategoriach tematycznych osobno za zdjęcia pojedyncze – 500 zł i osobno za zestaw – 1000 zł. W uzasadnionych przypadkach któraś z nagród może nie zostać przyznana.

adres: WBPiCAK, ul. Bolesława Prusa 3, 60-819 Poznań. Dodatkowych informacji udziela Władysław Nielipiński pod nr. tel 61 6640867 (e-mail: foto@wbp.poznan.pl).
————————————————————————————
Konkurs „Tradycja w obiektywie” (6 edycja)

data nadsyłania: 31.10.2019

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Animatorów Ruchu Folkowego, przedsięwzięcie przebiega w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Ludowej Mikołajki Folkowe. Celem konkursu jest popularyzacja folkloru oraz przedstawienie zjawisk współczesnych, inspirowanych kulturą tradycyjną.

Każdy uczestnik może zgłosić dwa zdjęcia, fotografie wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przesłać na adres tradycjawobiektywie@gmail.com, w tytule maila należy wpisać „Konkurs fotograficzny”. Każda zgłaszana praca powinna mieć nazwę wg schematu: IMIE_NAZWISKO_TYTUŁ_NR. („NR” to liczba porządkowa – 1, 2, 3). Są akceptowane jedynie zdjęcia w formacie JPG, krótszy bok min 1200 pikseli. Wielkość pliku nie może przekraczać 15 MB. Nagrodzone prace będą prezentowane na wystawie pokonkursowej w ACK UMCS „Chatka Żaka” w ramach XXIX Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Ludowej „Mikołajki Folkowe” 2019. Oficjalne ogłoszenie wyników nastąpi 25 listopada 2019 na stronie http://www.mikolajki.folk.pl. Nagrody zostaną przesłane przelewem do 18.12.2019.

Nagrody:
I miejsce – 1100 zł + karnet na XXIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Ludowej „Mikołajki Folkowe” 2019.
II miejsce – 500 zł + karnet na XXIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Ludowej „Mikołajki Folkowe” 2019.
III miejsce – 400 zł + karnet na XXIX Międzynarodowy Festiwal Muzyki Ludowej „Mikołajki Folkowe” 2019.

adres: Stowarzyszenie Animatorów Ruchu Folkowego, ul. Araszkiewicza 11, 20-834 Lublin. Dodatkowe informacje: Agata Stanowska, e-mail: agata@stanowska.eu, tel: 508413495
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Katowice w obiektywie” 2019

data nadsyłania: 31.10.2019

Tegoroczna edycja konkursu, którego organizatorem jest Urząd Miasta oraz okręg śląski ZPAF, odbywa się pod hasłem „Ikony architektoniczne Katowic – niech przemówi historia”. Każdy uczestnik może zgłosić do oceny maksymalnie trzy pojedyncze zdjęcia, należy je, wraz z wypełnionym i podpisanym oświadczeniem, nadesłać pocztą elektroniczną pod adresem: fun@katowice.eu lub pocztą tradycyjną. Fotografie, zapisane na płycie CD lub na innym nośniku elektronicznym, można też dostarczyć osobiście. Prace muszą spełniać następujące wymogi techniczne: format JPG bez kompresji lub TIFF, rozdzielczość 300 dpi, krótszy bok nie mniejszy niż 2000 pikseli. Do zdjęć należy dołączyć tytuł, liczący nie więcej niż 30 znaków ze spacjami.

Spośród zgłoszonych do konkursu prac komisja, składająca się z przedstawicieli ZPAF-u oraz Wydziału Promocji Urzędu Miasta, wybierze 30, które jako wyróżnione pojawią się na grudniowej wystawie w należącej do Związku Galerii Katowice oraz zostaną opublikowane na stronach: http://www.katowice.eu oraz http://www.zpaf.katowice.pl. Nagrodą główną jest publikacja w kalendarzu miejskim na 2019 rok. Jurorzy wskażą również trzy fotografie, których autorzy otrzymają nagrody specjalne – pieniężne za pierwsze (750 zł) i drugie (600 zł) miejsce oraz za trzecie miejsce – zaproszenie do udziału w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez ZPAF.

adres: Urząd Miasta Katowice – Wydział Promocji, ul. Rynek 13, pierwsze piętro, pokój 116, 40-098 Katowice.
————————————————————————————
XLVII Trofeo Gipuzkoa Internacional (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 31.10.2019

Można nadsyłać tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (zdjęcia cz-b), temat dowolny (kolor), temat „wiodący” – „Festiwale i tradycje”. Można zgłaszać pliki (JPG lub TIF) w 2 rozdzielczościach, ilość prac nie może przekraczać 4 szt we każdej kategorii, Opłata wstępna wynosi 30 euro, laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy), oraz dyplomy uznania.

Terminarz:
obrady jury: 17.11.2019
werdykt jury: 6.12.2019
wystawa: 7-27.02.2020
zwrot prac: 30.04.2020

adres: Sociedad Fotograficade Gipuzkoa – Gipuzkoako Elkartea, Marian Martin Iglesias P.O. Box 08620080 Donostia-San Sebastian, Hiszpania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: trofeogipuzkoa@sfg-ss.com, strona organizatora konkursu: http://www.trofeogipuzkoa.com
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny Skarby Małopolski 2019

data nadsyłania: 31.10.2019

Konkurs ma charakter otwarty, organizowany jest w 2 kategoriach: dokument, fotografia artystyczna. Tegoroczne edycja odbywa się pod hasłem „Malowana wieś, czyli nowosądecki skansen po liftingu” i ma na celu „zobrazowanie przemian i dokonań poczynionych w Sądeckim Parku Etnograficznym i Miasteczku Galicyjskim w kontekście ostatnich projektów rozbudowy”. W każdej z kategorii można zgłosić cykl składający się z 6 prac, obowiązujący format powiększeń (odbitek): maksymalny 100×70 cm, minimalny 21×29,7 cm (A4). Zgłoszone na konkurs fotografie muszą być opatrzone na odwrocie metryczką zawierającą następujące informacje: tytuł, miejsce i obiekt przedstawiony na fotografii oraz godło autora.

Przewiduje się przyznanie nagród rzeczowych lub/i pieniężnych, laureaci powiadomieni zostaną o wynikach konkursu i terminie otwarcia wystawy pokonkursowej telefonicznie lub e-mailowo do 12 listopada 2019 r. Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród i wyróżnień nastąpi podczas otwarcia wystawy pokonkursowej 30 listopada 2019 r. w Miasteczku Galicyjskim w Nowym Sączu.

adres: Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu, ul. Lwowska 3, 33-300 Nowy Sącz, Dział Edukacji (z dopiskiem Konkurs fotograficzny). Szczegółowych informacji udzielane sa pod nr. tel. 18 443 77 08, wew. 124,(e-mail: edukacja@muzeum.sacz.pl).
————————————————————————————
XXI Oleski Konkurs Fotograficzny

data nadsyłania: 31.10.2019

Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach: I – Lubię Olesno, II – Ptaki, III – Moja pasja.. Reportaż do 5 zdjęć będzie traktowany jako jedna praca w danej kategorii. Prace mogą mieć postać powiększenia na papierze fotograficznym o wymiarach 21×30 cm. Na każdym zdjęciu umieścić kategorię oraz godło uczestnika. W zalakowanej kopercie należy umieścić: imię i nazwisko autora, adres i nr telefonu. Na kopercie należy umieścić godło uczestnika konkursu. Nagrodami w konkursie będą akcesoria fotograficzne, a także udział w wystawie pokonkursowej. Wyniki zostaną ogłoszone jesienią na uroczystym wernisażu.

adres: Miejski Dom Kultury, 46-300 Olesno, ul. Wielkie Przedmieście 3 (z dopiskiem : „19 Oleski Konkurs Fotograficzny”). Dodatkowe informacje udzielane są pod telefonem 34 358-24-45.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.