Konkursy 09/2017

38th Northern Counties International Salon Of Photography (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 1.09.2017

Organizatorem konkursu jest Northern Counties Photographic Federation i odbywa się w kilku grupach tematycznych – „temat dowolny”, „natura”, „podróże fotograficzne”. Każdy może nadesłać wydruki i zdjęcia cyfrowe. Nie ma opłaty wstępnej, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 1.11.2017.

adres: Northern Counties Photographic Federation, J.H. Black 9 Cardigan Grove, Tynemouth NE30 3HN North Shields, Wielka Brytania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: ncpfsalon@gmail .com, strona organizatora: http://www.www.northerncountiessalon.org.uk
————————————————————————————
Central Bank of the Republic of Turkey International Photography Contest (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 1.09.2017

Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe, brak jest opłaty wstępnej, otwarcie wystawy odbędzie się 3 października 2017.

info: Central Bank Of The Republic Of Turkey, Suna Armos, Turcja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: suna.armos@tcmb.gov.tr Strona organizatora konkursu: http://www.tfsfonayliyarismalar.org/en/yarisma_detay.asp?s=282
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Playground Katowice”

data nadsyłania: 3.09.2017

Organizatorem konkursu jest Katowice Miasto Ogrodów – Instytucja Kultury im. K. Bochenek. Przedsięwzięcie towarzyszy wystawie „Playground” Jamesa Mollisona i ma charakter otwarty. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy pojedyncze zdjęcia (wyklucza się zestawy). Przyjmowane sa wyłącznie pliki cyfrowe, muszą one spełniać nast. wymagania: rozdzielczość nie mniejsza niż 3000×2000 pikseli, format JPG albo TIFF. Prace należy nagrać na płytę CD/DVD i zatytułować. Fotografie można nadesłać pocztą elektroniczną (playground.katowice@miasto-ogrodow.eu) lub zwykłą. Do przesyłki należy dołączyć podpisaną godłem zamkniętą kopertę zawierająca kartę zgłoszenia.

Grand Prix wynosi 1000 zł brutto, zostanie ona wręczona 29 września 2017, podczas finisażu wystawy „Playground” Jamesa Mollisona w Galerii Miasta Ogrodów.

adres: Katowice Miasto Ogrodów, plac Sejmu Śląskiego 2, Sekretariat – IV piętro, 40-032 Katowice (z dopiskiem „Playground Katowice”). Wszelkie pytania odnośnie konkursu można kierować na adres: playground.katowice@miasto-ogrodow.eu, lub pod numerem telefonu 32 609 03 02.
————————————————————————————
Estonia Photo Salon (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 3.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty, będą przyjmowane zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat „dowolny” (kolor), temat „dowolny” (zdjęcia cz-b), natura, podóże, „mężczyzna i.lub kobieta”, portret. Opłata za udział w konkursie wynosi od 30 do 40 euro. Laureaci otrzymają m.in. medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy).

Terminarz:
obrady jury: 13.09.2017
werdykt jury: 20.09.2017
wystawa: 20-20.12.2017
zwrot prac: 1.11.2017

adres: Narva Photoclub, Valery Boltushin, Puskini 8, 20308 Narva, Estonia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: aleksey.anisimov@yahoo.com, strona organizatora konkursu: internationalsalons.net
————————————————————————————
Polsko-czeski konkurs fotograficzny FOTOFEST

data nadsyłania: 4.09.2017

Organizatorem konkursu jest Miejski Ośrodek Kultury w Krzanowicach i DK AKORD Ostrava. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 6 zdjęć cyfrowych, należy je, wraz z danymi autora oraz tytułem pracy, przesłać na adres: z.kacor@dk-akord.cz. Tematem przewodnim obecnej edycji konkursu jest „Humor w fotografii”, zdjęcia zostaną ocenione w dwóch kategoriach: fotografia czysta i fotokolaż. Pliki muszą one spełniać pewne warunki techniczne: format JPG lub PNG, 300 dpi, 30x42cm.

Ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród będzie realizowane ramach wernisażu wystawy fotograficznej FOTOFEST w DK AKORD w październiku 2017r.

adres: Miejski Ośrodek Kultury w Krzanowicach, Zawadzkiego 3, 47-470 Krzanowice
————————————————————————————
Konkurs multimedialny SARP

data nadsyłania: 4.09.2017

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Architektów Polskich oddział Kraków, przedsięwzięcie odbywa się w ramach Międzynarodowego Biennale Architektury Kraków 2017. Tematem Biennale jest „Podwórze – pole wyobraźni”. Prace można zgłaszać w następujących kategoriach:

a) „Esej fotograficzny” – minimalna ilość zdjęć powinna wynosić 5 (maksymalna 12)
b) „Fotokast” to multimedialna wersja fotoreportażu na dowolny temat związany z tematyką Bienale, w której, obok zdjęć, mogą pojawić się materiały filmowe, napisy, grafika, oraz dźwięk. Czas trwania
fotokastu nie może przekraczać 3 min.
c) „Film” – krótka forma filmowa w popularnym formacie multimedialnym, o czasie trwania nie przekraczającym 3 min.

W każdej kategorii jury przyzna nagrodę w wysokości 7000 złotych. Prace będą przyjmowane tylko w formie cyfrowej pocztą elektroniczną. Z uwagi na wielkość materiału dopuszczalne jest, aby uczestnik podał link do lokalizacji plików. Prace nadesłane na konkurs muszą spełniać następujące wymogi techniczne:
a) zdjęcia – format pliku JPG bez kompresji lub TIFF, rozdzielczość 300 dpi, krótszy bok nie krótszy niż 2000 pikseli oraz odbitka formatu 30x20cm
b) fotokasty – format pliku AVI lub FLV, rozmiar HD 1280 x 720, dźwięk: 44,1 kHz, klatki na sekundę: 25 fps, kodek: DiVX, FFD, XViD, H.264.
c) film – format pliku AVI lub FLV, rozmiar HD 1280 x 720, dźwięk: 44,1 kHz, klatki na sekundę: 25 fps, kodek: DiVX, FFD, XViD, H.264.

Prace muszą być opisane, należy podać godło, numeru pracy oraz symbol kategorii, odpowiednio: „FT” (Fotografia), „FK” (Fotokast), „FL” (Film). Każdej pracy musi towarzyszyć jej opis o nieprzekraczalnej długości 250 znaków.

adres: Biuro SARP Oddział Kraków, Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Kraków,Plac Szczepański 6, 31-011 Kraków, tel.: +48 12 422 75 40. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: mba-multi@sarp.krakow.pl
————————————————————————————
7 Wyjątkowy Konkurs Fotograficzny

data nadsyłania: 4.09.2017

Organizatorem konkursu jest Agencja Jaaqob Polska która działa na zlecenie FOX Networks Group Poland. Konkurs ma charakter otwarty, osoby niepełnoletnie muszą posiadać zgodę opiekuna prawnego na udział w konkursie.

Konkurs jest podzielony na osiem tygodniowych etapów, nadesłane prace będą oceniane w czterech kategoriach tematycznych: świat, który nas otacza, ludzie i ich pasje, polskie krajobrazy, detal architektoniczny. W każdej kategorii można zgłosić dowolną liczbę zdjęć. Prace należy przesyłać za pośrednictwem formularza na stronie http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/konkursy/konkurs-foto-ngc.cp. Zdjęcia zostaną oceniane przez innych użytkowników, co tydzień autorzy, których prace zdobyły największą liczbę głosów otrzymają dysk ADATA 1T HV620 (I miejsce) oraz powerbank PQI (II miejsce).

Jury w konkursie głównym spośród wszystkich uczestników wybierze 12 laureatów. Do zdobycia są nagrody główne i kalendarz na rok 2018 (w kalendarzu znajdzie się 12 zwycięskich zdjęć). Nagrody: I miejsce: aparat fotograficzny Nikon D5600, II miejsce: projektor Vivitek QUMI, III miejsce: drukarka fotograficzna Fujifilm Share SP-2, miejsca od IV do XII: plecak Samsonite Rewind

adres: Agencja Jaaqob Polska, ul. Ogrody Romanów 8, 91-174 Łódź.
————————————————————————————
VII Poznański Salon „Robinsonada”

data nadsyłania: 4.09.2017

Zarząd Wielkopolskiego Związku Artystów Plastyków zaprasza do udziału w VII Poznańskim Salonie „Robinsonada”. To otwarty ogólnopolski konkurs będący przeglądem dokonań i prezentacją dorobku artystów z całego kraju, mający na celu integrację środowisk twórczych. W konkursie mogą brać absolwenci wyższych uczelni plastycznych oraz członkowie stowarzyszeń artystycznych (np. ZPAF, Fotoklubu RP).

Tematem prac powinno być podróżowanie. Jednak nie takie oczywiste, realistyczne a pokazane, jako podróżowanie w głąb naszej artystycznej duszy. Można zgłosić do 10 zdjęć w dowolnej technice, prace muszą być oprawione i przygotowane do ekspozycji (powieszenia). Fotografie powinny być opisane (autor, tytuł, technika, format – pierwsza liczba to wysokość). Za zgłoszenie prac do konkursu należy wpłacić „wpisowe” w wysokości 30 zł, kwotę tę należy przesłać do 1.09.2017 r. na konto WZAP: PKO BP S.A 79 1020 4027 0000 1702 1299 7344. Kartę zgłoszeniową należy przesłać na adres wzap@wzap.info do 1.09 2017 r.

Do zdobycia są trzy nagrody pieniężne ufundowane przez Fundację PBG, trzy wyróżnienia WZAP – albumy artystyczne oraz nagroda publiczności. Fotografie będą eksponowane w PBG Gallery Skalar Office Center w Poznaniu, ul. Górecka 1. Wernisaż i wręczenie nagród odbędzie się 15.09.2017.r. o godzinie 18,00.

adres: Galeria Skalar Office Center, ul. Górecka 1, Poznań
————————————————————————————
The 50th Ea International Salon Of Photography 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 5.09.2017

Organizatorzy będą przyjmowali zdjęcia do oceny w następujących kategorich: A – powiększenia cz-b, B – powiększenia barwne, C – zdjęcia cyfrowe. Tematem obecnej edycji jest „natura”. Powiększenia cz-b i barwne powinny mieć format od 28 x 35 cm do 40 x 50 cm. Ilość prac w każdej kategorii nie może przekraczać 4 szt. Zdjęcia cyfrowe musza być zapisane na płycie CD jako JPEG (maks. 1024 x 768 pikseli i nie mogą być większe niż 1 MB). Należy też załączyć ich wersję w wyższej rozdzielczości (do 20 MB). Każde powiększenie powinno posiadać: tytuł, adres autora, numeru zgodnego z kartą zgłoszenia. Otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 26.10.2017.

adres: The Photographic Salon Exhibitors’ Assoc., Chan Ling-Wan G.P.O. Box 5099Kowloon, Hong Kong, Hong Kong. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: sammychu2005@yahoo.com.hk. Strona organizatora: http://www.psea-photo.org.hk
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Łańcut w obiektywie”

data nadsyłania: 8.09.2017

Organizatorem konkursu jest Miejski Dom Kultury, każdy może zgłosić do oceny do 5 zdjęć w wersji elektronicznej (pliki JPG – bez kompresji, rozdzielczość minimum 2000×3000 pikseli). Przesłane fotografie powinny odzwierciedlać rzeczywisty sfotografowany obraz (bez dokonywania obróbki wykonanego zdjęcia). Fotografie, na których będą się znajdować jakiekolwiek znaki, cyfry (daty) będą dyskwalifikowane. Prace należy nagrać na płytę CD lub DVD wraz z formularzem zgłoszeniowym.

Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników nastąpi do 15 września 2017, Autorom najlepszych zdjęć zostaną przyznane następujące nagrody rzeczowe: za zajęcie I miejsca – 2000 zł brutto, II miejsca – 1500 zł brutto, oraz III miejsca – 1000 zł brutto.

adres: Miejski Domu Kultury w Łańcucie ul. Dominikańska 1. Wszelkie informacje dot. konkursu można uzyskać pod numerem tel. 17 225229495
————————————————————————————
Atkins CIWEM Environmental Photographer of the Year 2017

data nadsyłania: 8.09.2017

więcej: www.polfoto.wordpress.com/2017/08/11/atkins-ciwem-environmental-photographer-of-the-year-2017/
————————————————————————————
Photography Contest “Citta Di Garbagnate” (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 9.09.2017 (nowy termin)

Prace będą oceniane w 4 kategoriach: a-powiększenia cz-b, b-powiększenia barwne, c-zdjęcia cyfrowe, d-powiększenia barwne (temat natura). Każde zdjęcie powinno być opatrzone na odwrocie tytułem, zgodnie z kartą zgłoszenia oraz powinno zawierać imię i nazwisko autora oraz jego adres oraz zawierać informację gdzie jest dół i góra powiększenia. Organizatorem konkursu jest Gruppo Fotografico Garbagnat Opłata za udział w konkursie wynosi 20 euro, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 4.11.2017.

adres: Gruppo Fotografico GarbagnateseMr. Mario Marone Ufficio Garbagnate Milanese – Casella Postale 87I-20024 Garbagnate Milanese, Włochy. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: contest@fotogarben.it, strona organizatora: http://www.contest.fotogarben.it
————————————————————————————
XV Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny „Moje podróże małe i duże”

data nadsyłania: 10.09.2017

Konkurs organizowany jest przez Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu i ma charakter otwarty. Można zgłaszać tylko takie zdjęcia, które nie były nagradzane w innych konkursach. Organizatorów interesują prace przedstawiające krajobrazy, zabytki i urokliwe miejsca, które uczestnicy konkursu podziwiali lub odwiedzali w czasie wakacji.

Każdy uczestnik może zgłosić trzy prace. Konkurs składa się z dwóch części, w pierwszej należy przesyłać zdjęcia mailem na adres: konkursy@kulturasuszec.pl. Pliki muszą spełniać pewne wymagania techniczne: format JPG, rozdzielczość 300 dpi, rozmiar krótszego boku nie mniejszy niż 30 cm.. Najlepsze prace przechodzą do kolejnego etapu w którym należy dostarczyć już powiększenia (odbitki) w formacie nie mniejszym niż 30×40 cm. Prace powinny zostać opisane na odwrocie (tytułu, imię i nazwisko autora), termin nadsyłania mija 15 października 2017 r.

Jury oceni prace i wybierze zwycięzców. Ogłoszenie wyników II etapu nastąpi do 30 października 2017 r. Przewidziane są następujące nagrody pieniężne: I miejsce – 1 000 zł, II miejsce – 700 zł, III miejsce – 500 zł, 1 wyróżnienie – 300 zł. Wszystkie prace wejdą w skład wystawy pokonkursowej, będzie ona prezentowana w kilku miejscach w Polsce. Wręczenie nagród oraz otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 4 listopada 2017 r.

adres: Gminny Ośrodek Kultury w Suszcu, ul. Ogrodowa 22, 43-267 Suszec.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Lasy w obiektywach leśników” – siódma edycja

data nadsyłania: 10.09.2017

Organizatorem konkursu jest Centrum Informacyjne Lasów Państwowych, przedsięwzięcie adresowano do pracowników Lasów Państwowych. Zdjęcia zostaną ocenione w trzech kategoriach: „Fauna i flora”, „Leśny krajobraz” oraz „Leśne prace”. Dla filmowców przeznaczona jest czwarta, dodatkowa kategoria „Leśny film”.

Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie do 5 zdjęć w każdej kategorii (łącznie do 15 prac) oraz do 3 filmów. Będą przyjmowane tylko fotografie cyfrowe (format JPG o minimalnej kompresji, krótszy bok musi mieć nie mniej niż 2000 pikseli). Filmy należy przysyłać w formacie mov, mp4 lub mpg, minimalna rozdzielczość to 1280×720 pikseli. Film powinien być nie krótszy niż 10 sekund i nie dłuższy niż 5 minut. Maksymalny rozmiar pliku to 4,7 GB. Prace biorące udział w konkursie należy nagrać na płytę CD/DVD, do nich trzeba dołączyć wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy.

Nagroda główna wynosi 5000 zł, w każdej kategorii zostanie przyznane I miejsce (2000 zł), II miejsce (1200 zł), III miejsce (800 zł) oraz wyróżnienia po 500 zł. Najlepsze zdjęcia zostaną opublikowane w albumie „Lasy w obiektywach leśników”, wydawanym co roku przez CILP.

adres: Centrum Informacyjne Lasów Państwowych ul. Grójecka 127 02-124 Warszawa (z dopiskiem „VII konkurs fotograficzny”). Więcej informacji: Bogumiła Grabowska bogumila.grabowska@cilp.lasy.gov.pl tel. 22 185 53 78
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Wrocławski Modernizm”

data nadsyłania: 10.09.2017

Organizatorem konkursu jest Centrum Poznawcze Hali Stulecia będące częścią Wrocławskiego Przedsiębiorstwa Hala Ludowa Sp. z o. o. . Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy na temat wrocławskiej architektury modernistycznej. Będą przyjmowane jedynie te prace, które nie były nigdzie publikowane ani nie brały udziału w żadnym konkursie.

Przedsięwzięcie jest rozgrywane w dwóch kategoriach wiekowych: 1) dzieci i młodzież do 15. roku życia oraz 2) osoby powyżej 15. roku życia. Każdy uczestnik może przesłać maksymalnie 4 fotografie – pojedyncze lub stanowiące zestaw. Zdjęcia należy przesyłać wyłącznie drogą elektroniczną przez formularz zgłoszeniowy na stronie http://www.max-berg.pl/konkurs. Zdjęcia muszą być zapisane w formacie JPG, dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 2000 pikseli. Jedno zdjęcie nie może przekroczyć 5 MB.

W każdej kategorii wiekowej zostaną przyznane nagrody za 1, 2 i 3 miejsce a także nagroda publiczności. Ogłoszenie wyników nastąpi 8 października. Uroczysta prezentacja wyróżnionych prac oraz zwycięzców nastąpi podczas otwarcia wystawy która odbędzie się we Wrocławskim Centrum Kongresowym w czasie finału obchodów Dni Architektury Maksa Berga 8 października 2017 r.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Polskim tropem”.

data nadsyłania: 10.09.2017

Organizatorem konkursu jest Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Opolu. Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe, prace należy nadesłać na adres mailowy rodm@rodm-opole.pl. Przy zgłoszeniu trzeba podać swoje dane ( imię, nazwisko, numer kontaktowy) oraz tytuł pracy. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie dwa zdjęcia.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 18 września 2017 r. na stronie organizatora i na facebooku. Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrody rzeczowe.
————————————————————————————
9th C.P.N.O. International Exhibition Of Photography (2017) (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 11.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany zarówno dla zawodowców, jak i osób związanych z fotografią amatorsko. Mogą w nim uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 rok życia. W przypadku osób niepełnoletnich organizatorzy wymagają dołączenia do koperty z danymi uczestnika pisemnej zgody rodziców (opiekunów) na udział dziecka w konkursie i jest to równoznaczne z zaakceptowaniem przez osobę dorosłą postanowień regulaminu. Do oceny należy zgłosić tylko cz-b lub barwne zdjęcia cyfrowe w 2 kategoriach: „temat dowolny”, „kolor”. Laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy), oraz dyplomy uznania. Opłata za udział w konkursie wynosi 30 USD, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 21.10.2017.

adres: The Drawing Times Press, Weilu Chen P.O.Box 6285Macau SAR, Macau. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: zhuhai@cphoto.net, strona organizatora: http://www.cphoto.net
————————————————————————————
V Konkurs Fotograficzny „Portret Prawdziwy”

data nadsyłania: 12.09.2017

Organizatorem konkursu jest m.in. Starostwo Powiatowe Nowy Tomyśl, patronat nad przedsięwzięciem sprawuje Marszałek Województwa Wielkopolskiego. Laureaci otrzymają m.in. nagrody finansowe tj. 2000 zł (I miejsce), 1200 zł (II miejsce), 800 zł (I miejsce).

Konkurs podzielony jest na dwa etapy. W pierwszym wyłonionych zostanie 30 najlepszych prac z których w II etapie jury wyłoni zwycięzców. Nagrody rzeczowe przewidziane są już przy wstępnej selekcji. Każdy uczestnik może wysłać maksymalnie 5 zdjęć, będą przyjmowane wyłącznie fotografie cyfrowe poprzez specjalną stronę (kliknij). Maksymalne wymiary prac to 1400 pikseli (w płaszczyźnie poziomej) i 1400 pikseli (w płaszczyźnie pionowej), plik w formacie JPG nie mogą przekraczać 2 MB. Organizator konkursu pobiera opłatę wysokości 30 zł od wpłaty należy uiścić na konto: Miejski Klub Sportowy Kangur, ul. Poznańska 30, 64-300 Nowy Tomyśl, GBW CPLPP 95 9058 0000 0000 0000 1544 0001.

Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres polanski.m@poczta.fm, pomoc techniczna jest udzielana mailowo: pomoc.portretprawdziwy@nowytomysl.pl
————————————————————————————
64th Singapore International Photography Awards 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 12.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty, będą przyjmowane tylko niepublikowane prace. Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie do 4 pojedyncze zdjęcia cyfrowe (zapisane na płytach CD lub DVD w formacie JPEG, w rozdzielczości minimalnej 1600 x 1200 pikseli, tryb koloru pliku: RGB 8 bitów na kanał, profil sRGB lub AdobeRGB). Zostaną ocenione w nast. kategoriach: „temat dowolny-kolor”, „temat dowolny-cz-b”, „natura”, „zdjęcia podróżnicze”. Opłata za udział w konkursie wynosi za dwie kategorie 30 USD (5 USD za następną). Otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 10.12.2017.

adres: The Photographic Soc. of Singapore, Jack Goh Kok Leong 30 Selegie Road, Selegie Art Center SGP-188351 Singapore. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: sipa@pss1950.org. Strona organizatora: http://www.sipa.org.sg
————————————————————————————
II Intercontinental Circuit (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 12.09.2017

Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (cz-b), podróże. Opłata za udział w konkursie wynosi 50 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 1 listopada 2017.

info: Club Natació Reus Ploms, Josep M Casanoves Dolcet, Andora. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: info@intercontinentalcircuit.com Strona organizatora konkursu: http://www.intercontinentalcircuit.com
————————————————————————————
El Argentino 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 14.09.2017

Organizatorzy będą przyjmowane zdjęcia cyfrowe, laureaci otrzymają medale i nagrody FIAP, zdobywcy pierwszego miejsca w każdej kategorii odbiorą z rak organizatora specjalne nagrody rzeczowe w postaci sprzętu fotograficznego. Konkurs ma charakter otwarty, a udział w nim mogą wziąć udział wyłącznie osoby nie związane profesjonalnie z fotografią. Prace będą oceniane w nast. kategoriach: „kolor”, cz-b”, „zdjęcia podróżnicze”. Opłata za udział w konkursie wynosi 30 USD, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 30.11.2017.

adres: Nuevo Foto Club Argentino, Claudio Santamaria Riglos 1070 dpto 11424 Ciudad Autonoma de Buenos Aires, Argentyna. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: el-argentino@nuevofca.com.ar. Strona organizatora:  http://www.salon-el-argentino.com.ar
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Przyroda Dolnej Wisły” 2017

data nadsyłania: 15.09.2017

Konkurs odbywa się w związku z „Rokiem rzeki Wisły” patronat nad nim sprawuje Komisja Fotografii Krajoznawczej ZG PTTK i Centrum Fotografii Krajoznawczej PTTK. Celem konkursu jest dokumentacja zdjęciowa walorów przyrodniczych obszaru Dolnej Wisły. Każdy uczestnik może zgłosić pięć zdjęć cyfrowych (krótszy bok wynosi 1080 pikseli). Prace muszą być wykonane na terenie kraju, nie wcześniej niż 1 stycznia 2017. Należy je nagrać na dowolny nośnik komputerowy (płyta CD, płyta DVD, USB pendrive). Nośnik musi posiadać identyfikator w postaci godła użytego w nazwie plików z prezentacjami. Do nośnika należy dołączyć kartę zgłoszeniową. W oddzielnej i zaklejonej kopercie, oznaczonej tym samym godłem co nośnik, należy dostarczyć zgłoszenie do udziału konkursu.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 14 października na stronie internetowej: http://www.pkfk.gdansk.pttk.pl. Organizatorzy przewidują: nagrody za zajęcie pierwszych trzech miejsc oraz wyróżnienia za zajęcie miejsca od czwartego do szóstego. Nagrodzone prace będą eksponowane na wystawach w kraju.

adres: Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. 3 Maja 27-31, 81-364 Gdynia (z dopiskiem OM PTTK). Dodatkowe informacje: tel.: 501446 410, lub 797124 058. Można też pisać na adres e-mail: wrzosrj@wp.pl, jarosaml954@gmail.com
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Nasze Łazienki 2017” – IX edycja

data nadsyłania: 15.09.2017

Organizatorem konkursu jest serwis http://www.lazienkowy.pl, zdjęcia należy nadsyłać drogą elektroniczna pisząc na adres: redakcja@lazienkowy.pl. Celem konkursu jest prezentacja pomysłów na aranżację łazienek, oraz ukazanie ciekawych detali łazienkowych. Zdjęcia mogą być wykonane w dowolnej technice, jednak zgłaszać prace można tylko w formie plików cyfrowych (JPEG, wielkość pliku nie może przekroczyć 2MB, rozmiar od 640×480 do 1600×1200 pikseli).

Udział w konkursie jest jednoznaczny z nieodpłatnym udzieleniem prawa na wykorzystanie zdjęć. Laureaci otrzymają następujące nagrody: I miejsce: 1000 zł, II miejsce: 600 zł, III miejsce: 300 zł. Każdy uczestnik konkursu, który spełni warunki regulaminu oraz prześle zdjęcia otrzyma drobny upominek od sponsorów.

adres: DOM ONLINE, 24-100 Puławy, ul. Grota Roweckiego 4 , z dopiskiem „Nasze Łazienki 2017”. Wszelkie pytania dotyczące konkursu należy kierować drogą elektroniczną na adres redakcja@lazienkowy.pl
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Obiektywnie śląskie” – VIII edycja

data nadsyłania: 15.09.2017

Organizatorem konkursu jest stowarzyszenie Instytut Roździeńskiego, temat tegorocznej edycji brzmi „Śląsk&Zabawa”. Odniesienie do tematu „zabawy” należy interpretować szeroko: jako umiejętność świętowania Ślązaków, cieszenia się z życia i radowania, również wspólnego mimo trudów życia oraz pracy. Uczestnicy konkursu powinni pokazać też współcześnie rozumiane pojęcia zabawy, niekoniecznie tylko biesiad itp., a także odnieśli się w swoich pracach do tematu: radości, szczęścia, uśmiechu.

Będą przyjmowane fotoreportaże, filmy i fotokasty o Śląsku, uczestnicy powinni pokazać ten region w sposób oryginalny – zarówno kulturę, tradycję a także to co dopiero się rodzi, powstaje i inspiruje mieszkańców tego województwa. Zestawy zdjęć powinien składać się z minimum 3 do maksymalnie 7 zdjęć, powinny one być ze sobą powiązane w sposób logiczny. Jeden autor może dodać maksymalnie 3 fotoreportaże. Fotografie będą przyjmowane poprzez stronę obiektywnieslaskie.pl po uprzedniej rejestracji. Oryginalna praca powinna mieć wielkość 5 MB, ale należy wgrywać zdjęcia mniejsze (minimalną szerokość 700 pikseli, maksymalna – 1280 pikseli). Fotoreportaże muszą zawierać tytuł oraz krótki opis, istnieje ponadto możliwość dołączenia opisu do każdego ze zdjęć. Filmy nie mogą trwać dłużej niż 2 minuty, należy je zamieścić w serwisie YouTube, później nastronie internetowej konkursu dodać link.

Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrody rzeczowe, m.in. pobyty weekendowe w leśniczówkach, vouchery na wydruki zdjęć w profesjonalnym laboratorium fotograficznym, statyw firmy Manfrotto, ekskluzywną biżuteria z węgla. W jury zasiadają: Lech Majewski, Adam Sikora, Jacek Joostberens, Antoni Cygan i dyrektor NOSPR-u Joanna Wnuk Nazarowa. Finał konkursu odbędzie się w NOSPR-ze 20.10.2017 r.

Wszelkie pytania dotyczące konkursu należy kierować do koordynatora projektu: Anny Kokolus: konkurs@obiektywnieslaskie.pl, kokolus@obiektywnieslaskie.pl
————————————————————————————
FETA – FEP Emerging Talent Award 2017

data nadsyłania: 15.09.2017

więcej: www.polfoto.wordpress.com/2017/07/08/trwa-konkurs-feta-fep-emerging-talent-award-2017/
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Polska pełna przeżyć”

data nadsyłania: 15.09.2017

Organizatorem konkursu jest firma CGB Sp. z o.o., a partnerem Burda Media Polska. Fotografie będą przyjmowane poprzez stronę http://www.national-geographic.pl/polskapelnaprzezyc, należy je zapisać w formacie JPG, dłuższy bok zdjęcia powinien mieć nie mniej niż 2400 pikseli. Pojedynczy plik nie może przekroczyć 10 MB, nie należy nadsyłać więcej niż 10 prac. Do każdego zgłoszenia należy załączyć opis o maksymalnej liczbie 3000 znaków, w tym tekst opisujący emocje i wrażenia towarzyszące fotografowaniu.

Jury przyzna Grand Prix (3000 zł), zadecyduje o drugim (2000 zł) i trzecim (500 zł) miejscu. Wybierze także pięciu autorów, którym zostaną wręczone wyróżnienia. Uroczysta Gala, połączona z otwarciem wystawy odbędzie się w Warszawie na początku grudnia.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Ocalić od zapomnienia”

data nadsyłania: 15.09.2017

Konkurs skierowany jest do osób dorosłych i młodzieży od 15 lat. Będą przyjmowane fotografie mało znanych miejsc, ciekawych pod względem architektonicznym i przyrodniczym na terenie powiatu średzkiego. Zdjęcia mogą przedstawiać obiekty, zabytki jak i detale architektoniczne oraz piękne zakątki.

Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 fotografie, prace powinny być wykonane w okresie od 1 lipca do 15 września 2017 roku. Należy nadsyłać tylko powiększenia (odbitki) w formacie 15×21 cm, oraz cyfrową wersję prac (na adres dzialdoroslych@mbpsrodawlkp.pl). Każde powiększenia musi być opisane: tytuł, informacje dotyczące fotografowanego obiektu (miejscowość, nazwa), imię i nazwisko autora, oraz telefon kontaktowy.

adres: Miejska Biblioteka Publiczna im. R. W. Berwińskiego, pl. Zamkowy 7, 63-000 Środa Wielkopolska.
————————————————————————————
3rd Africa Photographic Awards (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 16.09.2017

Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: natura, temat dowolny (kolor), temat dowolny (cz-b), temat „tradycja”. Opłata za udział w konkursie wynosi 25 USD, otwarcie wystawy odbędzie się 11 listopada 2017.

info: Africa Photographic Awards, Johann Van Der Walt, RPA. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: africaphotographicawards@gmail.com Strona organizatora konkursu: pssa.co.za
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny Empikfoto 2017

data nadsyłania: 18.09.2017

więcej: www.polfoto.wordpress.com/2017/08/18/konkurs-fotograficzny-empiku-2017/
————————————————————————————
18th International Golden Saffron Photo Contest (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 18.09.2017

Będą przyjmowane prezentacje (do wyświetlania), brak jest opłaty wstępnej. Otwarcie wystawy odbędzie się 30 września 2017.

info: Safranbolu Municipality Directorate Of Culture And Social Affairs, Zülfü Yunus Eraslan, Turcja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: kulturmudurlugu@hotmail.com Strona organizatora konkursu: http://www.altinsafran.org
————————————————————————————
X Międzynarodowe Konfrontacje Fotograficzne „Tylko jedno zdjęcie” (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 18.09.2017

Organizatorem konkursu jest Miejski Ośrodek Kultury w Jarosławiu. Laureaci otrzymają m.in. nagrody pieniężne, medale i wyróżnienia honorowe FIAP i Fotoklubu RP. Tematyka zdjęć jest dowolna, będą przyjmowane pliki cyfrowe o proporcji 4:3 lub 3:2. Muszą one spełniać określone parametry m.in. maks. wielkość 3 MB, format jpg, 300 dpi, RGB, 8 bitów na kanał, profil sRGB długość krótszego boku nie może być mniejsza niż 2450 pikseli. Fotografie należy zapisać z kompresją „high quality” (7-10), a do pracy załączyć plik potwierdzający wpłatę za uczestnictwo. Otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 18.11.2017.

adres Miejski Ośrodek Kultury pl. Mickiewicza 6, 37-500 Jarosław. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: onephoto@mok-jar.pl, strona organizatora: http://www.tylkojednozdjecie.pl.
————————————————————————————
Lanterna Magica Small Print Exhibition 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 20.09.2017

Można nadsyłać powiększenia (odbitki) w kilku kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny (cz-b). Opłata za udział w konkursie wynosi 26 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 20 listopada 2017.

info: Photo Salons Aalborg, Leif Alveen, Dania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: info.lanternamagica@gmail.com Strona organizatora konkursu: http://www.lanternamagica.dk
————————————————————————————
XXII Ogólnopolski Konkurs Fotografii „Portret”

data nadsyłania: 21.09.2017

Każdy autor może zgłosić dowolną ilość zdjęć w formacie od 20×30 do 40×50 cm wykonanych w dowolnej technice. Prace należy nadsyłać niepodklejone, w płaskich, sztywnych opakowaniach. Na odwrocie każdego fotogramu należy podać czytelnie imię i nazwisko autora, adres oraz tytuł pracy. Organizatorzy traktować będą prace z największą starannością, jednak nie biorą odpowiedzialności za uszkodzenia prac w czasie przesyłki.

Laureaci otrzymają nagrody pieniężne: 2000 zł (I miejsce), 1600 zł (II miejsce), oraz 1200 zł (III miejsce). Nagrody zostaną, wręczone podczas otwarcia wystawy pokonkursowej w Trzcidneckim Domu Kultury. W uzasadnionych przypadkach laureat może wydelegować osobę go reprezentującą, o czym powinien powiadomić organizatorów na piśmie. Za zgłoszenie zdjęć do konkursu organizatorzy pobierają „wpisowe’ w wysokości 40 złotych. Wpłaty należy dokonać na konto Trzcianeckiego Domu Kultury: Pekao SA O/Trzcianka nr: 02 12403741 11110000 44572600.

adres: Trzcianecki Dom Kultury, ul. Broniewskiego 7, 64-980 Trzcianka, dodatkowych informacji udziela komisarz konkursu Henryk Król, tel. 67 216 20 16.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Ścieżką Natury”

data nadsyłania: 22.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty i organizowany jest przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Więcborku. Strona finansową zajmuje się Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz Urząd Miejski w Więcborku. Temat tegorocznej edycji brzmi „Ścieżką Natury”, konkurs odbywa się w ramach VI Festiwal Ekologicznego Zielono Mi 2017– Pożyteczne Owady.

Każdy może zgłosić maksymalnie 10 zdjęć w formie cyfrowej, pliki muzą spełniac okreslone wymagania: minimalna rozdzielczość – 8 mln. pikseli, proporcje boków 3:2, orientacja pozioma, format JPG bez kompresji lub TIF. Prace należy przesłać na płycie CD lub DVD wraz z kartą zgłoszenia, wszystkie pliki należy umieścić w folderze zatytułowanym nazwiskiem i pierwszą literą imienia autora (np: Kowalski_J). Nazwa pliku powinna składać się z nazwiska i pierwszej litery imienia oraz kolejnego numeru fotografii, np. Jan Kowalski przysyła dwie fotografie zatytułowane: Kowalski_J_01, Kowalski_J_02. Numer musi być zgodny z podanym w zgłoszeniu.

Ogłoszenia wyników i wręczania nagród nastąpi podczas podsumowania VI Festiwalu Ekologicznego Zielono Mi 2017– Pożyteczne Owady 29 października 2017r. Wystawa pokonkursowa będzie miała miejsce w M-GOK w październiku 2017r.

adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Więcborku, ul. Pocztowa 2, 89 – 410 Więcbork (z dopiskiem „Ścieżką Natury”).
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Ciekawie o antenach”

data nadsyłania: 24.09.2017

Konkurs organizuje firma Dipol, tematem są anteny, które stanowią fragment naszego krajobrazu.Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę, składającą się maksymalnie z 3 zdjęć. Do zdobycia są kamery sportowe HTC Re oraz aparat cyfrowy Polaroid Snap.

Będą oceniane fotografie w wersji elektronicznej – pliki jpg .png .tiff o wymiarach minimalnych 1600 x 1200 pikseli. Zdjęcia należy wysłać na adres konkurs@dipol.com.pl.W temacie maila należy wpisać „Konkurs Fotograficzny DIPOLa”, a w treści listu: Tytuł ogólny lub tytuły poszczególnych zdjęć oraz dane autora.
————————————————————————————
Travel Photographer Of The Year 2017

data nadsyłania: 25.09.2017

Konkurs  jest otwarty zarówno dla amatorów jak i profesjonalnych fotografów i ma na celu promocję zarówno samej fotografii, jak i podróżowania w najróżniejsze zakątki świata. Zwycięzca otrzyma tytuł fotografa roku, pięć tysięcy funtów oraz zestaw różnych gatunków whisky Cutty Sark.

W tym roku można zgłaszać zestawy (portfolia) w następujących kategoriach: Celebration of Humanity, Earth & Climate, Tales of Adventure. Będa też przyjmowane zdjęcia pojedyńcze w kat. Wildlife, Sealife, Food! – Flavours of the World, Primary Colours. W każdej z kategorii jest wiele nagród. np. wycieczka fotograficzna do Norwegii dla dwóch osób, aparat Fujifilm. Organizatorzy zdecydowali kontynuować kategorię Young Travel Photographer of the Year, która jest przeznaczona dla osób do 18 roku życia (temat tegorocznej edycji brzmi ” My Camera, My Travels”). Jest jeszcze kategoria „New talent” (temat prac „Destination”), oraz iTravelled. Ta ostatnia przeznaczona jest dla miłośników fotografii mobilnej. Udział w konkursie jest płatny i wynosi od 8 do 15 funtów. Płacić można poprzez np. PayPal.

Zgłaszane zdjęcia powinny być minimalnej wielkości 30cm x 25cm (3600 pikseli po dłuższym boku) przy 300dpi. Będą one przyjmowane poprzez stronę http://www.tpoty.com/tpoty/account/login, ale wcześniej prace należy zmniejszyć do 800 pikseli. Wielkość pliku nie może przekroczyć 1 MB, należy go odpowiednio nazwać wg. instrukcji. Pełny wykaz laureatów poznamy 7 grudnia 2017 roku.

http://www.tpoty.com
————————————————————————————
9th Vision Salon (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 25.09.2017

Konkurs składa się z kilku salonów: 3rd Kuopio Salon, 3rd Vihti Salon, 9th Carelia Salon, 1st Oulu Salon. Będą przyjmowane zdjęcia w postaci cyfrowej w kilku kategoriach: „temat dowolny” – kolor, „temat dowolny” – fotografie cz-b, natura. Opłata za udział w konkursie wynosi 60 euro, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 29.10.2017.

adres: The Association of Finnish Camera Clubs (Suomen Kameraseurojen Liitto ry), Tarpio Karjalainen Piiponraitti 1,FI – 37500 Lempääla, Finlandia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres e-mail: circuit@finlandcircuit.fi. Strona organizatora: http://www.finlandcircuit.fi
————————————————————————————
Celszoftver kft (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 26.09.2017

Temat konkursu brzmi „Human and animal life”, ale będą przyjmowane też zdjęcia cyfrowe w następujących kategoriach: „temat dowolny-kolor”, „temat dowolny-cz-b”, „world”, . Za uczestnictwo w konkursie organizatorzy pobierają wpisowe w wysokości 12 euro.

Terminarz:
obrady jury: 6.10.2017
werdykt jury: 16.10.2017
wystawa: 21-21.11.2017
zwrot prac: 21.12.2017 –

adres: Celszoftver Aron Szekely Lakkozó utca 62 1048 Budapeszt, Węgry. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: worldphotohun@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.worldphotohun.com
————————————————————————————
Wojnicki Międzynarodowy Konkurs Fotograficzny 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.09.2017

Organizatorem konkursu jest Wojnickie Towarzystwo Fotograficzne Fotum. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie cztery barwne lub monochromatyczne zdjęcia w dwóch kategoriach: a) portret, b) kat. otwarta. Ta sama praca nie może być wysłana na więcej niż jedną kategorię. Rozmiar zdjęcia nie może przekraczać 1920 pikseli (dłuższy bok) i 1080 pikseli (krótszy bok) i jest to rozmiar preferowany. Plik musi być zapisany w formacie JPEG, w kolorach RGB (nie CMYK), o rozdzielczości 300 dpi, z kompresją między 8 a 10. Na zdjęciu nie może znajdować się żaden podpis lub identyfikator. Fotografie będą przyjmowane przez stronę http://salon.fotum.org po uprzedniej rejestracji. Autorzy najlepszych prac otrzymają nagrody m,in. medale (złoty, srebrny, brązowy) FIAP, PSA, FRP, IAAP, WTF Fotum.Opłata za udział w konkursie wynosi 15 euro, laureaci otrzymają medale i wyróżnienia FIAP, otwarcie wystawy pokonkursowej odbędzie się 9.12.2017.

adres: Wojnickie Towarzystwo Fotograficzne Fotum, Piotr Sygnarowicz, ul. Dluga 20, 32-830 Wojnicz. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: salon@fotum.org. Strona organizatora: http://www.salon.fotum.org
————————————————————————————
Konkurs „Żywioł Folkloru” 2017

data nadsyłania: 30.09.2017

Organizatorem konkursu jest burmistrz Miasta Zakopane Leszek Dorula. Do udziału zaproszone są osoby biorące udział w Międzynarodowym Festiwalu Folkloru Ziem Górskich w Zakopanem. Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach: pierwsza przeznaczona jest dla akredytowanych podczas festiwalu dziennikarzy i fotoreporterów, natomiast w druga dla festiwalowej publiczności. Każdy uczestnik może zgłosić 5 prac w dowolnej technice fotograficznej.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi 20 października. Nagrodzone prace prezentowane będą podczas kolejnego festiwalu w Zakopanem. Autorzy najlepszych prac otrzymają atrakcyjne nagrody.

Więcej: http://festiwale.zakopane.pl//festiwal-folkloru
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Ach, Świętokrzyskie czaruje”

data nadsyłania: 30.09.2017

Organizatorem konkursu jest Wojewódzki Dom Kultury im. J. Piłsudskiego w Kielcach we współpracy z Regionalną Organizacją Turystyczną województwa świętokrzyskiego. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Wojewoda Świętokrzyski i Świętokrzyski Kurator Oświaty.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przesłanie maksymalnie 3 zdjęć nawiązujących do jego tytułu. Prace zostaną oceniane w dwóch kategoriach wiekowych: do 18 lat i powyżej 18 roku życia. Fotografie w formacie jpg o wymiarach minimalnie 1200 x 1600 pikseli i maksymalnie w plikach nieprzekraczających 2 MB należy nadsyłać drogą e-mailową na adres artystyczny@wdk-kielce.pl w formie załączników do listu elektronicznego, z dopiskiem: Konkurs fotograficzny „Ach, świętokrzyskie czaruje”. W treści e-maila należy podać: tytuł pracy, imię i nazwisko, adres autora, telefon kontaktowy, komentarz do zdjęcia, nazwę fotografowanego obiektu, oświadczenie o posiadaniu praw autorskich do zdjęć oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z załącznikiem do niniejszego regulaminu.

Jury w trakcie obrad wyłoni najlepsze zdjęcia, które staną się częścią wystawy pokonkursowej, jaka przygotowana zostanie w WDK. Nagrody zostaną wręczone podczas podsumowania konkursu i otwarcia wystawy pokonkursowej.

adres: Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach, ul. ks. Ściegiennego 2, 25-033 Kielce. Dodatkowych informacji nt. konkursu udzielają pracownicy Działu Animacji i Edukacji Kulturowej WDK, nr tel.: 41 36 55 141 / 142; e-mail: artystyczny@wdk-kielce.pl
————————————————————————————
Konkurs Fotografii Teatralnej – III edycja

data nadsyłania: 30.09.2017

Organizatorem konkursu jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, przedsięwzięcie jest adresowane zarówno do artystów-fotografików, absolwentów wyższych szkół artystycznych, jak i amatorów. Celem konkursu jest propagowanie sztuki fotografowania teatru oraz prezentacja fotografii nie tylko jako formy dokumentowania procesu pracy teatralnej, ale także jako autonomicznego dzieła konkretnych artystów.

Będą przyjmowane prace wykonane pomiędzy 1 września 2016 a 31 sierpnia 2017 roku. Fotografie można zgłaszać w dwóch kategoriach: „Teatralne zdjęcie sezonu” i „Zestaw dokumentacyjny ze spektakli”. W pierwszej kategorii oceniane będą pojedyncze fotografie, ukazujące zarówno przedstawienia teatralne, pracę nad nim, jak i inne sceny związane z życiem teatralnym. W kategorii Zestaw dokumentacyjny z przedstawienia można zgłaszać zestawy (do 10 fotografii), dokumentujące pojedyncze spektakle, których pokaz premierowy odbył się w sezonie 2016/17.

Laureatów wskaże jury, które w pierwszym etapie wybierze spośród wszystkich nadesłanych zdjęć prace półfinalistów, a następnie finalistów i zwycięzców. W obu kategoriach za zdobycie I miejsca zostaną przyznane nagrody finansowe w wysokości 20 tys. zł każda. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się do końca stycznia 2018. Prace zwycięzców i wyróżnionych uczestników będą prezentowane na wystawach konkursowych.

adres: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, ul. Jazdów 1, 00-467 Warszawa, z dopiskiem „Konkurs Fotografii Teatralnej”. Formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie internetowej (kliknij). Dodatkowych informacji udziela Joanna Biernacka (jbiernacka@instytut-teatralny.pl)
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Portret Józefosławia i Julianowa”

data nadsyłania: 30.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty i organizowany jest w ramach projektu „Spacerkiem po Józefosławiu i Julianowie” przez grupę nieformalną „Owl Stories” we współpracy z głównym partnerem Biblioteką Publiczną Miasta i Gminy Piaseczno – Filia w Józefosławiu. Można zgłosić dowolną ilość zdjęć, a także zdjęcia archiwalne. Wybrane prace zostaną zaprezentowane na wystawie plenerowej w Józefosławiu.

Można zgłaszać tylko fotografie cyfrowe w formacie JPG. Należy je wysłac poczta tradycyjna lub mailem na adres: jozefoslaw@biblioteka-piaseczno.pl (temat „Konkurs fotograficzny”). Do prac należy załączyć formularz zgłoszeniowy.

adres: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Piaseczno – Filia w Józefosławiu, ul. Urocza 14, Józefosław.
————————————————————————————
Uzbekistan Photo Salon (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.09.2017

Konkurs ma charakter otwarty, będą przyjmowane zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat „dowolny” (kolor), temat „dowolny” (zdjęcia cz-b), natura, podóże, „mężczyzna, kobieta”, „dziecko”. Opłata za udział w konkursie wynosi od 30 do 37 euro. Laureaci otrzymają m.in. medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy).

Terminarz:
obrady jury: 7.10.2017
werdykt jury: 15.10.2017
wystawa: 30-20.03.2018
zwrot prac: 1.12.2017

adres: Neformat Photo Club, Svetlana Ten, Behtereva-Sarakulskaya str. 4-6, 1000.05 Taszkient, Uzbekistan. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: aleksey.anisimov@yahoo.com, strona organizatora konkursu: internationalawards.net
————————————————————————————
Konkurs fotografii kolejowej „Z podróży koleją”

nadsyłanie prac: 30.09.2017

Organizatorem konkursu, który ma charakter ogólnopolski, jest Klub Podróżników BIT działający przy Samorządzie Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Konkurs odbywa się we współpracy z firmą Sandmix S.A. w Chróścicach. Warto zwrócić uwagę, że organizator konkursu zastrzega, że „…poprzez przesłanie prac, każdy uczestnik wyraża zgodę na zamieszczenie zdjęć w drukowanym kalendarzu 2018 r. wydanym przez Sandmix”… Nagrodą główną jest aparat fotograficzny Nikon Coolpix B700.

Zdjęcia mogą być wykonywane na całym świecie, przewidziane są trzy kategorie konkursowe: ludzie (aktywność człowieka związana z infrastrukturą kolejową, zdjęcia mogą być wykonywane w pociągach, na dworcach), architektura (wszystko co związane jest z koleją, tj. dworce, wiadukty, zajezdnie), maszyny (składy kolejowe, lokomotywy, drezyny). Należy zgłaszać czarno – białe i barwne zdjęcia cyfrowe poprzez stronę zpodrozykoleja.pl. Maksymalny wielkość pliku nie może przekraczać 8 MB, dłuższy bok powinien mieć nie mniej niż 1000 pikseli. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 22 października 2017r, ogłoszenie wyników odbędzie się dzień później poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej http://www.zpodrozykoleja.pl i profilu Facebook Sandmix.

adres: Samorząd Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego, ul. Komandorska 118/120, Wrocław. Dodatkowe informacji o konkursie są udzielane drogą mailową: konkurs@zpodrozykoleja.pl
————————————————————————————
XXI Konkurs Fotograficzny „Zabytkowa architektura wsi opolskiej”

data nadsyłania: 30.09.2017

Celem konkursu jest m.in. propagowanie idei ochrony zabytków budownictwa wiejskiego poprzez bezpośredni kontakt z zabytkami kultury materialnej. Zdjęcia oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych: młodzież od 10 do 16 lat, osoby powyżej 16 roku życia. Można nadesłać nie mniej niż 3 i nie więcej niż 10 zdjęć (lub taką samą ilość zestawów tematycznych) wykonanych analogowo lub cyfrowo. Prace należy przesyłać jako powiększenia („odbitki”) lub wydruki na papierze fotograficznym wraz z wypełnioną kartą zgłoszenia i płytą zawierającą zdjęcia lub skany odbitek analogowych, zapisane w formacie .jpg wielkości min. 1200 x 1600 pikseli. Każda zgłoszona praca powinna na odwrocie zawierać następujące informacje o autorze: imię i nazwisko, adres, nazwę i miejsce fotografowanego obiektu, tytuł zdjęcia, czas jego powstania (opcjonalnie). Zdjęcia powinny przedstawiać zabytek (lub zabytki):

– wiejskiej architektury mieszkalno – gospodarczej (np.: domy, stodoły, spichlerze itp.),
– małej architektury (np.: gołębniki, pompy, haźle, ogrodzenia itp.),
– wiejskiej architektury przemysłowej (np.: cegielnie, gorzelnie, wapienniki itp.),
– rzemiosła wiejskiego (np. kuźnie, młyny),
– budynków użyteczności publicznej (np.: szkoły, remizy strażackie, sklepy)
– architektury sakralnej (np. kościoły, kapliczki itp.)

Jury przyzna w pierwszej grupie bony o wartości: 250, 200, 150 złotych oraz 3 wyróżnienia po 80 zł. W drugiej kategorii przewidziano odpowiednio: 500, 400, 300 złotych oraz 3 wyróżnienia po 150 zł.

adres: Muzeum Wsi Opolskiej, ul. Wrocławska 174, 45-835 Opole, z dopiskiem „Konkurs fotograficzny”. Wszelkich informacji dotyczących konkursu udziela Dział Architektury Ludowej tel. 77 457 23 49 lub 77 474 30 21 wew. 223.
————————————————————————————
Fotoferia International Exhibition (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.09.2017

Organizatorem konkursu jest Fotoferia Club. Będą przyjmowane zdjęcia w postaci cyfrowej w kilku kategoriach: natura, „temat dowolny” – kolor, „temat dowolny” – fotografie cz-b. Opłata za udział w konkursie wynosi od 20 do 100 zł. Wpłaty można dokonać poprze paypal:(e-mail club@fotoferia.pl). Przewidziano następujące nagrody: złoty medal FIAP, wyróżnienia FIAP, złoty medal PSA, złoty medal FRP, srebrny medal FRP, brązowy medal FRP, 5 medali Fotoferii, 20 wyróżnień Fotoferii.

Terminarz:
obrady jury: 20.10.2017
wyniki jury:  30.10.2017
wystawa: do 30.12.2017

adres: Stowarzyszenie Fotoferia Club, Słowińców 1, 78-100 Kołobrzeg. Strona organizatora: http://www.fotoferia.com. Dodatkowych informacji udzielane są pod adresem ff@fotoferia.pl
————————————————————————————
Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny „Życie jest piękne 2017”

data nadsyłania: 30.09.2017

Konkurs jest organizowane przez Kieleckie Centrum Kultury i odbywa się pod patronatem Prezydenta Kielc. Zamierzeniem przedsięwzięcia jest zbór fotografii, aby stworzyć kalendarz promujący miasto (dlatego kadry muszą być pionowe, a proporcja boków w zgłaszanych fotografiach powinna wynosić 3:4). Kalendarz wydawany jest on w grudniu w nakładzie 1000 egzemplarzy. Dodatkowo, spośród wyróżnionych i nagrodzonych prac, zorganizowana zostanie wystawa składająca się z 24 zdjęć. Będą one prezentowane przez cały rok w przestrzeni miejskiej w kasetonach o wymiarach 2,5 x 3,2 m.

Fotografie zostaną ocenione w czterech kategoriach tematycznych: Moda, Natura, Miasto, Kulinaria.. Każdy więc może zgłosić maksymalnie osiem prac, musza one mieć formę cyfrową i powinny być nagrane na płytę CD/DVD. Wcześniej trzeba je opisać i posegregować w foldery odpowiadające kategorii. Nazwa pliku powinna zawierać godło autora i jednocyfrowy numer fotografii (również w przypadku przesłania tylko jednej pracy) oraz ewentualnie tytuł, wg wzoru: godło_numer.tif lub godło_numer_tytuł.tif. Fotografie nie mogą być powiększane cyfrowo, akceptowane będą pliki w formacie tif lub jpg (tryb koloru pliku: RGB 8 bitów na kanał, profil sRGB). Minimalna długość krótszego boku powinna wynosić 2250 pikseli. Prace konkursowe z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym można także wysyłać drogą elektroniczną poprzez ogólnodostępne transfery jak Wetransfer.com lub podobne z powiadomieniem na adres: zjp@kck.com.pl do 30 września 2017 r. Nie należy przesyłać zdjęć drogą mailową.

Rozdania nagród i gala finałowa odbędzie się 1.12.2017 r. w Kieleckim Centrum Kultury. Dla 12 laureatów konkursu przewidziane są nagrody pieniężne w wysokości po 1000 zł.

adres: Kieleckie Centrum Kultury, Plac Moniuszki 2b, 25-334 Kielce, (z dopiskiem „Życie jest piękne”).
————————————————————————————
XIII Otwarte Mistrzostwa Fotograficzne 2017

data nadsyłania: 30.09.2017

Konkurs jest organizowany przez Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, ma charakter otwarty i uczestniczyć w nim mogą wszyscy fotografujący. Prace zostaną ocenione w kilku kategoriach tematycznych: a) człowiek (kategoria wspólna dla tematów: portret, reportaż, akt, ludzie), b) architektura, c) natura (kategoria wspólna dla tematów: pejzaż, fauna, flora). Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie 6 prac. Będą przyjmowane powiększenia lub wydruki w formacie od 20×20 cm do 70x100cm, fotografie na nośnikach cyfrowych (np. płyty CD-R) nie zostaną dopuszczone do konkursu. Każde zdjęcie powinno nosić tytuł i być oznaczone godłem (np. FOTO1212) i nazwę kategorii. Do prac należy załączyć kartę zgłoszeniową oraz potwierdzenie wpłaty w wysokości 20 złotych.

Jury dokona selekcji prac na wystawę pokonkursową, przyzna Grand Prix, a w każdej kategorii wybierze zdobywców I, II i III miejsce. Główną nagrodą jest Nikon D5300 z obiektywem 18-105mm/3.5-5.6 VR

adres: Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, ul. Dąbrowszczaków 3, 10-538 Olsztyn (z dopiskiem: „OMF 2017″).
————————————————————————————
XIII Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny im. Wiktora Wołkowa „Podlasie w obiektywie”

data nadsyłania: 30.09.2017

Stowarzyszenie Muzeum i Ośrodek Kultury Białoruskiej w Hajnówce zaprasza wszystkich fotografujących do udziału w XIII edycji ogólnopolskiego konkursu fotograficznego „Podlasie w obiektywie im. Wiktora Wołkowa”. Tematem konkursu jest Podlasie z jego architekturą, przyrodą, ludźmi, mozaiką kulturową.

Organizator nie narzuca żadnych ograniczeń w interpretacji tematu, jak również pozostawia swobodę środków jego realizacji. Konkurs ma charakter otwarty mogą wziąć w nim udział wszyscy chętni zarówno z Województwa Podlaskiego jak i z Polski, profesjonaliści, jak i amatorzy. Każdy uczestnik może więc zgłosić maksymalnie 3 powiększenia (odbitki) w formacie A3 (30 x42 cm) wraz z ich wersją elektroniczną (w formacie JPG lub TIF).

adres: Muzeum i Ośroedk Kultury Białoruskiej w Hajnówce, 3 Maja 42 , 17-200 Hajnówka. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (85) 682 28 89, e-mail: kontakt@muzeumbialoruskie.pl
————————————————————————————
International Filter Photo Contest 2017-2018

data nadsyłania: 30.09.2017

Konkurs organizowany jest przez firmę Kenko Tokina Co. Ltd. z okazji sześćdziesięciolecia założenia. Celem przedsięwzięcia jest pokazanie kreatywnego wykorzystania filtrów fotograficznych (dowolnego producenta). Można zgłosić do oceny tylko zdjęcia cyfrowe, będą one przyjmowane przez specjalną stronę http://sg-g.jp/photocontest/filtercontest2017ss/en/index.html. Nie należy dokonywać przeróbek obrazu, dopuszczalna jest nieznaczna korekta (zmiana wielkości, kontrastu, nasycenia). Pliki muszą spełniać pewne warunki techniczne: format JPG, wielkość 1-10 MB.

Autorzy najlepszych prac mogą zdobyć Grand Prix oraz ekwiwalent 500 000 jenów japońskich. Są też cztery nagrody specjalne jury (oraz ekwiwalent 100 000 jenów) oraz trzydzieści wyróżnień w postaci zestawu produktów Kenko Tokina o sumarycznej wartości 10 000 jenów.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s