Konkursy 10/2017

Konkurs fotograficzny „Jasna Strona Kadru”

data nadsyłania: 21.10.2017

Konkurs odbywa się on w ramach Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych HumanDOC i ma charakter otwarty, a udział w nim jest bezpłatny. Zgłaszane zdjęcia powinny nie tylko w sposób istotny pokazywać różnorodność świata, ale także propagować pozytywne wartości, takie jak: dobroć, solidarność, odpowiedzialność, szacunek do innych, tolerancja i empatia. Prace można zgłaszać w trzech kategoriach: „Jasna Strona Kadru”, „Świat Różnorodnych Szerokości”, oraz „Bez granic- wolontariat w UE”. W pierwszej, zdjęcia będą przyjmowane poprzez stronę http://www.jasnastronakadru.pl, a w pozostałych poprzez http://www.konkurs.humandoc.pl. Fotografie cyfrowe powinny być zapisane w formacie png, gif, jpg, jpeg, (min. 1200 x 1200 pikseli), pojedynczy plik nie może przekraczać 4MB. Każdy uczestnik ma prawo zgłosić maksymalnie 3 prace, które mogą być zdjęciami pojedynczymi lub stanowić jeden cykl. Należy pamiętać, że po otrzymaniu wiadomości o wygranej zwycięzcy są zobowiązani przesłać oryginalny plik źródłowy (w najwyższej możliwej rozdzielczości), z którego powstała zwycięska fotografia zgłoszona na konkurs oraz swoje dane.

W każdej kategorii prace zostaną wyłonione przez powołane jury w składzie: Wojciech Grzędziński (fotograf), Eliza Kowalska (Proclub), Andrzej Iwańczuk (fotograf, agencja Reporter), Eliza Szklarczyk – Amati i Anna – Magdalena Malik (Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce), Karol Zapała (fotograf), Aneta Sałajczyk (Fundacja HumanDoc).

Nagrodami w konkursie są:

1. „Jasna Strona Kadru”: Canon EOS M6 z ob. EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM, oraz cztery drukarki Canon SELPHY CP1300 z wkładem KP 108

2. „Świat Różnorodnych Szerokości”: udział w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez Wojtka Grzędzińskiego i aparat Fujifilm INSTAX mini 90 Neo Classic plus film do Instax mini 10 szt

3. „Bez granic- wolontariat w UE” Olympus PEN E-PL8 z ob. 14-42 mm, oraz udział w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez Wojtka Grzędzińskiego

Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: konkurs@humandoc.pl, lub kontaktując się pod nr. telefonu 604 809 839.
————————————————————————————
15e Salon International d’Art Photographique de Pessac (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 21.10.2017

Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie do 4 pojedyncze zdjęcia w formie cyfrowej (zapisane na płytach CD lub DVD w formacie JPEG, w rozdzielczości minimalnej 1600 x 1200 pikseli, tryb koloru pliku: RGB 8 bitów na kanał, profil sRGB lub AdobeRGB). Organizatorzy ustanowili następujące kategorie tematyczne: „dowolny” (kolor), natura. Laureaci otrzymają medale i dyplomy FIAP, oraz nagrody rzeczowe.

Terminarz:
obrady jury: 28.10.2017
werdykt jury: 4.11.2017
wystawa: 1-09.12.2017
zwrot prac: 2.02.2018,

adres: Club Photo de l’Espoir Pessacais, Didier Soulans, 19 rue Jules Michelet, 33200 Bordeaux, Francja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: salon-photo@espoir-pessacais.fr, strona organizatora konkursu: http://www.salon-international-pessac.fr,
————————————————————————————
International Sillian Organisation 2017 – Iso2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 22.10.2017

Konkurs ma charakter otwarty, można zgłaszać tylko zdjęcia cyfrowe. Zostaną one ocenione w czterech kategoriach: „temat dowolny – zdjęcia cz-b”, „temat dowolny – kolor”, „kreacja”, „natura”. Opłata za udział w konkursie wynosi 15 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 2 grudnia 2017.

adres: ISO2016, M. Christian Devers, Vieux Marché aux Poteries, 12 BTE 4, B-7500 Tournai, Belgia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: doubledeclic@gmail.com. Strona organizatora: http://www.www.ddcontest.com
————————————————————————————
French Digital Tour (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 23.10.2017

Konkurs składa się z kilku salonów: Salon International de Legé, Salon International de St Aignan de Crasmenil, Saint Martin de la Crau, Salon International de Bagnols, Marcoule. Można zgłaszać tylko zdjęcia cyfrowe. Zostaną one ocenione w czterech kategoriach: „temat dowolny – zdjęcia cz-b”, „temat dowolny – kolor”, „natura”. Maksymalna opłata za udział w konkursie wynosi 45 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 13 stycznia 2018.

adres: French Digital Tour, M. Gérard Barbier, 27 bis Chemin du Pain Perdu, F-85300 Challans, Francja. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: albert.debieve@orange.fr. Strona organizatora: http://www.frenchdigitaltour.fr
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny Kapliczki i Krzyże Przydrożne Dąbrowy Górniczej

data nadsyłania: 26.10.2017

Zainspirowany twórczością Jerzego Haca – dąbrowskiego podróżnika, poety i fotografa oraz autora wystawy Kapliczki i krzyże przydrożne Istebna – Jaworzynka – Koniaków, Pałac Kultury Zagłębia ogłosił otwarty konkurs, w którym może wziąć udział każdy pasjonat fotografii.

Uwieczniony na zdjęciu obiekt musi znajdować się na terenie Dąbrowy Górniczej. Zdjęcia można nadsyłać w dwóch kategoriach: piękno kapliczki bądź krzyża oraz najwięcej odnalezionych i udokumentowanych kapliczek. Będą przyjmowane prace w formie cyfrowej, konkursu zostanie zwieńczona wystawą wybranych prac konkursowych w Galerii Sztuki PKZ oraz innych dąbrowskich placówkach. Wyniki zostaną ogłoszone 17 listopada 2017 roku

adres: Pałac Kultury Zagłębia, plac Wolności 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Krajeński Park Krajobrazowy w obiektywie”

data nadsyłania: 27.10.2017

W konkursie, którego tematem jest środowisko przyrodnicze i krajobraz kulturowy Krajeńskiego Parku Krajobrazowego, mogą uczestniczyć chętni zajmujący się amatorsko fotografowaniem przyrody. Oceniane będą zdjęcia w formacie nie mniejszym niż 15 x 20 cm. Należy dołączyć oryginalne pliki cyfrowe w formacie TIFF lub JPG w nie mniejszej niż A5 / 300 dpi.
Zdjęcie należy podpisać, należy podać: tytuł zdjęcia, datę i miejsce, w którym zostało wykonane, godło składające się z 5 liter i 5 cyfr. W odrębnej kopercie oznaczonej tym samym godłem umieszczamy dane osobowe autora tzn. imię, nazwisko, wiek i adres (numer tel. bądź adres e-mail).

Laureaci konkursu otrzymają nagrody o wartości: I miejsce 1500 zł, II miejsce 1000 zł, III miejsce 500 zł, wyróżnienia po 100 zł. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 15 listopada 2017 roku.

adres: Krajeński Park Krajobrazowy, ul. Pocztowa 2, 89-410 Więcbork
————————————————————————————
17th International Dvf Digital Imaging Competition (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 29.10.2017

Konkurs adresowany jest do wszystkich fotografujących, dopuszcza się zdjęcia tylko w formie cyfrowej. Prace będą przyjmowane do oceny w nast. kategoriach: „temat dowolny”, „architektura”. Za zgłoszenie prac do konkursu organizatorzy pobierają „wpisowe” w wysokości 12 lub 20 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 8 marca 2018.

adres: Fotofreunde Blaustein, Laupheimer Fotokreis, Otto Marx, Mozartstrasse 12 D-88471 Laupheim, Niemcy. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: info@dvfdigi.de. Strona organizatora: http://www.www.dvfdigi.de
————————————————————————————
Afosants Bcn (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 29.10.2017

Będą przyjmowane tylko niepublikowane prace. Zdjęcia cyfrowe można nadsyłać w dwóch kategoriach: „temat dowolny – kolor”, „temat dowolny – cz-b. Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie 4 prace, należy je zapisać na płycie CD lub DVD (w formacie JPEG, tryb koloru pliku: RGB 8 bitów na kanał, profil sRGB lub AdobeRGB). Opłata za udział w konkursie wynosi 25 euro. Laureaci otrzymają medale i nagrody FIAP, otwarcie wystawy odbędzie się 15 grudnia 2017.

adres: Afosants Ferran Moran Gay – Francisco Reina Litran c.Miguel Angel 120 – 3 – 4a esc A08028 Barcelona, Hiszpania. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: concursint@afosants.cat, strona organizatora: http://www.afosants.cat
————————————————————————————
Tramontana 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 29.10.2017

Konkurs ma charakter otwarty, będą przyjmowane zdjęcia cyfrowe w kilku kategoriach: temat „dowolny” (kolor), natura, podóże, temat „dowolny” (zdjęcia cz-b), portret, sztuka. Opłata za udział w konkursie wynosi 18 euro. Laureaci otrzymają m.in. medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy).

Terminarz:
obrady jury: 7.11.2017
werdykt jury: 10.11.2017
wystawa: 2-09.12.2017
zwrot prac: 20.01.2018

adres: Foto Klub Perasto, Bozidar Rapovac, Dobrota D1, 85530 Kotor, Montenegro. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: victoryfoto16@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.victory-photo.club
————————————————————————————
Žena/Women Strakonice (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.10.2017

Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie cztery zdjęcia w następujących kategoriach: temat „dowolny” (zdjęcia cz-b), temat „dowolny” (zdjęcia barwne), „kobieta”, „akt”. Każde zdjęcie powinno być opisane i zawierać dane autora, kategorię i tytuł zdjęcia. Opłata wstępna wynosi za pierwszą kategorię 20 euro, 5 euro za następną. Otwarcie wystawy odbędzie się 3 grudnia 2017.

adres: PhotoArt magazine, Stejskalova Kristina, Vlasimska 5, 101 00 Praga, Czechy. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: photoart.salon@gmail.com. Strona organizatora: http://www.zenastrakonice.eu/
————————————————————————————
The 72nd Hong Kong International Salon Of Photography 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.10.2017

Konkurs przebiega w 3 kategoriach: zdjęcia cyfrowe, cz-b lub barwne powiększenia. Przedsięwzięcie ma charakter otwarty i jest adresowane zarówno dla zawodowców, jak i osób związanych z fotografią amatorsko. Można nadsyłać maksymalnie 4 prace w każdej kategorii. Powiększenia nie mogą być większe niż 40 x 50 cm. Każde powinno być opatrzone na odwrocie tytułem, zgodnie z kartą zgłoszenia oraz powinno zawierać imię i nazwisko autora oraz jego adres oraz zawierać informację gdzie jest dół i góra powiększenia. Maksymalna opłata za udział w konkursie wynosi 60 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 12 grudnia 2017.

adres: The Photographic Society of Hong Kong, Louisa Lau, WENG, P.O. Box 20716, Wanchai – Hong Kong. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: pshk.salon@gmail.com. Strona organizatora: http://www.pshk-photo.org.hk
————————————————————————————
XVIII Konkurs Fotograficzny „Tatrzańska Jesień 2017”

data nadsyłania: 30.10.2017

Organizatorem konkursu jest Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury. Zdjęcia oceniane będą w następujących kategoriach wiekowych: 1. Młodzieżowa (13-18 lat), 2. Dorośli (powyżej 18 lat).
Każdy autor może nadesłać 10 prac w formie powiększeń, fotografie będą przyjmowane w Format zdjęć nie może być mniejszy niż 30×40 cm. Do prac należy załączyć płytę CD z pracami a także kartę uczestnika zawierającą: kategorie wiekową, imię i nazwisko autora, adres do korespondencji z kodem pocztowym, numer telefonu. Zdjęcia muszą być oznaczone godłem oraz kategoria wiekową.

Autorzy najlepszych prac otrzymają następujące nagrody pieniężne: kategoria młodzieżowa – I miejsce – 1200 zł, II miejsce – 700 zł, III miejsce – 500 zł, Dorośli – I miejsce – 1500 zł, II miejsce – 1200 zł, III miejsce – 800 zł. Rozstrzygnięcie konkursu i rozdanie nagród laureatom nastąpi w Tatrzańskiej Agencji Rozwoju, Promocji i Kultury.

adres: Tatrzańska Agencja Rozwoju, Promocji i Kultury, ul. Tetmajera 24, 34 -EDO Zakopane (z dopiskiem Konkurs Fotograficzny „TATRZAŃSKA JESIEŃ 2017”).
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny HANSartWORKS 2018

data nadsyłania: 30.10.2017

Organizatorem konkursu jest miasto Rostock, zaś partnerem przedsięwzięcia Urząd Miejski w Gdańsku. Konkurs poświęcony jest tematowi miasta przyszłości, czyli „miasta, które docenia i promuje swoją historię, jest źródłem rozwoju osobistego mieszkańców, jak i fundamentem pokojowego, liberalnego i przyjaznego społeczeństwa, stanowiąc siłę napędową jego bogactwa kulturalnego”. Wystawa najlepszych prac będzie prezentowana w ramach HANSartWORKS 2018 w Rostocku, w Niemczech, od 21 do 24 czerwca 2018 roku.

Będą przyjmowane zdjęcia cyfrowe, kompletne zgłoszenie powinno zawierać: kartę uczestnictwa, 20-25 fotografii w formacie jpg (min. 1400 pikseli), opis koncepcji artystycznej (plik pdf, maks. 1800 znaków), CV z osiągnięciami artystycznymi autora (plik pdf maks. 1800 znaków). Zgłoszenie powinno być przygotowane wyłącznie w języku angielskim, należy je przesyłać na adres mailowy: sieroca@gdansk.gda.pl. Szczegółowe informacje i formularz aplikacyjny dostępny jest pod linkiem: http://www.hanse.org/bilder/teaser/Hanseartworks-2018-Future-City-Call-for-application-englisch.pdf

adres: Urząd Miejski w Gdańsku, referat ds. projektu Dom Chodowieckiego/Grassa, ul. Sieroca 6. Dodatkowe informacje: Aleksandra Ozga, tel. 506 759 771.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Bociany”

data nadsyłania: 30.10.2017

Organizatorem konkursu jest Fundacja Przyrodnicza PRO NATURA, przedsięwzięcie ma na celu zgromadzenie materiałów zdjęciowych na potrzeby wydania w przyszłości publikacji poświęconej bocianom białym. Konkurs ma charakter otwarty, osoby niepełnoletnie mogą wziąć w nim udział za pisemną zgodą rodziców, lub opiekunów prawnych.

Zdjęcia zostaną ocenione w trzech kategoriach tematycznych: „Bocian biały”, „Bocian w akcji”, „Gniazdo bocianie”. W każdej kategorii można nadesłać nie więcej niż trzy zdjęcia na adres: konkurs@bociany.pl lub listownie na adres organizatora. Wraz z pracami należy przesłać wypełniony i opatrzony czytelnym podpisem autora prac formularz zgłoszeniowy. Rozmiar przesyłanej fotografii cyfrowej w żadnym wypadku nie powinien przekracza 10 MB, prace powinny spełniać następujące warunki techniczne. W kategorii „Bocian biały”- wymiary minimum 1100 x 1500 pikseli dla obrazu 10 x13 cm (300 dpi), a w kategoriach: „Bocian w akcji” i „Gniazdo bocianie” rozmiar przesyłanego pliku nie powinien by mniejszy ni 250 KB, wymiary plików mogą być dowolne.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 30.11.2017, zwycięzcy oraz osoby wyróżnione otrzymają nagrody. W każdej z trzech kategorii nagrodą główna jest zestaw gadżetów o wartości nie mniejszej niż 500 zł netto.

adres: Fundacja Przyrodnicza „PRO NATURA”, Trzcinica Wołowska 10, 56-160 Wińsko.
————————————————————————————
Brooklyn 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 30.10.2017

Można zgłaszać tylko zdjęcia cyfrowe w następujących kategoriach: natura, temat dowolny (kolor), temat dowolny (cz-b). Opłata za udział w konkursie wynosi 25 USD, otwarcie wystawy odbędzie się 15 grudnia 2017.

info: Art Bureau, Nikola Veljic, USA. Dodatkowe informacje są udzielane drogą elektroniczną: info@nycexhibition.com. Strona organizatora konkursu: http://www.nycexhibition.com
————————————————————————————
VII Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny Lekarzy i Studentów Medycyny

data nadsyłania: 31.10.2017

Organizatorem konkursu jest Lubelska Izba Lekarska i Uniwersytet Medyczny w Lublinie we współpracy z Lubelskim Towarzystwem Fotograficznym i Związkiem Polskich Artystów Fotografików Okręg Lubelski. Celem konkursu jest m.in.: popularyzacja twórczości fotograficznej lekarzy i studentów medycyny w środowisku medycznym i inspiracja rozwoju zdolności twórczych w następujących kategoriach: człowiek, natura, architektura i medycyna.

Każdy uczestnik konkursu może przesłać maksymalnie 6 zdjęć, w tym 1 cykl złożony maksymalnie z 3 prac. Będą przyjmowane wyłacznie powiększenia (odbitki), minimalna akceptowana wielkość fotogramu to 25 cm – krótszy bok. Autorzy zwycięskich fotografii otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 18 listopada 2017. Wernisaż z wręczeniem nagród odbędzie się 9 grudnia 2017.

adres: Lubelska Izba Lekarska ul. Chmielna 4 20-079 LUBLIN 6.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Katowice w obiektywie”

data nadsyłania: 31.10.2017

Tegoroczna edycja konkursu, którego organizatorem jest Urząd Miasta oraz okręg śląski ZPAF, odbywa się pod hasłem „Za co lubię Katowice?”. Każdy uczestnik może zgłosić do oceny maksymalnie trzy pojedyncze zdjęcia. Spośród zgłoszonych do konkursu prac komisja, składająca się z przedstawicieli Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Wydziału Promocji Urzędu Miasta, wybierze 30, które jako wyróżnione pojawią się na grudniowej wystawie w należącej do ZPAF-u Galerii Katowice oraz zostaną opublikowane na stronie: http://www.katowice.eu.

Nagrodą główną jest publikacja w kalendarzu miejskim na 2018 rok. Jurorzy wskażą również trzy fotografie, których autorzy otrzymają nagrody specjalne – pieniężne za pierwsze (750 zł) i drugie (600 zł) miejsce oraz za trzecie miejsce – zaproszenie do udziału w warsztatach fotograficznych prowadzonych przez ZPAF.

Zdjęcia będą przyjmowane poprzez pocztę elektroniczną na adres konkurs@katowice.eu, lub tradycyjną. Do prac należy dołączyć 2-zdaniowy tekst opisujący przedstawione miejsce, postać lub wydarzenie. Spośród zgłoszonych do konkursu fotografii jury, składające się z przedstawicieli OS ZPAF, oraz Wydziału Promocji Urzędu Miasta, zakwalifikuje 60 zdjęć, a następnie wybierze z nich 40, które jako wyróżnione pojawią się na grudniowej wystawie w Galerii „Katowice”. Dwanaście wybranych zdjęć, jako nagroda główna, wejdzie w skład kalendarza miejskiego na 2018 rok. Autorzy najlepszych trzech fotografii otrzymają nagrody specjalne.

adres: Urząd Miasta Katowice – Wydział Promocji – I piętro, pokój 117, ul. Rynek 13, 40-003 Katowice.
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Etnoklimaty” 2017

data nadsyłania: 31.10.2017

Celem konkursu jest rejestracja tematów związanych z kulturami tradycyjnymi i ludowymi, wielokulturowością, współczesnymi przejawami tradycji, kulturami lokalnymi i regionalnymi, subkulturami, a także kulturą popularną. Organizatorzy zachęcają do poszukiwania różnorodności kulturowej, interesujących przejawów codzienności zarówno w najbliższym otoczeniu, jak i w miejscach, odwiedzanych podczas różnorakich podróży. Konkurs zostanie rozstrzygnięty w listopadzie, jury przyzna następujące nagrody: I miejsce: 1000 zł, II miejsce: nagroda rzeczowa, III miejsce: nagroda rzeczowa, oraz nagroda specjalna przyznana przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika dla studenta lub absolwenta UMK.

Każdy może zgłosić maksymalnie w 5 plików cyfrowych w formacie JPG lub TIF. Krótszy bok powinien mieć minimum 2500 pikseli. Do zdjęć należy załączyć formularz zgłoszeniowy. Zdjęcia należy nagrać na płytę CD i oznaczyć imieniem, nazwiskiem autora. Obróbka zdjęć może polegać jedynie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej tj. na rozjaśnianiu, zmianie kontrastu, redukcji koloru, wypalaniu. Wszelkie inne zmiany, opracowania, fotomontaż są niedopuszczalne.

adres: Muzeum Etnograficzne im. Marii Znamierowskiej-Prüfferowej, ul. Wały gen. Sikorskiego 19, 87-100 Toruń.
————————————————————————————
Wielkopolska Press Photo 2017

data nadsyłania: 31.10.2017

Konkurs jest adresowany do wielkopolskich fotoreporterów, fotografie mogą być wykonane w dowolnym regionie Polski lub świata. Pozostałe osoby mogą zgłosić swoje prace, ale tylko pod warunkiem że zdjęcia powstały w woj. wielkopolskim.

Będą przyjmowane prace wyłącznie w wersji cyfrowej poprzez stronę http://www.wbp.poznan.pl w pięciu kategoriach tematycznych: Wydarzenia, Człowiek i jego pasje, Życie codzienne, Sport, Przyroda i ekologia. Fotografie powinny być wykonane w IV kw 2016r oraz w całym 2017 roku. Muszą spełniać następujące warunki techniczne: rozdzielczość – 300 dpi, długość dłuższego boku – min 2600 pikseli. Dana prace może zostać zgłoszona do konkursu tylko raz i tylko do jednej kategorii. Zestawy powinny liczyć od 3 do 9 zdjęć.

Za zgłoszenie zdjęć do konkursu organizatorzy pobierają „wpisowe” – 30 złotych. Wpłaty należy dokonać na konto WBPiCAK: 89 1500 1621 1216 2000 8820 0000 (tytuł wpłaty: „press”). W konkursie przyznawana jest główna nagroda Grand Prix – 2 000. zł.za fotografię lub zestaw zdjęć o najwyższej wartości informacyjnej, merytorycznej i technicznej, nie pozbawionej oryginalnej wizji autora, a wykonanej przy zachowaniu etycznych kanonów zawodu fotoreportera. Zdjęcie do głównej nagrody Grand Prix zostanie wybrane spośród wszystkich prac nadesłanych na konkurs. Oprócz nagrody głównej przyznane zostanie po jednej nagrodzie w poszczególnych kategoriach tematycznych osobno za zdjęcia pojedyncze – 500 zł i osobno za zestaw – 1000 zł. W uzasadnionych przypadkach któraś z nagród może nie zostać przyznana.

adres: WBPiCAK, ul. Bolesława Prusa 3, 60-819 Poznań. Dodatkowych informacji udziela Władysław Nielipiński pod nr. tel 61 6640867 (e-mail: foto@wbp.poznan.pl).
————————————————————————————
Ogólnopolski konkurs fotograficzny „Świat poezji Jerzego Harasymowicza w obiektywie”

data nadsyłania: 31.10.2017

Konkurs jest adresowany do osób poniżej 25 roku życia. Będą przyjmowane zdjęcia związane z twórczością Jerzego Harasymowicza, każdy uczestnik może przysłać 10 powiększeń w formacie min. 18 x 24 cm. Każda praca powinna być opatrzona metryczką zawierającą dane autora tj. imię i nazwisko, wiek, adres, nr szkoły, telefon.

adres: Młodzieżowy Dom Kultury „Dom Harcerza”, ul. Lotnicza 1, 31-462 Kraków. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 12/294 44 44, 12/411 91 89, bądź mailowo: imprezy@mdk-lotnicza.plz
————————————————————————————
Konkurs fotograficzny „Kapliczki i zabytki sakralne Karpat”

data nadsyłania: 31.10.2017

Celem konkursu jest popularyzowanie sztuki fotograficznej jako środka komunikacji kulturowej i pokazanie piękna zapomnianych i znanych miejsc regionu Karpat i Podkarpacia. Tematyka prac powinna dotyczyć elementów kultury sakralnej Karpat i Podkarpacia, fotografie mogą prezentować przykłady dawnej i współczesnej architektury sakralnej: cerkwie, kościoły, cmentarze, krzyże, figury przydrożne, kapliczki itp.

Konkurs skierowany jest do uczniów i młodzieży wszystkich typów szkół oraz placówek wychowa nią pozaszkolnego w wieku 10-21 lat. Prace oceniane będą w dwóch grupach wiekowych: I grupa – szkoły podstawowe i gimnazjalne, II grupa – szkoły ponadgimnazjalne i wyżej. Każdy uczestnik konkursu może zgłosić maksymalnie 10 prac. Minimalny format fotogramów lub wydruków nie może być mniejszy niż 18 x 24 (format b5). Zgłoszenie uczestnika powinno zawierać imię i nazwisko autora pracy, adres i telefon szkoły, może też zawierać imię i nazwisko nauczyciela
prowadzącego.

adres: Młodzieżowy Dom Kultury, „Dom Harcerza”, im. prof. A. Kamińskiego, ul. Lotnicza l, 31- 462 Kraków. Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerami telefonów: 12 411 91 80/ 12 411 91 89, bądź mailowo: imprezy@mdk-lotnicza.pl
————————————————————————————
2nd Nordic International Digital Circuit 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 31.10.2017

Konkurs przebiega w kilku miastach: Malmo (Szwecja), Oslo (Norwegia), Helsinki (Finlandia), Kopenhaga (Dania). Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe w następujących kategoriach: temat dowolny (kolor), temat dowolny – zdjęcia cz-b. Opłata za udział w konkursie wynosi 35-45 euro, otwarcie wystawy odbędzie się 19 maja 2018.

info: Nordic Society of Photography, Nils-Erik Jerlemar, Dania. Dodatkowe informacje są udzielane drogą elektroniczną: nordic.circuit@gmail.com. Strona organizatora konkursu: http://www.nordic.photo
————————————————————————————
Love for Difference (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 31.10.2017

Będą przyjmowane do oceny tylko zdjęcia cyfrowe w dwóch kategoriach: temat dowolny, „niepełnosprawność”. Konkurs ma charakter otwarty i jest adresowany zarówno dla zawodowców, jak i osób związanych z fotografią amatorsko. Laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy). Opłata za udział w konkursie wynosi: 15 euro. Będą przyjmowane tylko zdjęcia cyfrowe o wielkości maksimum 1024×768 pikseli.

Terminarz:
obrady jury: 5.11.2017
werdykt jury: 12.11.2017
wystawa: 3-03.12.2017
zwrot prac: 15.01.2018

adres: Janez Puhar Photo Society, Vasja Doberlet, Seljakovo nas, 39, 4000 Kranj, Słowenia. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: vasja.doberlet@gmail.com, strona organizatora konkursu: http://www.fotodrustvo-kranj.si.
————————————————————————————
5th Ozone Zone International Photo Salon 2017 (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 31.10.2017

W konkursie mogą wziąć udział wyłącznie osoby nie związane profesjonalnie z fotografią. Będą przyjmowane tylko niepublikowane prace, każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie 4 pojedyncze zdjęcia w formie cyfrowej. Prace muszą spełniać określone warunki techniczne: format – JPG, kompresja 11-12, maks. rozdzielczość 1440 x 1080 pikseli. Organizatorzy ustanowili następujące kategorie tematyczne: „temat dowolny – zdjęcia monochromatyczne”, b. „temat dowolny – zdjęcia barwne”, „miłość”, „akt”, „portret. Udział w konkursie jest płatny i wynosi 10 USD za kategorię.

Terminarz:
obrady jury: 20.11.2017
werdykt jury: 2.12.2017
wystawa: 15-15.12.2017
zwrot prac: 22.01.2018

adres: Ozone Zone, Derek Galon, Dominikana, PO Box 904 Roseau. Dodatkowe informacje można uzyskać pisząc na adres: photosalon@ozonezonebooks.com, strona organizatora: http://www.internationalphotocompetition.com
————————————————————————————
XIV Trofeo Gipuzkoa Internacional (konkurs pod patronatem FIAP)

data nadsyłania: 31.10.2017

Będą przyjmowane do oceny tylko zdjęcia cyfrowe, organizatorzy ustanowili trzy kategorie tematyczne: a. „dowolna – zdjęcia monochromatyczne”, b. „dowolna – zdjęcia barwne”, c. „woda”. Można zgłaszać pliki (JPG lub TIF) w 2 rozdzielczościach, ilość prac nie może przekraczać 4 szt we każdej kategorii, opłata wstępna wynosi 25 euro. Laureaci otrzymają medale FIAP (złoty, srebrny, brązowy), oraz dyplomy uznania. Otwarcie wystawy odbędzie się 1 lutego 2018.

info: Sociedad Fotograficade Gipuzkoa – Gipuzkoako Elkartea, Inigo Barandiaran Martirena, Spain. Dodatkowe informacje są udzielane drogą elektroniczną: trofeogipuzkoa@sfg-ss.com. Strona organizatora konkursu: http://www.trofeogipuzkoa.com/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s